Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-14, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det var CalleDussin.

Jag bryr mig inte om domedagsscenarion, så du får rikta den frågan till någon annan än försöka vattna ur det jag skriver.
Men Trump är inte president än, så säga nåt tom detta är rätt svårt.
Det är speciellt sannolikt är det inte idag, så finner ingen nytta att diskutera detta då jag är ointresserad av denna polarisering man försöker där.

Då vill inte jag ha Trump som vän, om det ska anses att vara hjälpande.

Nej, det är bara en del av många.

Du hoppar omkring som en hoppetossa, går inte förstå vad du pratar om många gånger.

Jo lönen är allt att Disney tar Indier för att ta emot Samtal som ingen vanlig Amerikan klarar av säger allt.

Skatten i Kina ganska hög så inte går företagen dit för skatten.

Lönen och miljölagarna är vad det handlar om.
Senast redigerad av seeeg321 2017-01-14 kl. 19:26.
2017-01-14, 19:17
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Det här visar tydligt varför hans anhängare tycker om Trumpen. Japhy fattar inte varför man skall bry sig om resten av världen och vad folk i den tycker Precis som Trump ej förstår så förstår ej Japhy Trumpens anhängare gillar honom för att han är korkad men ändå kunde bli president. Det där feta fingret mot "etablissemanget" är egentligen ett fett finger mot alla som har iq över 50

Varför Japhy
1) Vi sitter i samma båt. Klimathotet och alla andra hot.
2) USA lever på att folk konsumerar alla amerikanska produkter (bilar, flygplan m m) i hela världen
3) USA lever på att övriga fria världen ser Nato samarbetet som nått bra.
4) Inflytande i världen år 2017 får du genom att vara pålitlig och stabil. Inte genom hot och straff.
5) + minst 1000 andra punkter jag inte hinner räkna upp här

Tänk er själva en elak version av ICA-Jerry som styr världen. Där har ni honom Trumpen vissa hyllar och andra hatar. Och denne ICA-Jerry har en god vän som heter Putin. Ja ni fattar själva vem som bestämmer vad ICA-Jerry tycker är bra. Han ringer bara sin "vän" och frågar.

Exakt, men även om hans anhängare säkert, i allmänhet, har lågt IQ så behöver han inte ha det själv. Det räcker med att fanskapet är så grymt värdeinvalidiserad att det t.o.m. påverkar hans omdöme kraftigt.

https://youtu.be/Y4Zdx97A63s?t=41

https://www.youtube.com/watch?v=eFQhw3VVToQ
2017-01-14, 19:30
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Han går från klarhet till klarhet. Du skriver "förväntades", men du skriver inte vem som hade dessa förväntningar. Trump har blivit vald till president. Journalisterna/media-företag har inte blivit valda till något över huvud taget. De är bara anställda i ett företag. Han har ingen som helst anledning att åtlyda dem på något minsta vis..
Vad tror du att en presskonferens är för någonting? Förklara för mig som uppenbarligen inte vet det. Länka gärna till källa

Ja, Trump är vald till president. Vem har påstått något annat?

Det var Trump som kallade till presskonferens och därmed bjöd in de journalister som var närvarande.
Det var Trump själv som bad journalister att ställa frågor till honom på presskonferensen.
Det finns ingen anledning att be om frågor om man inte tänker besvara dem.

Trump var inte tvingad att kalla till presskonferens. Det var han själv som valde att göra det.
Hur skulle media kunna tvinga honom att hålla presskonferens menar du?
Om han velat hade han i stället kunna hållit ett tal eller låtit skicka ut ett pressmeddelande.
Citat:
Önsketänkande -- något som pågått i ett och ett halvt år från högutbildade i den här tråden. Högutbildade förstår inte politik. För nomineringen säger de sånt som de förväntas säga. Det är repliker som i en pjäs. Chansen att Trumps folk plötsligt skulle börja springa ärenden åt Mexiko eller Kinas kommunistparti (vända sig emot honom) är noll

Har någon påstått att Trumps folk ska börja springa ärenden åt Mexico eller Kinas kommunistparti?

Den ende högutbildade i tråden är såvitt jag vet Japhy. Han kallar Trump för God Emperor och därmed har han väl visat att han förstår politik ?
2017-01-14, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Vad tror du att en presskonferens är för någonting? Förklara för mig som uppenbarligen inte vet det. Länka gärna till källa

Den är till för att få ut det han vill säga. Tittar man på reaktionerna så verkar det som han gjorde ett bra jobb. Ett mycket bra jobb till och med.

Spara länken till detta inlägg så har du en källa att referera till sedan.

Citat:
Det var Trump som kallade till presskonferens och därmed bjöd in de journalister som var närvarande.
Det var Trump själv som bad journalister att ställa frågor till honom på presskonferensen.
Det finns ingen anledning att be om frågor om man inte tänker besvara dem.

Jo, det gör det. Se ovan.

Citat:
Har någon påstått att Trumps folk ska börja springa ärenden åt Mexico eller Kinas kommunistparti?

Ja. Du. Du skrev något om att Trumps folk vänder sig från honom eller något liknande.
2017-01-14, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Trump har redan innan han tillträtt fått Ford att stoppa satsningar i Mexiko för att flytta hem, förhandlat med Lockheed Martin om 1000 F-35 flygplan och fått ner priset (vilket även gynnar andra länder som ex. Danmark som ska ha 27 plan).

Trump kommer troligen att bli den mest produktiva presidenten på många år. Republikanerna har dessutom majoritet i båda kamrarna.

Obama kommer se ut som en lam handikappad skopojke i jämförelse. Och det vet Obama vilket retar honom. Han vet Trump kommer kunna åstadkomma mer.

Trump har INTE förhandlat med LM och priset är oförändrat.
2017-01-14, 19:48
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Den är till för att få ut det han vill säga. Tittar man på reaktionerna så verkar det som han gjorde ett bra jobb. Ett mycket bra jobb till och med.

Spara länken till detta inlägg så har du en källa att referera till sedan.

Jo, det gör det. Se ovan.

Jaha, en presskonferens "är till för att få ut det han vill säga". Du har verkligen en knivskarpt intellekt .

Om det vore så kunde ju Trump fortsatt att twittra och när utrymmet inte räcker till hålla tal samt skicka ut pressmeddelanden.
Det var Trump som kallat journalisterna till presskonferensen i Trump Tower och det var Trump själv som bad dem ställa frågor. Frågor som han inte besvarade.

Nej, enligt reaktionerna gjorde han inte ett bra jobb i egenskap av tillträdande president.

Citat:
Ja. Du. Du skrev något om att Trumps folk vänder sig från honom eller något liknande
"eller något liknande." Du erkänner att du fabulerar fritt.
Touché
2017-01-14, 19:57
Medlem
Citat:
Jaha, en presskonferens "är till för att få ut det han vill säga". Du har verkligen en knivskarpt intellekt .

Om det vore så kunde ju Trump fortsatt att twittra och när utrymmet inte räcker till hålla tal samt skicka ut pressmeddelanden.
Det var Trump som kallat journalisterna till presskonferensen i Trump Tower och det var Trump själv som bad dem ställa frågor. Frågor som han inte besvarade.

Oroa dig inte. Han har twittrat också. Det är ingen fara.

Citat:
Nej, enligt reaktionerna gjorde han inte ett bra jobb i egenskap av tillträdande president.

Vems reaktioner exakt? Min reaktion var mycket positiv.

Citat:
"eller något liknande." Du erkänner att du fabulerar fritt.
Touché

Jag citerar dig direkt i stället:
"Hans egna fronderar redan mot honom. Hans viktigaste ministrar har öppet redovisat att de inte delar Trumps ståndpunkter i viktiga frågor.

Hans viktigaste ministrar har öppet redovisat att de jobbar med knark-kartellerna nu?
Precis som jag skrev tidigare så är det här rent önsketänkande.
2017-01-14, 19:59
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Aramir2 skrev

Trump har INTE förhandlat med LM och priset är oförändrat.

Du menar att WaPo ljuger?

Lockheed Martin CEO tells Trump the cost of F-35 will be ‘significantly’ lower

“We had the opportunity to talk to [Trump] about the F-35 program, and I certainly share his views that we need to get the best capability to our men and women in uniform and we have to get it at the lowest possible price,” Hewson said. “So I’m glad I had the opportunity to tell him that we are close to a deal that will bring the cost down significantly from the previous lot of aircraft to the next lot of aircraft and moreover it’s going to bring a lot of jobs to the United States.”

https://www.washingtonpost.com/news/checkpoint/wp/2017/01/13/lockheed-martin-ceo-tells-trump-the-cost-of-f-35-will-be-significantly-lower/
2017-01-14, 20:27
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Oroa dig inte. Han har twittrat också. Det är ingen fara.
Vem har påstått att Trump har slutat twittra?
Var har jag sagt att jag är orolig?
Jag är inte det minsta orolig.
Citat:
Vems reaktioner exakt? Min reaktion var mycket positiv
.
Din reaktion är ointressant.
Citat:
Jag citerar dig direkt i stället:
"Hans egna fronderar redan mot honom. Hans viktigaste ministrar har öppet redovisat att de inte delar Trumps ståndpunkter i viktiga frågor.

Hans viktigaste ministrar har öppet redovisat att de jobbar med knark-kartellerna nu?
Precis som jag skrev tidigare så är det här rent önsketänkande.

Du fabulerar vidare.
Vem har påstått att Trumps viktigaste ministrar öppet redovisat att de jobbar med knark-kartellerna nu?

Trumps blivande ministrar har uttryckt åsikter som går emot Trumps när det gäller exempelvis militära frågor, i migration och utrikespolitik:

http://time.com/4632952/donald-trump-cabinet-confirmation-hearings-splits/

Innan du skriker FAKE NEWS föreslår jag att du tittar på förhören själv.

När det gäller fronderar avsåg jag senator John McCain och den pågående granskningen av kontakterna mellan Trumps valkampanj och Ryssland.
Senast redigerad av DoraF 2017-01-14 kl. 20:32.
2017-01-14, 20:32
Medlem
Citat:
Du fabulerar vidare.
Vem har påstått att Trumps viktigaste ministrar öppet redovisat att de jobbar med knark-kartellerna nu?

Du.

Citat:
Trumps blivande ministrar har uttryckt åsikter som går emot Trumps när det gäller exempelvis militära frågor, i migration och utrikespolitik:

Detta är frågor som berör kartellerna.

Citat:
När det gäller fronderar avsåg jag senator John McCain.

Ja, han samarbetar öppet med Mexikos regering och därmed knarkkartellerna. De ska bli intressant att se vad Trump och Bannon gör med McCain. Ger de Vietnam ett bra handelsavtal så tror jag att de kan få ut all information Vietnam har om McCain. Då är det äntligen slut på gubbkräket. Med lite tur klarar han sig undan elektriska stolen för landsförräderi.
2017-01-14, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Trump har redan innan han tillträtt fått Ford att stoppa satsningar i Mexiko för att flytta hem, förhandlat med Lockheed Martin om 1000 F-35 flygplan och fått ner priset (vilket även gynnar andra länder som ex. Danmark som ska ha 27 plan).

Trump kommer troligen att bli den mest produktiva presidenten på många år. Republikanerna har dessutom majoritet i båda kamrarna.

Obama kommer se ut som en lam handikappad skopojke i jämförelse. Och det vet Obama vilket retar honom. Han vet Trump kommer kunna åstadkomma mer.

Var har du länkarna till att Trump förhandlat med Lockheed Martin och att priset ändrats?

Vad får dig att tro att Trump kommer att komma åstadkomma något alls? I så fall vad?
2017-01-14, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Du menar att WaPo ljuger?

Lockheed Martin CEO tells Trump the cost of F-35 will be ‘significantly’ lower

“We had the opportunity to talk to [Trump] about the F-35 program, and I certainly share his views that we need to get the best capability to our men and women in uniform and we have to get it at the lowest possible price,” Hewson said. “So I’m glad I had the opportunity to tell him that we are close to a deal that will bring the cost down significantly from the previous lot of aircraft to the next lot of aircraft and moreover it’s going to bring a lot of jobs to the United States.”

https://www.washingtonpost.com/news/checkpoint/wp/2017/01/13/lockheed-martin-ceo-tells-trump-the-cost-of-f-35-will-be-significantly-lower/

LM har ju sagt hela tiden att kostnaderna kommer gå ner. Det har inget med Trump att göra.
Trump har inte förhandlat något alls med LM. LM förhandlar med DoD inte med Trump och det är de förhandlingarna LM pratar om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in