2017-01-13, 00:51
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Så du tycker att du är ”annorlunda” genom att hålla på St Pauli? Det är som att tycka att det är ”annorlunda” att vara mot Trump i Sverige…

Inse att det är den gode cyberkalle som visar stake genom att våga dissa St Pauli. Ett skitlag som alltför många inom media vurmar för.

Vaffanculo!

Jag beskrev inte mig själv utan klubben. Ordet "annorlunda" använde jag för övrigt inte, om du nu ska citera mig ... Och jag håller inte direkt på St Pauli heller, men jag tycker att det är roligt att de finns och det vore tråkigt om de faller längre ned i seriesystemet.

"Vaffanculo" på dig själv och god natt!
Citera
2017-01-13, 07:09
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Precis så jag menade . Det behövs en och annan katt bland hermelinerna för att det inte ska bli tråkigt. Om alla vore stöpta i samma form och tycka likadant skulle man snart tröttna. En del hävdar att "allt är politik" men det vete fan. Jag utgår åtminstone inte utifrån politiska preferenser när jag bedömer vare sig enskilda idrottares eller föreningars underhållningsvärde.

För att klargöra lite så är det deras politiska budskap som rimmar illa med deras proffstänkande och ambitioner att spela bland dom onda rika klubbarna som har gjort mig väldigt anti. Hycklarnas mästare!

Jag gillar mindre klubbar som kan slå underifrån så det är inte det, jag har väl själv en påstådd vänsterklubb som hobbylag i Italien(Bologna) så även jag kan.
Citera
2017-01-13, 18:47
Medlem
cyberkalles avatar
Kingsley Coman är numera en Bayernspelare då dom förnuftigt nog valde att köpa honom från Juventus.

Hoppas utvecklingen tar fart ordentligt.

Ni är väl inte sura på mig för att jag inte gillar St. Pauli?
Citera
2017-01-13, 19:04
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

Jag beskrev inte mig själv utan klubben. Ordet "annorlunda" använde jag för övrigt inte, om du nu ska citera mig ... Och jag håller inte direkt på St Pauli heller, men jag tycker att det är roligt att de finns och det vore tråkigt om de faller längre ned i seriesystemet.

"Vaffanculo" på dig själv och god natt!

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Normalt sett är väl ingen i den här tråden sur över att någon har sympatier eller antipatier för enskilda lag? Så har det i alla fall inte varit hittills och jag hoppas inte att det börjar nu. Vi vill ju inte ramla ner i samma träsk som de fjortisar som "battlar" Barca vs Real.

För övrigt så läste jag att tidigare HSV-spelaren Rincon numera är klar för Juventus??? Märkligt tycker jag. Minns honom som en medelmåtta.
Citera
2017-01-13, 21:20
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Jag gillar inte Bayern något vidare (eller rättare sagt, inte alls) så det är okej
Citera
2017-01-13, 23:13
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Jag gillar inte Bayern något vidare (eller rättare sagt, inte alls) så det är okej
Underbart
Citera
2017-01-14, 16:18
Medlem
motvalls avatar
Citat:
För att klargöra lite så är det deras politiska budskap som rimmar illa med deras proffstänkande och ambitioner att spela bland dom onda rika klubbarna som har gjort mig väldigt anti. Hycklarnas mästare!

Jag gillar mindre klubbar som kan slå underifrån så det är inte det, jag har väl själv en påstådd vänsterklubb som hobbylag i Italien(Bologna) så även jag kan.
Okidoki, nu fattar jag bättre vad du menade. Tycker dock att vi ska undvika ordet ”politik” här i tråden, blir så lätt missförstånd. Tysk ”lokalpolitik”, för det är vad det är när ett lag vill men inte får bygga en ny arena, när någon föreslår att polisbevakningen ska betalas av klubbarna, vad för slags anhängare olika klubbar har, o s v hör givetvis hemma här. Ger så mycket mer must i snacket om saker utanför själva matchandet eller spelarna också är en del av diskussionerna.

Håller annars med om att St Pauli är hycklare, skulle inte göra mig ett dugg om de ramlar ner i trean även om jag gillar klubbar med säregen profil eller historia.

---
Mindre än en vecka kvar nu tills världens bästa fotbollsliga startar med Freiburg mot Bayern på fredag.
---

FCB har nyss spelat bara 0-0 mot Düsseldorf i någon larvturnering kallad TelekomCup, men vann till slut på straffa och möter Gladbach/Mainz i ”finalen”.

Ser att urgamle (39 år) Alexander Madlung deltog för D-dorf och har visst spelat 7 st matcher för dem under hösten. Helt otroligt trodde gubben slutat för länge sedan, minns honom som bäst halvbra i såväl Hertha som Wolfsburg för åratal sedan.
Citera
2017-01-14, 18:42
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Okidoki, nu fattar jag bättre vad du menade. Tycker dock att vi ska undvika ordet ”politik” här i tråden, blir så lätt missförstånd. Tysk ”lokalpolitik”, för det är vad det är när ett lag vill men inte får bygga en ny arena, när någon föreslår att polisbevakningen ska betalas av klubbarna, vad för slags anhängare olika klubbar har, o s v hör givetvis hemma här. Ger så mycket mer must i snacket om saker utanför själva matchandet eller spelarna också är en del av diskussionerna.

Håller annars med om att St Pauli är hycklare, skulle inte göra mig ett dugg om de ramlar ner i trean även om jag gillar klubbar med säregen profil eller historia.

---
Mindre än en vecka kvar nu tills världens bästa fotbollsliga startar med Freiburg mot Bayern på fredag.
---

FCB har nyss spelat bara 0-0 mot Düsseldorf i någon larvturnering kallad TelekomCup, men vann till slut på straffa och möter Gladbach/Mainz i ”finalen”.

Ser att urgamle (39 år) Alexander Madlung deltog för D-dorf och har visst spelat 7 st matcher för dem under hösten. Helt otroligt trodde gubben slutat för länge sedan, minns honom som bäst halvbra i såväl Hertha som Wolfsburg för åratal sedan.
Är Madlung verkligen så gammal??

EDIT: Nej, född 1982.
Citera
2017-01-14, 18:58
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

---
---

Düsseldorf vann senare mot Gladbach med 2-0 och dom var bra i bägge matcherna.
Gladbach förlorade mot Mainz så nu spelar Bayern mot Mainz "final"
Wendt startade i den andra matchen som dom förlorade.

18.45 startade Bayern vs Mainz och det står 1-1 efter 8 minuter
Citera
2017-01-14, 19:17
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Är Madlung verkligen så gammal??

EDIT: Nej, född 1982.

För mig är han 39 . (Kollade fel - såg bara tröjnumret). Alltid tyckt han varit kass och alltid undrat när han karriär ska sluta.
Citera
2017-01-14, 19:18
Medlem
motvalls avatar
Oj, ska Süle gå till Bayern redan nu?

Edit; Rudy då, är han klar också?
Senast redigerad av motvall 2017-01-14 kl. 19:21.
Citera
2017-01-14, 19:30
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
För mig är han 39 . (Kollade fel - såg bara tröjnumret). Alltid tyckt han varit kass och alltid undrat när han karriär ska sluta.
Han gjorde nån landskamp faktiskt när han var i Hertha för typ 10 år sen.

Bayern i det närmast klart med Süle till sommaren. Snart med Rudy med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in