2017-01-14, 17:56
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
/.../ Tredje hand att det är ett rasistiskt motiv. Med tanke på mordet på tandläkarstudenten, också det utan uppenbart motiv och utan känd nära koppling till kriminalitet, så tycker jag nog inte att det kan helt och hållet bortses från.

Nää, du kan här helt bortse från rasistiskt motiv / handling typ lasermannen. Om så varit, så hade det inte saknats vittnen som bidragit till utredningen. Nu gör det dock just det.
Citera
2017-01-14, 17:56
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Hans kompisar lär dock vara för unga för att skriva här.

Vem kommer ta leg på dessa?
Citera
2017-01-14, 17:59
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nää, du kan här helt bortse från rasistiskt motiv / handling typ lasermannen. Om så varit, så hade det inte saknats vittnen som bidragit till utredningen. Nu gör det dock just det.

Det kan ju vara ett rasistiskt motiv utan att den är en kritvit laserman i farten. Se bara hur det ser ut i världen.
Citera
2017-01-14, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Fast det lär knappast vara ont om icke-myndiga personer på flashback. Det skall nog inte vara några större problem sålänge de inte glaffsar om sin ålder.

Jo, men gäller ju då också att inte råka nämna saker som att man går i samma skola osv....
Citera
2017-01-14, 18:01
Medlem
Var killen egentligen 16 år eller var det bara biljetten in i Sverige ?
Citera
2017-01-14, 18:02
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensGrabbar
Det kan ju vara ett rasistiskt motiv utan att den är en kritvit laserman i farten. Se bara hur det ser ut i världen.

Glöm det. Antagligen skjuter man en släkting för någon skulds räkning eller så har grabben trampat i klaveret och gjort något som inte kommit ut än.
Att GM är från Rosengård och med invandrarbakgrund kan vi nog lugnt konstatera.
Citera
2017-01-14, 18:02
Medlem
Om man är ute efter att mörda någon så pepprar man inte fel person. Ok om man skjuter från avstånd, men går man tätt inpå som verkar vara fallet här så ser man vem det är man skjuter.
De sköt inte fel, även om polisen utgår från det nu. De kommer förhoppningsvis ha fler saker som klarnar med tiden. Sen om de hittar GM:en eller inte låter jag vara osagt.
Citera
2017-01-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2

Inte en asylsökande längre vad jag förstått. Åldern stämmer med stor säkerhet.
Citera
2017-01-14, 18:04
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Jo, men gäller ju då också att inte råka nämna saker som att man går i samma skola osv....
Han gick i gymnasiet så man kan vara 18 och gå i samma skola.
Citera
2017-01-14, 18:05
Medlem
RabarbFantasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Ensamkommande visan som sedanråkar hitta eller tar hit alla typ ett " Ankarbarn "

Åldern stämmer, han var 16.
Citera
2017-01-14, 18:09
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Glöm det. Antagligen skjuter man en släkting för någon skulds räkning eller så har grabben trampat i klaveret och gjort något som inte kommit ut än.
Att GM är från Rosengård och med invandrarbakgrund kan vi nog lugnt konstatera.

Rasism finns inte bara mellan vita svenskar mot resten av världen. Etiopier kan vara rasister mot somalier?

Tror absolut att GM är blatte, det håller jag med om.
Citera
2017-01-14, 18:13
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Leder inte denne JBC en hel massa mordfall just nu och som han tydligtvis gått bet på, varför ska han lyckas bättre med detta fall?

En bra fråga, men jag tror att JBC har bättre förutsättningar nu med alla vittnen och så, sen så talar ju allt också om att detta inte hade något med gängkrig och göra. Sen så han har ju lite lättare att forska i vilka vänner och ovänner BO hade och så.Så jag tror väldigt starkt att detta mord kommer att lösas ganska snabbt faktiskt. JBC har ju haft betydligt svårare utgångslägen eller så tidigare.Men vi får väl se vilka ovänner som BO hade som hade ett kriminellt förflutet m.m.

mvh/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in