2017-01-13, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det finns säkert många anledningar att sätta en kula i ögat på honom, men tror inte att killens släkt eller bekanta kommer att säga annat än att han var så änglalikt snäll mot allt och alla och har aldrig retat eller förolämpat någon.
Borde finnas ett stort antal jämnåriga till honom som går omkring med vapen så det behöver ju inte ha varit mer än du som du skriver; något skitprat, någon som stört sig på att han är stöddig, eller som någon annan skrev tidigare att han var springpojke
Hörde att hans familj kräver att Ygeman kommer och hälsar på

Familjen är så klart i chock och säger konstiga saker, för jag undrar om mamman verkligen vill ha en träff med Ygeman. Kravet är minst sagt ovanligt och just att det specificeras som ett krav känns konstigt. Men människor i chock kan bete sig extremt märkligt.
Citera
2017-01-13, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det finns säkert många anledningar att sätta en kula i ögat på honom, men tror inte att killens släkt eller bekanta kommer att säga annat än att han var så änglalikt snäll mot allt och alla och har aldrig retat eller förolämpat någon.
Borde finnas ett stort antal jämnåriga till honom som går omkring med vapen så det behöver ju inte ha varit mer än du som du skriver; något skitprat, någon som stört sig på att han är stöddig, eller som någon annan skrev tidigare att han var springpojke
Hörde att hans familj kräver att Ygeman kommer och hälsar på

För ovanlighetens skull verkar det ju faktiskt ha varit en helt vanlig grabb denna gång. Och han ser ju inte direkt ut som någon gangster heller
Citera
2017-01-13, 23:13
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Här får man spekulera fritt - det är Flashback!
Än har jag aldrig haft fel, när jag har ifrågasatt medias glorifierade bilder av "Guds bästa barn".
Varje babbe-unge, som initialt har beskrivits som "världens bästa" har sedan i varje FUP visat sig vara ett kaosbarn.

Vi får se när denna FUP kommer Satsar min arm på att Ahmed inte var så oskyldig som det beskrivs!
Okej, men kan du inte försöka lugna dig lite i tråden bara? Du verkar närmast vara exalterad.

Det intressanta är ju brottet i sig, inte att BOs brorsa haft problem med matte i skolan.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Du kan ha rätt, jag utgick ifrån att tränade i MBK eftersom det är närmast.
Fast Enighet faller ifrån om det var boxning han tränade den kvällen. Han kan ju även bara ha tränat på gymmet.
Citat:
TORSDAG
Nybörjare Vuxna 18+ 17:00 - 18:00
Vuxen Forts. 18+ 18:00 - 19:00
Avancerade alla 19:00 - 20:30
Citera
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ahmeds bror har sökt hjälp med Matte A-kursen på internet.
Intelligensen är nog inte skyhög inom familjen. Stackars Ahmed.

I sydnytt var det någon som hade varit läxhjälpare, behöver ju inte betyda något. Hans kusin säger att han skulle gå och träna och vara hemma om en timme.
Citera
2017-01-13, 23:14
Medlem
5549s avatar
Finner det mindre troligt att någon bild existerar, i och med att den ännu inte letat sig hit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det är förhållandevis fritt att spekulera om brottet och inblandade här på FB vad jag vet, skaffa ett eget forum om du vill vara moderator.

Tror du han sköts för att han var homosexuell?

Vet du vad hans släktingar arbetar med? Verkar ju finnas pengar att köpa dyra kläder för iaf.

De flesta vill ha dels en anständig respektfull nivå på det, och dessutom att det har någon substans.

Nej det tror jag inte. Jag vet inget om honom, men blir ju inte mer informerad av vissa luddskallar här inne precis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Okej, men kan du inte försöka lugna dig lite i tråden bara? Du verkar närmast vara exalterad.

Det intressanta är ju brottet i sig, inte att BOs brorsa haft problem med matte i skolan.

För att förstå brottet måste vi få en komplett bild av BO, omgivning och bekanta.
Citera
2017-01-13, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TykoSweden
Finns inget som säger att han skulle gå hela vägen. Detta är bara än en media bild.

Var kan man se fotot?

Malmopolisen säger att det finns ett sånt foto. Sen om malmopolisen är trollkont eller inte vet jag ej. Men de verkar vara malmöpolisens it grupp.
Citera
2017-01-13, 23:16
Medlem
crimescenes avatar
Citat:
Vi ifrågasätter den bild av honom som media gärna vill förmedla; skötsam, toppbetyg, världens snällaste.

Att du går på medialögnen - DET är en skam.

Jag, och många med mig, förstår mycket väl en del medias vilja att återge berättelsen ur det perspektivet. Det är inget konstigt med det. Det handlar om intäkter och om dramaturgi.
Det som gör det hela tragiskt är att du, och en mindre del med dig, tror att det handlar om en konspiratorisk vilja att dölja fakta till förmån för någon form av politisk korrekthet.
Det är den, omvända dumheten, som är det verkliga problemet i den komplexa verklighet vi lever i idag. För att vända den trenden krävs nämligen utbildning och bildning.
Citera
2017-01-13, 23:17
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Malmopolisen säger att det finns ett sånt foto. Sen om malmopolisen är trollkont eller inte vet jag ej. Men de verkar vara malmöpolisens it grupp.
Är det en användare på flashback du menar? Inte tror du att malmöpolisens it-grupp sitter och skriver på flashback i officiell regi?
Citera
2017-01-13, 23:17
Moderator
Chantres avatar
Kan det ha varit Thai-boxning han sysslade med?

Enighet borta på Lantmannagatan.

Citat:
TORSDAG
Nybörjare 17:30 - 18:30
Mellangrupp 18:30 - 19:30
Avancerade 19:30 - 21:00

Lallar sedan bort 200 meter till busshållplatsen vid Nobeltorget och anländer med bussen till hållplatsen Rosengård 18:50 då skjutningen inträffar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in