Citat:
Ursprungligen postat av
Pope666
Jag är muslim och bor i ett muslimskt område. Vi vill ta vår tro till en ny nivå och bilda en muslimskt mer officiellt område och önskar att de islamska lagarna ska råda här. De få svenskar som bor här, kan få vara kristna eller icke troende däremot ser vi att de delar våra värderingar. Så vi vill slippa ha pubar och annat i närheten samt att man slutar sälja smutsig mat i vårt kvarter.
Vi vill också att våra kvinnor respekteras så att skolorna följer vår syn på bra familjehållning.
Jag o mina vänner undrar nu hur vi kan gå vidare för att vårt kvarter ska bli ett föredöme för andra troende i Sverige och Europa. Hur kan vi påverka politikerna i Sverige så de inte försöker förstöra vårt fredsprojekt?
https://www.youtube.com/watch?v=ALxA3TV3xGQ
Inshallah
Jag förstår faktiskt inte vad du menar! Det finns ju många områden i Sverige med bara muslimsk befolkning och sharialagar. Där finns det inga pubar och "smutsig mat". Skolorna och kvinnorna är precis som muslimerna där gör dem till. Skolor där hälften av eleverna inte blir godkända och arbetslösa kvinnor i burka och niqab.
Fast det där med föredöme tvivlar jag på. Vanligen brinner det bilar, säljs narkotika och skjuts i de områdena. Politikerna är det inga problem med, de är på er sida, det samma gäller en massa organisationer som #jagärhär, Refugees Welcome och FARR. Dessutom har ni MSM på er sida.
Jag tror du kan ta vilket välfungerande område som helst och göra till ett muslimsk område. Efter ett tag kommer du att ha fått ett nytt Husby, Rinkeby eller Rosengård.
Lycka till med fredsprojektet men glöm inte skyddsvästen