Jag o mina vänner undrar nu hur vi kan gå vidare för att vårt kvarter ska bli ett föredöme för andra troende i Sverige och Europa. Hur kan vi påverka politikerna i Sverige så de inte försöker förstöra vårt fredsprojekt?
Om du behöver fråga det på flashback är du troligen lika mycket muslim som jag är utomjording.
Ens tro är en ensak.
Håll den för dig själv.
Du kan äta, leva, klä dig, uppfostra dina barn, rösta och allt annat precis som du önskar.
Men du kan aldrig tvinga någon annan att följa dina regler.
När du pekar på någon annan och hävdar att de gör fel, pekar du egentligen på dig själv, titta på mig, jag är konstig!
Den dagen ni klarar av att försörja er utan att vara ekonomiska parasiter och kriminella skulle kunna vara ett bra kriterium. Den största anledningen till att ni söker er till Sverige är för att ni inte har någon kompetens som någon efterfrågar. Det bästa ni kan åstadkomma ekonomiskt är att bli bidragsparasiter och kriminella.
Det finns hur mycket oanvända landytor som helst i Saharaöknen. Dit bör muslimerna skeppas. Med guds hjälp och sin egen entreprenörsanda bör det inte vara något problem att skapa ett kalifat och lyckorike där.
Sedan undrar jag varför ni inte valde någon annan än Muhammed till att bli er heliga profet?
Snubben är ju en pedofil. Knullar en 9-åring när han är 53. Knappast speciellt heligt tycker jag i alla fall.
Hade jag velat välja en profet hade jag i alla fall försökt hitta någon som var lite mer moralisk än så i alla fall. Hur tänkte ni där egentligen?
Beväpna er, skaffa en egen valuta utan Riba och bara ta ett område? Varför ska just Sveriges statsminister vara eran? Han kommer ju stå upp för homosexuella och kapitalister också och automatiskt hyckla.
Är det snön och de långa vinternätterna som lockar er muslimer till Sverige månne?
Eller varför måste ni ha ert muslimska område i just det här landet?
Nej Gud har förbjudit islam. Eftersom Gud har förbjudit det hela så har du faktiskt inte rätt att få vara muslim, det är dödsstraff på att vara muslim.
Tyvärr gubben men det blir helvetet nästa för din del.
Jag är muslim och bor i ett muslimskt område. Vi vill ta vår tro till en ny nivå och bilda en muslimskt mer officiellt område och önskar att de islamska lagarna ska råda här. De få svenskar som bor här, kan få vara kristna eller icke troende däremot ser vi att de delar våra värderingar. Så vi vill slippa ha pubar och annat i närheten samt att man slutar sälja smutsig mat i vårt kvarter.
Vi vill också att våra kvinnor respekteras så att skolorna följer vår syn på bra familjehållning.
Jag o mina vänner undrar nu hur vi kan gå vidare för att vårt kvarter ska bli ett föredöme för andra troende i Sverige och Europa. Hur kan vi påverka politikerna i Sverige så de inte försöker förstöra vårt fredsprojekt?
Det går inte att genomföra detta fredsprojekt i Sverige,tyvär.
Vi blandar inte in Gud i politiken och infrastrukturen osv.
Du får nog försöka hitta annat alternativ.
Varför inte ett land där detta fredsprojekt redan är befintligt?
Jag är muslim och bor i ett muslimskt område. Vi vill ta vår tro till en ny nivå och bilda en muslimskt mer officiellt område och önskar att de islamska lagarna ska råda här. De få svenskar som bor här, kan få vara kristna eller icke troende däremot ser vi att de delar våra värderingar. Så vi vill slippa ha pubar och annat i närheten samt att man slutar sälja smutsig mat i vårt kvarter.
Vi vill också att våra kvinnor respekteras så att skolorna följer vår syn på bra familjehållning.
Börja med att förklara för mig varför man som troende muslim väljer att flytta till Sverige istället för andra muslimska länder, om nu ens tro och behov av muslimska områden är så viktiga.