2017-01-14, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Han ringde sin mor 04.38 ( tror jag var första gången och sedan ytterligare 4 samtal till. Om man lyssnar på samtalet säger BO något om .... ta fick kniven ? Kan dem ha hamnat i slagsmål och BO hade en kniv för att skydda sig? Han verkar ju gått runt blödande i huset och då vore det väl ganska troligt att han hittat något ( en kniv ) att försvara sig med? Hur tolkar ni andra just dessa ord som sägs om fick kniv??

Kan det inte vara så att MGM har en fickkniv?
Och hotar med?
Någon kniv har väl aldrig återfunnits? Därav mina misstankar att det är MGM fickkniv.
Spekulationer från min sida
Citera
2017-01-14, 17:41
Medlem
Citat:
Han ringe sin mor 5 ggr m första samtalet 04.38 (tror jag). Han tvättade säkert av sig hemma hos BO med tanke på allt blod i dusch och handfat /golv.
En bekant till familjen var väl ute och promenerade och mötte förälder/föräldrarna som kom åkades i bilen .Han reagerade inte speciellt på det eftersom dom körde mot deras sommarstuga. Undrar om Polisen sökt i stugan ? Eldat nyligen där eller grävt ! Endast mina funderingar att när dem plockat upp MG i bilen så for dom till stugan och gömde sakerna.
Jag funderar på varför BO var naken ? Hann han lägga sig och MB kom tillbaka senare ? Eller är det MG som klätt av offret naken ? Och isåfall varför?

Jag tror att Magnus hunnit lagt sig.
Kläderna är ju nedanför sängen, ser ut som någon bara dragit av sig kläderna där. (Trött och full - och allt åker med även kalsongerna)
Och MGM var på väg att gå, men av någon anledning dröjde sig MGM kvar i huset, kanske vid garaget?

Kanske hörde Magnus MGM i huset (när han skulle ha gått) och går upp ur sängen och möter MGM,
de möts då i sovrummet (detta styrker min tro eftersom Magnus mobil finns kvar i sängen/sovrummet och troligtvis på laddning.. )

MGM verkar inte förstå eller vara medveten om att Magnus ringer eller spelar in deras samtal,i alla fall.

Det som förvånar mig är att det inte låter mer argt, på samtalet,
Vilket det borde göra tycker jag ifall de bråkar och slåss..
Inga höga röster alls eller skrik.
Citera
2017-01-14, 17:44
Medlem
Någon som vet vart MGM kopplades upp 04.38 ?
Citera
2017-01-14, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Jag tror att Magnus hunnit lagt sig.
Kläderna är ju nedanför sängen, ser ut som någon bara dragit av sig kläderna där. (Trött och full - och allt åker med även kalsongerna)
Och MGM var på väg att gå, men av någon anledning dröjde sig MGM kvar i huset, kanske vid garaget?

Kanske hörde Magnus MGM i huset (när han skulle ha gått) och går upp ur sängen och möter MGM,
de möts då i sovrummet (detta styrker min tro eftersom Magnus mobil finns kvar i

sängen/sovrummet och troligtvis på laddning.. )

MGM verkar inte förstå eller vara medveten om att Magnus ringer eller spelar in deras samtal,i alla fall.

Det som förvånar mig är att det inte låter mer argt, på samtalet,
Vilket det borde göra tycker jag ifall de bråkar och slåss..
Inga höga röster alls eller skrik.

Nä på samtalet låter det inte som dom var arga ... men kan ju vara så att BO är omtöcknad och groggy av smällen därav ett något osammanhängande samtal .MG låter nedlåtande och hånfull .... helt iskall ser ut som om du har huvudvärk 😕
Citera
2017-01-14, 17:49
Medlem
Citat:
Någon som vet vart MGM kopplades upp 04.38 ?

Har ingen aning har inte hittat det eller helt missat vart hans mobil varit då .
Citera
2017-01-14, 17:54
Medlem
Citat:
Kan det inte vara så att MGM har en fickkniv?
Och hotar med?
Någon kniv har väl aldrig återfunnits? Därav mina misstankar att det är MGM fickkniv.
Spekulationer från min sida

Men stog det inte i FUP att dykare hittat en kniv på 1,2 m djup m knivspetsen nedåt i dyn ??? Eller ?
Citera
2017-01-14, 17:57
Medlem
Citat:
Nä på samtalet låter det inte som dom var arga ... men kan ju vara så att BO är omtöcknad och groggy av smällen därav ett något osammanhängande samtal .MG låter nedlåtande och hånfull .... helt iskall ser ut som om du har huvudvärk 😕

Lyssnade igen på samtalet,
Låter stundtals som det är musik på.
Jag undrar vart samtalet spelas in, i vilket rum?
Kan det vara sovrummet? Annat rum?

Vidare så måste ju MGM sett att Magnus höll i mobilen, och att han ringde någon?
För i samtalet så hörs ju Magnus väldigt nära (som om han håller i telefonen och väntar på svar)
och MGM hörs långt bort...
Kan de vara i ett annat rum?
Citera
2017-01-14, 18:00
Medlem
Citat:

Ja, jag tror också Magnus är groggy..
Kanske tar sig mot huvudet, kanske känner massa blod
Och säger,,, satan helvete.... (Eller vad han säger)

Undrar om bandaget sattes på efter samtalet? Då Magnus inser hur illa det är?
Men varför ringa en kompis och inte 112?
Och hur hamnar mobilen på sängen?
Hade MGM förstått att samtalet blev inspelat hade nog MGM tagit med sig telefonen....
Citera
2017-01-14, 18:01
Medlem
Citat:
Har ingen aning har inte hittat det eller helt missat vart hans mobil varit då .

Ska försöka se om jag hittar något i fupen
Citera
2017-01-14, 18:01
Medlem
Citat:
Men stog det inte i FUP att dykare hittat en kniv på 1,2 m djup m knivspetsen nedåt i dyn ??? Eller ?

Det har jag missat,
Hade Magnus skador efter en kniv?
Var det inte endast trubbigt våld?
Citera
2017-01-14, 18:12
Medlem
Citat:
Ja, jag tror också Magnus är groggy..
Kanske tar sig mot huvudet, kanske känner massa blod
Och säger,,, satan helvete.... (Eller vad han säger)

Undrar om bandaget sattes på efter samtalet? Då Magnus inser hur illa det är?
Men varför ringa en kompis och inte 112?
Och hur hamnar mobilen på sängen?
Hade MGM förstått att samtalet blev inspelat hade nog MGM tagit med sig telefonen....

Har läst igenom obduktions prot. Lite snabbt. Magnus död vart nog tyvärr inte snabb . Först slag mot huvudet , huvudet lindas och efter ett 10 tal minuter? Så fortsätter misshandeln. BO hade blå märken över hela kroppen skador på bålen och även skador invärtes på tarmar .. sedan ytterligare kraftigt våld mot huvudet som ledde till hans död! Om jag tolkar obduktions rap. så vart M misshandlad ett längre tag.... det var väl det MG ville att se honom lida😕 Kan MG varit avundsjuk på Magnus? Köpt hus delägare i en restaurang medans den bilden jag får av MG en stor looser 😕
Citera
2017-01-14, 18:21
Medlem
Citat:
Det har jag missat,
Hade Magnus skador efter en kniv?
Var det inte endast trubbigt våld?

Ja trubbigt våld och gissar på att han har blivit sparkad rejält eftersom han hade skador på bål och tarmar😕 Ska försöka hitta detta om kniven ska plöja 500 sidor ... vet att jag såg något om en kniv som hittats på 1,2 m 😕
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in