2017-01-14, 10:28
Medlem
bulletproofsouls avatar
Att han blev skjuten på en busshållsplats med vittnen runt om säger en hel del om GMs tilltro till att polisen ska misslyckas. Polisen är helt akterseglad och ooduglig. Det är i princip ofarligt att avrätta någon mitt på dagen i centrala Malmö.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2017-01-14 kl. 10:31.
Citera
2017-01-14, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfHimmler
På bilden har ju blatten typisk langar väska.
https://imgur.com/a/W811f
Så med den väskan är han 100 % en langare eller vad menar du? För fan patetiskt
Citera
2017-01-14, 10:36
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Kan vara en trådsanning för allt det jag räknade upp var sånt jag observerat efter att ha läst tråden. Jag lade märke till att några sade sig ha sett bilder han hade lagt upp på olika sociala medier som visade på IS-sympatier men inte att han på något sätt skulle vara en sk radikaliserad.

Som boxare och som sminkad "ordningsman" i skolan kan han mycket väl ha retat gallfeber på personer som då pga honom blivit nobodys där de valt att leva och följaktligen inte kunde tolerera en sådan livssituation.

Här ligger säkerligen motivet att finna - tillagt att om GM:s religion inte heller var helt samstämmande med BO:s så var avtryckarfingret endast en tidsfråga.

Bara det faktum att han var städad kan ju ha varit nog provokation i sig.
Citera
2017-01-14, 10:43
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Så säker man kan bli.

"Misstänkt bomb under bil på parkering vid Bennets väg Rosengård."
"RYC 795, kunde utläsas. Bilen i fråga är en blå Mitsubishi Spacestar och ägs enligt bilregistret av Zeinab Hussein"
"Zeinab Hussein bor på Bennets väg".

"Zeneib Hussein bor i samma lägenhet som Ahmed och Ahmeds far, lgh 1101, Bennets väg"

Såvida inte Ahmeds mor nu är bilmålvakt
Sannolikheten för det skulle jag nog säga är låg.
Sannolikheten är större att det är familjens bil. Väldigt stor sannolikhet.

Väldigt bra fiskat! Inte för att de MÅSTE betyda något, men det är nog det enda av riktigt värde som dykt upp i tråden hittills.
Citera
2017-01-14, 10:45
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Att han blev skjuten på en busshållsplats med vittnen runt om säger en hel del om GMs tilltro till att polisen ska misslyckas. Polisen är helt akterseglad och ooduglig.
Ja eventuella vittnen & åskådare verkar inte gärningsmännen brytt sig så mycket om?
Vidare så verkar ju statistiken helt fruktansvärd;
Citat:
Ursprungligen postat av Crime.News.Goinge
Uppklarningsprocenten för den här typen av mord är nere på runt 5% i Sverige. Signalen som detta skickar är tydlig: Riskfritt att begå mord på öppen gata i Sverige.. Det ger synergieffekter på helt fel håll.... Kriminella märker att det är riskfritt att mörda.... Fler mord begås.... Polisen bli ännu mer belastad.... Sen rullar snöbollen på.

I Göteborg har dom klarat upp 1 mord av de ca 25 senaste i gängmiljöer. Ligger nog på ungefär samma i Malmö.

Sen läste jag igår att polisen inte får utlova anonymitet till eventuella vittnen;
Citat:
Rikspolisstyrelsen slagit fast att polisen saknar lagligt stöd för att utlova anonymitet – behovet att lösa brott väger tyngre.
http://www.metro.se/artikel/anonyma-tipsare-kan-h%C3%A4ngas-ut-av-polisen-xr

....vart är våra politiker undrar jag? inte ett pip i media än så länge! Detta behöver ses över för om ingen vågar vittna hur ska man då göra? ..låsa in & bestraffa de som vägrar istället för brottslingarna? helt sjukt!
Senast redigerad av Tuvtramp 2017-01-14 kl. 10:49.
Citera
2017-01-14, 10:55
Medlem
karlsoons avatar
Värst vad folk bryr sig om den här kriminella killen.
Men det står ingenting om alla de brott och ofredanden han har begått. Men allt ska ju såklart tystas ner och förskönas av media. Väntar bara på att tidningarna ska lyckas få det till att det var Donald Trumps fel
Citera
2017-01-14, 10:58
Medlem
Det finns väl inte en enda intelligent person som på fullaste allvar tror att bidragsparasiten Ahmed blev skjuten utan orsak. Antingen var han, hans bror eller någon i familjen kriminell. Eller så var gulleponken Ahmed skyldig någon pengar alternativt blivit ovän med någon. I det muslimska och lågintellektuella ghettot Rosengård räcker det nämligen med att göra sig ovän med någon annan likasinnad grottmänniska för att det ska uppstå problem.

Det sätt mordet skett på visar klart att det inte är helt random. Jag har inte minsta sympatier för Ahmeds vidriga familj bestående av bidragshungriga lyxmigranter. Hur kan man på fullaste allvar bosätta sig i Rosengård? Det är ju som om man inte vill att det ska gå bra för familj och barn.

Att det skulle vara en ny laserman eller Mangs på gång är tyvärr bara trams. Inget vore väl bättre än en fokuserad individ som skjuter tio babbar om dagen och gör Sverige till ett bättre land.
Citera
2017-01-14, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barba201
-BO är palestinier.
-de flesta palestinier satsar på utbildningen,i motsatsen till andra halvanalfabetiska MENA folk.
-det skapar förstås avundsjuka bland andra araber.
-palestinierna är splittrade,de är antingen anhängare till Hamas eller Fatah.
-i Syrien (Aleppo) Fatah gruppen startade upproret mot Assad regimen,och nu fick de fly hals över huvudet.

-Hamas slås på Assad sidan.
-BO var Hamas anhängare.
-det kan vara politiskt motiv bakom morden.
-kanske nåt koppling till "tandläkare" morden,han verkade vara palestinier.

-på tråden nämndes "black cobra" som försöker etablera sig i Rosengården.
-"black cobra" startades på 90-talet (i Danmark) av palestinier från Libanon.(vet ej om det var Fatah eller Hamas gruppen)
-det finns nog tyngre mordmotiv än en vanligt tjafs om en tjej eller "heder"!

Du har så fel att jag inte vet var jag ska börja.

1- BO är irakier inte palestinier.
2- irakier är faktiskt de folket bland araber som är kända för att satsa på utbildning o högsta grad.
3- palestinier är splittrade mellan hamas o fattah. Men fattah har ingen närvaro i Syrien o har aldrig haft, däremot har hamas haft de.
I form av att hamas ledare som inte var välkomna någonstans fick bo i Syrien men nu har dessa vänt bashar al Assad ryggen o bor i Qatar.
4 - black cobra fanns i Malmö 2009-2011, de senaste två-tre åren hör man inget om dem men de kanske fortfarande finns ändå.
Citera
2017-01-14, 11:00
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Så säker man kan bli.

"Misstänkt bomb under bil på parkering vid Bennets väg Rosengård."
"RYC 795, kunde utläsas. Bilen i fråga är en blå Mitsubishi Spacestar och ägs enligt bilregistret av Zeinab Hussein"
"Zeinab Hussein bor på Bennets väg".

"Zeneib Hussein bor i samma lägenhet som Ahmed och Ahmeds far, lgh 1101, Bennets väg"

Såvida inte Ahmeds mor nu är bilmålvakt
Sannolikheten för det skulle jag nog säga är låg.
Sannolikheten är större att det är familjens bil. Väldigt stor sannolikhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Väldigt bra fiskat! Inte för att de MÅSTE betyda något, men det är nog det enda av riktigt värde som dykt upp i tråden hittills.
Jamen här finns ju en klar hotbild från en släktfejd - närapå CC nu >>>
Citat:
Polisen misstänker att den misstänkta bomben har ihop med en pågående släktfejd mellan två familjer.

– Det finns en hotbild mot en eller flera personer kopplade till bilen, säger Mikael Persson på Skånepolisens länskommunikationscentral.
Citera
2017-01-14, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Att han blev skjuten på en busshållsplats med vittnen runt om säger en hel del om GMs tilltro till att polisen ska misslyckas. Polisen är helt akterseglad och ooduglig. Det är i princip ofarligt att avrätta någon mitt på dagen i centrala Malmö.

Japp, så sant som det var sagt. Uppklarningsprocenten på sådana här mord med skjutvapen i Malmö är väldigt låg, detta har spridit sig som en löpeld och blivit allmänt känt. Hela staden är översvämmad med skjutvapen som hamnat i händerna hos tusentals unga arga blattar och så vidare. Det kommer fortsätta att mördas i snabb takt, var så säker. Och vad kommer härnest, är det möjligt att gränserna förflyttas och att det blir allt vanligare att; icke-kriminella vanliga svenska medborgare utsätts för rånmord, eller bara mördas för nöjes skull? Extremt oroväckande utveckling. Ingen går säker numera.
Senast redigerad av Pazzamo 2017-01-14 kl. 11:08.
Citera
2017-01-14, 11:09
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Det finns jättemånga trevliga personer från mellanöstern. Problemet är invandring och integrering. Man ser samma utveckling i alla länder med stark asylinvandring. Ökad kriminalitet, ghetton, arbetslöshet och utanförskap. Bidragsinvandring som koncept funkar inte. Arbetskraftinvandring fungerar och är bra mot tex rasism. Känner du många som ser ner på serber, finnar, italienare eller kineser? Nej, för de jobbar i regel hårt. Kommer hit, vill skapa sig ett bättre liv och kämpar för det. Asylinvandringen och allt vad det som det för med sig är destruktivt och förstör samhällen och gör de osäkra. Sedan är det av högsta vikt att begränsa den muslimska populariteten då den för med sig värderingar som inte är svenska och som vi upplever här vara helt förkastliga. Dessutom är det där vi hittar de islamistiska fanatikerna och dess rekryterare. Lagom mycket arbetskraftinvandring berikar en kultur, för med sig driftiga personer, spännande smaker och bekämpar rasism. Bidragsinvandring skapar utanförskap, ökad rasism och kriminalitet.

Ja, Ahmeds familj har blivit offer för en alltför stor bidragsinvandring utan tydliga krav på individen och utan tydliga konsekvenser för den som miss-sköter sig. Asylinvandring i måttlig mängd fungerar om den kombineras med krav och konsekvenser samtidigt som samhället hjälper integreringen. Förmånliga startlån är bättre än bidrag. Medborgarskap bör förtjänas i tre steg, TUT, PUT och medborgarskap, vardera med prövotid på 3 år. Vid brott - även sådana som endast ger böter - så åker man ner ett steg och den som endast har TUT utvisas.
Citera
2017-01-14, 11:16
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocco73
Om en ensamt svensk skulle röra sig i det här området vid den här tiden på dygnet så skulle han blivit rånad, misshandlad och våldtagen. Så glöm allt prat om att det är en ny Magns.
Det här är en uppgörelse och svaret finns i hans närmaste umgängeskrets, alla som blir mördade i Rosengård är ju helgon enligt AB och Experten.

Är du ironisk? För nej, inte ens jag som blond kvinna får några problem när jag rör mig i området sent på kvällen. Men jag kanske har tur hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in