Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Det förtjänar verkligen att sägas igen men mannen som ringer in larmsamtalet låter helt klart som en typisk tjackpundare och småkriminell och jag gissar att åldern på honom är runt 35-38 år, mannen som ringer in larmsamtalet är ingen vanlig Svensson ute på en nattlig promenad utan är troligtvis mördaren som hamnat i handgemäng med Häggström och då knivhuggit honom med lite väl många dödliga knivhugg. Jag tror inte direkt på rånteorin då den troliga GM är lite för gammal för att hålla på med personrån på gatorna, tror mer på teorin att mördaren kanske försökte göra inbrott i en bil eller nåt annat och Häggström råkar då passera och konfronterar honom och då uppstår ett bråk då Häggström försöker hålla fast/gripa tjuven som då försvarar/försöker frigöra sig med en kniv som många missbrukare bär. Kanske råkade mördaren i panik då han blev fasthållen av Häggström men det är givetvis bara en teori bland flera.
Det fetade håller jag inte med om. Det låter snarare som någon som är rejält stressad -- däremot håller jag med om att inringaren låter väsentligt äldre än MS. Jag hör å andra sidan ingen som helst likhet mellan de två inspelningarna.