2017-01-14, 15:25
Medlem
Pope666s avatar
Jag är muslim och bor i ett muslimskt område. Vi vill ta vår tro till en ny nivå och bilda en muslimskt mer officiellt område och önskar att de islamska lagarna ska råda här. De få svenskar som bor här, kan få vara kristna eller icke troende däremot ser vi att de delar våra värderingar. Så vi vill slippa ha pubar och annat i närheten samt att man slutar sälja smutsig mat i vårt kvarter.

Vi vill också att våra kvinnor respekteras så att skolorna följer vår syn på bra familjehållning.

Jag o mina vänner undrar nu hur vi kan gå vidare för att vårt kvarter ska bli ett föredöme för andra troende i Sverige och Europa. Hur kan vi påverka politikerna i Sverige så de inte försöker förstöra vårt fredsprojekt?

https://www.youtube.com/watch?v=ALxA3TV3xGQ

Inshallah
Citera
2017-01-14, 15:29
Medlem
Självklart har ni rätt att leva precis så - bara inte här!
Citera
2017-01-14, 15:33
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Jag är muslim och bor i ett muslimskt område. Vi vill ta vår tro till en ny nivå och bilda en muslimskt mer officiellt område och önskar att de islamska lagarna ska råda här. De få svenskar som bor här, kan få vara kristna eller icke troende däremot ser vi att de delar våra värderingar. Så vi vill slippa ha pubar och annat i närheten samt att man slutar sälja smutsig mat i vårt kvarter.

Vi vill också att våra kvinnor respekteras så att skolorna följer vår syn på bra familjehållning.

Jag o mina vänner undrar nu hur vi kan gå vidare för att vårt kvarter ska bli ett föredöme för andra troende i Sverige och Europa. Hur kan vi påverka politikerna i Sverige så de inte försöker förstöra vårt fredsprojekt?

Inshallah
Flytta hem till Mellanöstern igen så får du allt det du önskar dig.
Citera
2017-01-14, 15:35
Medlem
Pope666s avatar
Ingen rasism tack. Vi har rätt att leva som vi vill. Jag tycker det går så långsamt att få svenska politiker att ta till sig av vårt budskap.

I USA sjng broder jackon för fru och herr Clinton. När ska statsministern bli även våran statsminister? inte en enda sann muslim är minister i det vita Sveriges politiska etablisamang. inte bra.

https://www.youtube.com/watch?v=9GiDPWqo7Ko
Citera
2017-01-14, 15:37
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Det finns i praktiken ganska litet man kan göra för att förhindra näringslivsverksamhet i sitt närområde mer än att anordna protester eller demonstrationer. Blockader och liknande kan bara fackföreningarna införa. Samma sak gäller vad som säljs i affärer.

Vad gäller undervisning regleras det i läroplanen som alla skolor måste följa, även privatskolor och friskolor. Vill man ha till förändringar där får man försöka påverka politiker.
Citera
2017-01-14, 15:39
Medlem
Citat:
Ingen rasism tack. Vi har rätt att leva som vi vill. Jag tycker det går så långsamt att få svenska politiker att ta till sig av vårt budskap.

I USA sjng broder jackon för fru och herr Clinton. När ska statsministern bli även våran statsminister? inte en enda sann muslim är minister i det vita Sveriges politiska etablisamang. inte bra.

https://www.youtube.com/watch?v=9GiDPWqo7Ko
Nej, man har inte rätt att leva som man vill. Det har ingen, beroende på vad man vill, förstås.
Citera
2017-01-14, 15:45
Medlem
tumbleeweeds avatar
Problemet är ju att om vi avgränsar ett område åt muslimer där islam skall få styra så kommer folk därifrån inom ett decennium eller två känna ett behov av att fly detta område in till ett område där islam inte råder. Detta då islam, fredens religion, är väldigt dålig på att skapa fred och välstånd för dess anhängare.

Ta istället reda på vilka systemfelen är inom islam och åtgärda dessa, så kommer islam kanske inte framstå som så skitnödigt i framtiden.
Citera
2017-01-14, 17:25
Medlem
Politikerna vill att invandrare integreras i det svenska samhället. Och kommer du och
dina muslimska vänner att hindra invandrare som vill integreras?
Senast redigerad av mangne 2017-01-14 kl. 17:47.
Citera
2017-01-14, 17:26
Moderator
Tinuviels avatar
Håll er till ämnet.

// mod
Senast redigerad av Tinuviel 2017-01-14 kl. 17:29.
Citera
2017-01-14, 17:27
Moderator
Strix m/94s avatar
Möjligen får tråden leva vidare i I&I.

PI -> I&I

Strix/Mod
Citera
2017-01-14, 17:59
Medlem
Citat:

Inshallah

Finns inte en chans att de skulle dela era värderingar. Kan möjligen inte kalla mig kristen, men har åtminstone en tro och delar en del kristna värderingar, jag skulle aldrig dela era och jag kan inte tänka mig att någon annan heller skulle göra det bara för att ni vill det. Det var det dummaste jag hört.
Citera
2017-01-14, 18:00
Medlem
Citat:

Inshallah
Jag förstår faktiskt inte vad du menar! Det finns ju många områden i Sverige med bara muslimsk befolkning och sharialagar. Där finns det inga pubar och "smutsig mat". Skolorna och kvinnorna är precis som muslimerna där gör dem till. Skolor där hälften av eleverna inte blir godkända och arbetslösa kvinnor i burka och niqab.

Fast det där med föredöme tvivlar jag på. Vanligen brinner det bilar, säljs narkotika och skjuts i de områdena. Politikerna är det inga problem med, de är på er sida, det samma gäller en massa organisationer som #jagärhär, Refugees Welcome och FARR. Dessutom har ni MSM på er sida.

Jag tror du kan ta vilket välfungerande område som helst och göra till ett muslimsk område. Efter ett tag kommer du att ha fått ett nytt Husby, Rinkeby eller Rosengård.

Lycka till med fredsprojektet men glöm inte skyddsvästen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in