2017-01-13, 22:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Han var ju på väg till gymmet.

Han träffar kompisen två timmar tidigare.
Är sedan hemma, oklart hur länge. Får lov av sina föräldrar att gå till gymmet, trots morgondagens matteprov.
Går till brottsplatsen och mördas

Stämmer uppgifter från ratsit så bor bara några hundra meter från hållplatsen. Kan han ha väntat på sin kompis som ska komma med bussen?
Kan han blivit lockad dit för att sedan skjutas?
Citera
2017-01-13, 22:19
Medlem
Bild på ansiktet cirkulerar bland ungdomarna i Malmö. Kan bekräfta detta då jag sett bilden. Ingen vacker syn.
Citera
2017-01-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TykoSweden
👍

Jag hade gärna sett skiten. Foton borde visas offentligt för alla medborgare i detta land. Så kanske kronan ramlar ner hos folket. Att folket ska förstå vad PK står för.
Att PK svinen ska se att en 16åring är sönderskjuten pga vår blindhet.

Detta var månadens bästa
Hmm, du har kanske en poäng. Vi behöver en motsvarighet till Alan. En bild, som väcker uppseende och som skapar reaktion. Någon bild, som får PK-känslomänniskor att reagera mot våldet vi importerat. Men jag tror ändå, att dessa människor vänt resonemanget mig vita män.
Citera
2017-01-13, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
....Så beskriv för mig varför vi inte ser samma saker i småstäder?

Landskrona är en småstad med endast 30.000 ändå skjuts där rätt ofta. Så en lögn att det bara drabbar storstäderna i högre grad, Landskrona är ett fint exempel på en liten håla med väldigt mycket kriminalitet och skjutningar.

Seriöst...Orkar inte läsa tråden mer...Ingenting om fallet, bara massa skitinlägg överallt. Vad gör moderatorerna? Radera senaste 10 sidorna.
Citera
2017-01-13, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Var det så att GM väntade vid busshållplatsen?
I en intervju i AB så säger en kompls till BO att de träffats c:a2tim tidigare ( ung. kl. 17) på samma plats.
Det låter inte heller som att det egentligen var själva busshållplatsen utan en grässlänt bakom eller en bit ifrån busshållplatsen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3G62X/basta-kompisen-allt-var-som-vanligt
Vad gjorde BO i 2tim i en jäkla grässlänt bakom en busshållplats? Vad är det där för en mötesplats egentligen? Vilka brukar träffas där?
De två, kanske träffade varann när mordoffret var på väg till träningen och sedan träffades de igen
när han kom från träningen.
Men hur visste mördarna att han skulle komma med bussen just då- hade de kollat upp honom på träningen, och åkt i förväg och stod och väntade ? Eller - Någon annan kollade upp när offret lämnade träningslokalen och ringer sina två kompisar/mördarna som genast beger sig till busshållplatsen och gör sig skjutklara.
Och mordoffrets kompis var återigen på plats när Ahmed-klev av bussen, då bör hans kompis vara ett av vittnena.
Mördarna gjorde två skjut-attacker, fördelade mellan varann ? eller var det bara en gun-man ? de Om de gick fram och sköt honom i benet och överkroppen så borde mordoffret rimligtvis ha fallit omkull, och sedan går mördarna till ny attack och siktar in sig på huvudet. Framifrån. Kallblodiga typer. Hur tar de sig därifrån?
Kompisen till Ahmed borde således ha bevittnat allt och varit mycket nära offret.
Någon annan person börjar mobilfilma- blir allt filmat, eller bara mordoffret?
Citera
2017-01-13, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ja det verkar lite märkligt eftersom han hade ett prov dagen efter och troligen behövde plugga.

Släkten verkar tro att det provet skulle göra honom till läkare men det finns ju en möjlighet att han inte alls var det där fantastiska ljushuvudet som många vill påskina, gick natur som om det var läkarutbildning?

Ahmed var säkert en ambitiös person, det borde han varit med tanke på vilken press familjen lagt på honom i efterhand. Fan vet, kanske var Ahmed bara en vanlig 16-åring som ville ha kul, inte alls visste vad han skulle bli men hade en stor press hemifrån? Det är inte säkert att han hade ens tillräckliga kunskaper i svenska språket för att ta sig vidare till högre utbildning.

Det är inte svårt att hamna i dåligt sällskap.

Vet vi vad resten av familjemedlemmarna arbetar med?

Ja, det är en sak att "vilja" bli läkare. Men att sedan komma in på utbildningen och BLI läkare - det är en annan sak. Något både Ahmed och hans familj säkert inte riktigt förstod.
Citera
Medlem
Citat:
Men snälla rara. Exakt samma saker ser vi ju i invandrarförorterna även i Göteborg, Uppsala, Karlstad m.fl. Var än vi samlat ihop dessa bruna varelser så uppstår det kaos. Och i deras hemländer är det - just det; kaos! Deras kultur och religion ligger som grundbulten. Svensk segregation kan dock spä på detta; men är knappast problemet.

Alla killarna i Rosengård har ett val, det hade även Ahmed.
Svenska fattiga ungdomar finns i överflöd - men inte fan håller de på som kaosblattarna.

Kultur, uppfostran och religion - där har vi förklaringen!

Nu ska ju offret ha varit en lugn lite blyg och skötsam kille, så din analys haltar lite om man då inser att fler än han måste vara just lugna och skötsamma. De flyr ju hit för att få lugn och ro, men sedan lockas många unga killar tyvärr in i en tillvaro med droger och snabba pengar eftersom deras familjer hamnar på samhällets botten och det är mindre kul, observera att offret inte verkar tillhöra den skaran, utan han var tydligen motiverad och skötsam.
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Det kan vara ett hedersmord med tanke på, om bilderna på BO stämmer.
Make uppade ögonbryn tyder på en böjelse av pojkar.

Inte acceptabelt i pedofildyrkankretsar
Citera
2017-01-13, 22:23
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Sant. Om det är något vi har lärt oss efter alla dessa fall så är det att ta sådana uppgifter med en nypa salt. Han "sa" till familjen att han skulle till gymmet. Men 16-åringar kan ljuga.
Jag har inte koll på hela tråden så jag undrar om det är en naturlig väg för BO att gå från hemmet till gymmet via brottplatsen.
Den där kompisen han träffade tidigare på kvällen borde nog ha en del att berätta om brottsplatsen.
Citera
2017-01-13, 22:23
Medlem
Citat från aftonbladet idag.

Citat:
Vid ett känslosamt tal på platsen där 16-årige Ahmed sköts ihjäl kallade hans kusin
Housam Abbas på politikers hjälp.
Han kräver att de slutar skära ned på polisens resurser. Han kräver också att inrikesminister
Anders Ygeman kommer till familjen och träffar Ahmeds mamma.

Vad skulle det göra för skillnad.

Det s.k mångkulturella samhället har spårat ur.
För många invandrare på ett o samma ställe har aldrig fungerat.
Vi kommer att få se mycket liknande våld i Sverige i framtiden, tyvärr.
Citera
2017-01-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Lätt för dig att säga. Jag har hört samma dravel i 10 år. Det är fortfarande i framförallt Stockholm, Göteborg och Malmö som folk skjuts ned på öppen gata.

Det finns andra aspekter också. Jag tar aldrig en människa som har enkla lösningar på stora problem på allvar. Givetvis finns det en viss invandrarproblematik i det hela. Vi har importerat en ny underklass som söker sig till storstäderna. Men det är inte hela bilden. Det är självklart att en liten skara kommer göra pengar på brottslighet och beväpna sig till följd av sina karriärsval när de lever i den verkligheten. Det är ett globalt problem och inget speciellt för Sverige.

Det finns en väldigt stor invandringsproblematik men kanske inte så som du tror att jag menar.

Lätt för mig att säga det håller jag med om, jag har sett eländet pågå och minns att det varit problem i storstäderna länge men kan även se att dom växer precis som dom gör i andra städer. Den gradvisa förändringen är uppenbarligen inget du har märkt, tänk grodan i kastrullen.

Just det här passiva tänkandet och vägran att agera är en stor anledning till varför Ahmed sköts till döds häromdagen, ledsen men så är det.
Citera
2017-01-13, 22:26
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Det kan vara ett hedersmord med tanke på, om bilderna på BO stämmer.
Make uppade ögonbryn tyder på en böjelse av pojkar.

Inte acceptabelt i pedofildyrkankretsar
Källa på det?
Jag tror personligen det tyder på att man är mån om sitt utseende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in