2017-01-13, 21:08
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Var en intervju med honom i media för ngt. år sedan. Berätta för mig vem som kommer
in på natur med dagens betygsystem.
Jag känner ingen som har valt natur och inte kommit in med dagens betygssystem. Personer som väljer natur brukar klara av de mediokra kraven för att komma in. Det finns ett fåtal riktigt bra skolor i Stockholmsområdet som kräver ganska mycket faktiskt. Men generellt sett är det inte svårt att bli antagen.

Ahmed verkar däremot inte vara den typiska kriminella. Troligtvis något mindre bråk bakom detta bara om GM skjutit rätt person. Däremot måste jag ändå säga att det krävs lite mer att ta sig in på natur på en bra skola om man kommer från Rosengård. Om han nu studerade på en bra skola vet jag inte.
Senast redigerad av caeco 2017-01-13 kl. 21:11.
Citera
2017-01-13, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Inte många elever i den åldern som vågar uttrycka sig så - han visar på det numera alltmer saknade civilkuraget.
Att stå upp för vad man anser är rätt med både röst och namn -så illa att denna pojke blev avrättad, och som i sista ögonblicket mötte mördarens ögon.
OK de var två mördare, skytten det fega kräket behövde sin support av sin fega medbrottsling.

Så går det få veta om de slängde sig på moped och drog vidare för att fira och nojsa över
sitt tillsynes fulländade mord. Nu gäller det att vittnena- den unge filmaren också tog ett foto på mördaren och hans svans.

Borde vara vara lätt för polisen att lösa detta. Vilka var busarna som flyttades från skolan?
Citera
2017-01-13, 21:09
Avslutad
Jag är ingen arabälskare men det är ganska uppenbart att rent banala saker kan i dagens arabkultur leda till vad som kan uppfattas som så kränkande att de vill skjuta någon. Nu vet jag inte vem offret är men det kan lika gärna vara att araben har stoppat någon gangster arab från att slå någon i skolan varvid denne blivit så kränkt att han fick sin bror eller liknande art skjuta offret. Nu säger jag inte att det är det som hänt men det är inte omöjligt.
Citera
2017-01-13, 21:12
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nu gav jag ett exempel, av tre syskon som kom hade en bror blivit läkare, en bror gick på läkarlinjen och tjejen skulle börja.
Fint, men exemplet känna ganska avvikande. Det är ju inte för sina läkare som Rosengård har blivit känt. Malmöpolisen skulle ju inte var underbemannad om området befolkades av blivande läkare. Problemen i Tensta och Rinkeby beror ju inte på att det finns för många läkare.
Citera
2017-01-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
O.S

och en till på förhör: A.W
och det är?
vi är inga stjärntydare-
Citera
2017-01-13, 21:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Trist för er, visste inte att natur hade så värst höga krav nuförtiden iofs.

Uppenbarligen ligger det en gravad hund här.

Man råkar inte ut för väl motiverade GM´s och avrättas mitt bland vittnen helt utan anledning. Kanske var pojken ok i stort sett men någon skit ligger ju bakom detta.

Tvivlar på att GM tagit fel på person.

Som jag skrev tidigare så kan det vara ett fall av misstagen identitet men desto troligare är nog att vi i vanlig ordning inte får hela historien. Det passar journalister och övriga i etablissemanget väldigt bra just nu att frammana bilden av "oskyldiga" som skjuts helt planlöst av kriminella på Malmös gator. Och nej, det är inte alls svårt att komma in på natur som nån tomte påstod.
Citera
2017-01-13, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Det är väl ganska så uppenbart att dom sköt fel snubbe.

Finns ju många Ahmed att välja mellan i Malmö liksom

Det är snarare uppenbart att de sköt den de ville skjuta eftersom de väntade på honom vid busshållplatsen.
Citera
2017-01-13, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men då vill det ju också till att man har den mentaliteten som krävs för att man ska tycka att "jaha, jag kan lätt fixa ett vapen, då gör jag det och skjuter den jag är ovän med".

Men det är väl rätt uppenbart att Ahmed och många andra är uppvuxna i ett klimat som är väldigt tillåtande till liknande påverkan?

Se bara på "intervjun" i svt där man lite aningslöst slänger ur sig typ: - ja nu mordhotas inte lärarna hela tiden så det är ju bra.

Malmö är socialdemokratins största misslyckande, decennier av gullande med liknande avarter har helt enkelt inte fungerat. Idag är problemen större än någonsin men fortfarande bara i sin linda.
Citera
2017-01-13, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är en klassfråga. En misslyckad integration. Ett samhälle med politiker som lever
i en bubbla på Södermalm i Stockholm. Punkt.

Kan du berätta för mig varför fattiga, svenska ungdomar inte håller på som de i Rosengård - om det nu är en klassfråga?

Finns mängder av svenska ungdomar i ett utanförskap, fattigdom och elände. Men inte fan kaosar de runt på samma sätt som Ahmed och hans gelikar.

En svensk ungdom mördar inte någon annan ungdom pga "kränkt heder", att systern dejtat en svensk kille, eller att någon blängde på en. Det är typiskt babbe-beteende.

Det har med uppväxt, kultur och religion och göra. INTE en klassfråga.
Citera
2017-01-13, 21:15
Medlem
Som vanligt är offret en liten ängel.

Han förtjänar inte att dö, men han är säkert inblandad i massa skit precis som sina polare.
Citera
2017-01-13, 21:17
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24244151.ab

Det är inte polisens fel att morden inte blir utredda. Ansvaret ligger på högre nivå.
Poliskåren har i åratal beskrivit hur överbelastade de är. Regeringen har inte tagit polisens varningar på allvar. De har flera gånger tydligt uttryckt hur ansträngt läget är. Dåliga löner har gjort att många poliser har tappat lusten och bytt yrke. Vi ska intev glömma den excellenta rikspolischefen Dan Eliasson heller. Organiseringen inom polisen fallerade totalt nät Eliasson tog över. De har begärt mer pengar från regeringen, men som vanligt så inser inte politikerna hur allvarligt läget är förrän det är försent...
Citera
2017-01-13, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Borde vara vara lätt för polisen att lösa detta. Vilka var busarna som flyttades från skolan?
Någon som vet, ikväll har jag inte tillgång till att intervjua "ungdomarna "- men förhoppningsvis så
finns kanske någon mer insatt .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in