Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
För att klargöra lite så är det deras politiska budskap som rimmar illa med deras proffstänkande och ambitioner att spela bland dom onda rika klubbarna som har gjort mig väldigt anti. Hycklarnas mästare!
Jag gillar mindre klubbar som kan slå underifrån så det är inte det, jag har väl själv en påstådd vänsterklubb som hobbylag i Italien(Bologna) så även jag kan.

Okidoki, nu fattar jag bättre vad du menade. Tycker dock att vi ska undvika ordet ”politik” här i tråden, blir så lätt missförstånd. Tysk ”lokalpolitik”, för det är vad det är när ett lag vill men inte får bygga en ny arena, när någon föreslår att polisbevakningen ska betalas av klubbarna, vad för slags anhängare olika klubbar har, o s v hör givetvis hemma här. Ger så mycket mer must i snacket om saker utanför själva matchandet eller spelarna också är en del av diskussionerna.
Håller annars med om att St Pauli är hycklare, skulle inte göra mig ett dugg om de ramlar ner i trean även om jag gillar klubbar med säregen profil eller historia.
---
Mindre än en vecka kvar nu tills världens bästa fotbollsliga startar med Freiburg mot Bayern på fredag.
---
FCB har nyss spelat bara 0-0 mot Düsseldorf i någon larvturnering kallad TelekomCup, men vann till slut på straffa och möter Gladbach/Mainz i ”finalen”.
Ser att urgamle (39 år) Alexander Madlung deltog för D-dorf och har visst spelat 7 st matcher för dem under hösten. Helt otroligt trodde gubben slutat för länge sedan, minns honom som bäst halvbra i såväl Hertha som Wolfsburg för åratal sedan.