2017-01-14, 23:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Men andre gnagaren på några år, så för oss är det lite gäsp. ;-)

aik, laget där stoltheten är så stor att om man säljer till ett B-lag så pratar man som om det var A-laget?
Citera
2017-01-14, 23:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Skriver han på Real så kommer han knappats få chansen att lira där. Då tror jag kraven på honom blir orimliga när han lånas ut.
Jag tror han får det svårt och tufft i Europa. Givetvis önskar jag han all lycka men det kommer bli tufft.

Vi håller tummarna för han lyckas i all fall

Ingen aikare men han verkar ha mer fötterna på gjorde än t ex Martin Ö.

Kanske inte kliver in i ett A-lag men en bra utlåning med möjlighet att Real plockar hem honom om han presterar är helt ok.
Citera
2017-01-15, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Skriver han på Real så kommer han knappats få chansen att lira där. Då tror jag kraven på honom blir orimliga när han lånas ut.
Jag tror han får det svårt och tufft i Europa. Givetvis önskar jag han all lycka men det kommer bli tufft.

Vi håller tummarna för han lyckas i all fall
Det är nog bäst om han lånas tillbaka till AIK i en säsong, ifall han skriver på för Real. Jag tror det är bra att ha lite mer än en enda säsong i benen innan man flyttar utomlands. Därefter kan han lånas till ett sämre La Liga-lag eller liknande.
Senast redigerad av Delvest 2017-01-15 kl. 00:03.
Citera
2017-01-15, 00:07
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Så du vet mer om hur man utvecklar spelare än världseliten bland tränare? Intressant, varför inte börja jobba inom valfri storklubb?
Nix, men jag har sett en del unga talanger misslyckats under åren utomlands. Isak har talang för att lyckas högt, steget från hemma i stan och älskad gnagare till att platsa i Madrid är stort. Större än din fotbollshjärna nog kan ta till sig. Allsvenskan är en gärdsgårdsserie gentemot La Liga.

Killen behöver ett mellansteg från sluta plugget och flytta hemifrån till att spela i Real Madrid oavsett AIK eller landslagsmål. Eller tycker du han är en Ödegård?
Citera
2017-01-15, 00:07
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delvest
Det är nog bäst om han lånas tillbaka till AIK i en säsong, ifall han skriver på för Real. Jag tror det är bra att ha lite mer än en enda säsong i benen innan man flyttar utomlands. Därefter kan han lånas till ett sämre La Liga-lag eller liknande.

Instämmer. Det vore optimalt om han såldes för en jävla summa, men sedan lånas han ut till AIK under kommande säsong. Hur som helst. Det är kul att det gått bra för Alexander och att han gjort så bra ifrån sig. Låt oss hoppas att han kommer att göra ett bra jobb i Real Madrid, eller var han nu kan tänkas gå.
Citera
2017-01-15, 00:10
Medlem
Han gör en Ödegaard alltså...

Smart..
Citera
2017-01-15, 00:16
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
aik, laget där stoltheten är så stor att om man säljer till ett B-lag så pratar man som om det var A-laget?

Köparen hette Real Madrid.
Citera
2017-01-15, 00:25
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Nix, men jag har sett en del unga talanger misslyckats under åren utomlands. Isak har talang för att lyckas högt, steget från hemma i stan och älskad gnagare till att platsa i Madrid är stort. Större än din fotbollshjärna nog kan ta till sig. Allsvenskan är en gärdsgårdsserie gentemot La Liga.

Killen behöver ett mellansteg från sluta plugget och flytta hemifrån till att spela i Real Madrid oavsett AIK eller landslagsmål. Eller tycker du han är en Ödegård?

Steget till A-laget är astronomiskt ja, men det är mer än måttligt naivt att tro att Reals scouter, tränare och övrig personal inte vet om detta. Dessutom lär han stanna i AIK eftersom de inte får registrera spelare i vår. Sedan finns det givetvis en plan för hur han ska utvecklas på bästa sätt för att antingen ta en plats i A-laget eller säljas vidare.

Real har en lång historia att hantera stora talanger, självklart vet de vad de håller på med. Han hamnar i goda händer i Real.
Citera
2017-01-15, 00:35
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Real har en lång historia att hantera stora talanger, självklart vet de vad de håller på med. Han hamnar i goda händer i Real.
Klubben har hanterat en ung nordisk talang, Ödegaard. Real har mer pengar än andra budgivare så enkelt är det. Hade han varit smartare skulle klubbvalet varit typ Leipzig, en klubb med minst lika goda träningsfaciliteter som de i Madrid men med mindre förväntningar på att leverera från dag ett.
Citera
2017-01-15, 00:45
Medlem
ulvvfs avatar
Som vanligt är svenskar negativa till spelare som inte tar tusen mellansteg, men är det ett sätt som är ett säkert sätt att misslyckas på så är det att ta tusen mellansteg. Ni säger fråga Ödengard, jag säger, fråga alla tusentals som har tagit en massa mellansteg.

Isak känns överhypad, och han ska ta chansen då han får den för den kanske aldrig kommer igen. Han kommer förmodligen aldrig bli ordinarie i R madrid, men det är ändå ett rätt val.
Citera
2017-01-15, 00:47
Medlem
ulvvfs avatar
Btw, Isak har inget i svenska a-landslaget att göra just nu. Han var ju bland planen sämsta emot ett väldigt dåligt slovakien. Han gjorde ett tur-mål men såg iövrigt ganska så förvirrad och slö ut. Men men kanske bara kalla ben och nervositet. Han kan bli aktuell om några år, men inte idag.
Senast redigerad av ulvvf 2017-01-15 kl. 00:51.
Citera
2017-01-15, 00:51
Medlem
Den här killen kommer på sin höjd att spela i ett mittenlag i Holland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in