Citat:
Ursprungligen postat av
DickeFix
Ja, att han uttryckte uppskattning att vissa elever relegerats från skolan kan vara ett motiv. Även boxningen kan vara ett motiv. Kanske ville en boxare som åkt på stryk försvara sin heder. Jag såg att han hade en bild på Facebook där det stod att nan skulle vara beredd att försvara sin religion. Man vad pekar på att han är IS-sympatitör?
Kan vara en trådsanning för allt det jag räknade upp var sånt jag observerat efter att ha läst tråden. Jag lade märke till att några sade sig ha sett bilder han hade lagt upp på olika sociala medier som visade på IS-sympatier men inte att han på något sätt skulle vara en sk radikaliserad.
Som boxare och som sminkad "ordningsman" i skolan kan han mycket väl ha retat gallfeber på personer som då pga honom blivit nobodys där de valt att leva och följaktligen inte kunde tolerera en sådan livssituation.
Här ligger säkerligen motivet att finna - tillagt att om GM:s religion inte heller var helt samstämmande med BO:s så var avtryckarfingret endast en tidsfråga.