2017-01-14, 09:56
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Enligt DN kom de 2007. Citat:"Ahmed Obaid var sex år gammal när hans familj 2007 flydde till Sverige och Malmö från Irak."
http://www.dn.se/nyheter/sverige/16-aringens-pappa-flydde-hit-for-att-jag-inte-ville-se-mina-barn-do/

Jag kan ha missat något, men är de palestinier från Irak? Låter konstigt. BOs far tycks åtminstone se sig själv som irakier och inte palestinier. Citat ur samma DN-artikel: "– Är det någon som är ute efter just irakier? undrar Najm Obaid."

Rätt! Det här är inga lusiga palestinier. Typiska irakiska shiiter är vad det handlar om. Det ser man på pappans hemsida. De brukar vara mer "välordnade" än deras sunnitiska landsmän. Frågan är bara varför shiiter klassas som flyktingar när de kom 2007. Shiiterna hade makten i Irak och deras hemstad Kerbala är ju centrum i shiiternas "heartland".
Citera
2017-01-14, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
Ahmed behöver egentligen inte vara speciellt kriminell för att bli ett offer för en dödsskjutning i Malmö.
Det kan räcka att man säger till en Arab att torka upp efter sig på gymmet eller McDonalds, att råka titta för länge "utan respekt" på en arab eller med bil ta sig friheten att köra om.
I Malmö förra året blev en hel buss med passagerare tvångsstannad av två araber för att bussen inte lämnat företräde vid en korsning, araberna skulle göra upp med chaffören

http://www.pressen.se/1791391.html
Det behövs inte mycket för att bli misshandlad, våldtagen eller dödad i Malmö...

Tack för att du tar upp detta. Enligt mig är det här en helt normal utveckling i "ghettofierade" områden. Man kommer se fler mord som beror på att någon "tittat på fel tjej", sagt fel sak åt fel person, etc.

Googla "killed over sneakers", så får ni en liten försmak av vad som komma skall till vårt avlånga land.
Citera
2017-01-14, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det finns bara två tänkbara förklaringar/motiv:

Pengar/skulder

Hedersmotiv

Jag tror polisen redan nu fiskat allt som kan finnas i hans mobiltrafik och internethistorik och har en
bild av vad somhänt.

Obetalda skulder eller oredovisade pengar verkar mindre troligt om han inte var en känd
springare/langare. Alla vet vilka som springer ärenden för knarkgrupperna.

Mer troligt är att han har haft någon romans med fel tjej och flickans familj måste agera och markera att dom dödar för sin heder.

Alla Lasermannen / Magns teorier är bara löjliga. Varför skulle en eller två skyttar stå på en busshållplats och vänta på just honom ? Om dom ville skjuta en invandrare så hade dom väl
500 pers som passerat innan han steg av bussen. Alla i det aktuella området är väl invandrare.

Om en ensamt svensk skulle röra sig i det här området vid den här tiden på dygnet så skulle han blivit rånad, misshandlad och våldtagen. Så glöm allt prat om att det är en ny Magns.
Det här är en uppgörelse och svaret finns i hans närmaste umgängeskrets, alla som blir mördade i Rosengård är ju helgon enligt AB och Experten.
Citera
2017-01-14, 10:12
Medlem
hashs avatar
Ahmeds bror har kriminella intressen, kan detta vara en hämnd för att brodern inte har levererat som han skall?
Citera
2017-01-14, 10:14
Medlem
Gaupes avatar
Kan mkt väl vara så att han inte var kriminell. Han kände säkert någon som är mer eller mindre kriminell, men det förtjänar man ju inte att dö för.
Seriemördare brukar inte knäppa sina offer omgivna av vittnen, så att det skulle vara en ny Peder M är ytterst osannolikt.

Tror också att det är kränkthets eller hedersbrott, han har pratat med fel tjej eller varit uppkäftig mot nån labil pistolviftare.
Citera
2017-01-14, 10:17
Medlem
AdolfHimmlers avatar
På bilden har ju blatten typisk langar väska.
https://imgur.com/a/W811f
Citera
2017-01-14, 10:20
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfHimmler

Jamendåså, klart han förtjänade att dö.
Citera
2017-01-14, 10:21
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Ahmeds bror har kriminella intressen, kan detta vara en hämnd för att brodern inte har levererat som han skall?
Varifrån kommer den infon?
Citera
2017-01-14, 10:22
Medlem
SunWukongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocco73
Om en ensamt svensk skulle röra sig i det här området vid den här tiden på dygnet så skulle han blivit rånad, misshandlad och våldtagen. Så glöm allt prat om att det är en ny Magns.
Det här är en uppgörelse och svaret finns i hans närmaste umgängeskrets, alla som blir mördade i Rosengård är ju helgon enligt AB och Experten.
Vad lustigt. Jag är där ganska ofta vid betydligt senare tidpunkter och är vit som ett spöke

Har därutöver flera blonda kompisar som bor där ute
Citera
2017-01-14, 10:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash

Kan du utveckla det där lite mera?
Citera
2017-01-14, 10:24
Medlem
VWazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfHimmler

Det bästa med flashback är att man ser hur svenskar "inte alla" tänker, och det är fan efterblivet pinsamt! OCHHHHHHHHH om han har en "langarväska"????

Nej jag tror inte mordet var ett misstag, GM vet till 100% vem de behövde skjuta, precis som mot Rami. Mördaren visste. Grejen är bara att man inte vet vad för liv folk har eller hemligheter. Det finns alltid motiv, även om det i malmö verkligen är att kraven sänks. "Titta på fel gäng från bilen", ja det kan faktiskt innebära om inte mord, iallafall en grov misshandel.
Citera
2017-01-14, 10:26
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Ja, att han uttryckte uppskattning att vissa elever relegerats från skolan kan vara ett motiv. Även boxningen kan vara ett motiv. Kanske ville en boxare som åkt på stryk försvara sin heder. Jag såg att han hade en bild på Facebook där det stod att nan skulle vara beredd att försvara sin religion. Man vad pekar på att han är IS-sympatitör?
Kan vara en trådsanning för allt det jag räknade upp var sånt jag observerat efter att ha läst tråden. Jag lade märke till att några sade sig ha sett bilder han hade lagt upp på olika sociala medier som visade på IS-sympatier men inte att han på något sätt skulle vara en sk radikaliserad.

Som boxare och som sminkad "ordningsman" i skolan kan han mycket väl ha retat gallfeber på personer som då pga honom blivit nobodys där de valt att leva och följaktligen inte kunde tolerera en sådan livssituation.

Här ligger säkerligen motivet att finna - tillagt att om GM:s religion inte heller var helt samstämmande med BO:s så var avtryckarfingret endast en tidsfråga.
Senast redigerad av nobbens 2017-01-14 kl. 10:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in