• 1
  • 2
2017-01-13, 19:23
Bannlyst
jag har fått en stor böld i röven, märkte för ett par dagar sedan att jag var öm i röven och märkte då att jag hade nån sorts böld eller svullnad på insidan av skinkan precis brevid analen, det gör ont när jag sitter på en stol, idag inspekterade jag den lite närmare och den är ganska stor, 5-6 centimeter typ och det kommer var och blod ur den, vad kan detta vara?
Citera
2017-01-13, 19:30
Medlem
Inåtväxt hårstrå?
Citera
2017-01-13, 19:33
Medlem
Ygrittes avatar
Hemorrojd?
Citera
2017-01-13, 19:34
Medlem
www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Pilonidalcysta/

Grattis!
Citera
2017-01-13, 19:38
Medlem
Hade nyligen något liknande, en stor böld på ryggen strax under ena skulderbladet. "Inflammerad talgkörtel" sa madammerna på vårdcentralen. Gick inte att bedöva speciellt mycket och fick skäras upp och klämmas ut som den var. Det var inte direkt skönt.

Kanske en sådan?
Citera
2017-01-13, 19:40
Medlem
Mamarketels avatar
Eller analabscess. Sök vårdcentral nonetheless.
Citera
2017-01-13, 19:41
Medlem
quts avatar
Inte kul men låter lite stor för att vara en hemorrojd men prov salva för hemorrojder.
Citera
2017-01-13, 19:42
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
jag har fått en stor böld i röven, märkte för ett par dagar sedan att jag var öm i röven och märkte då att jag hade nån sorts böld eller svullnad på insidan av skinkan precis brevid analen, det gör ont när jag sitter på en stol, idag inspekterade jag den lite närmare och den är ganska stor, 5-6 centimeter typ och det kommer var och blod ur den, vad kan detta vara?
Det låter som något jag hade för en massa år sen. Om jag inte missminner mig så hette det perianal abscess. Är det en sådan så måste du in till sjukan så att dom kan tömma den. På mig gjorde dom det under sövning. Kan säga att det inte är sådär jätteskönt efteråt.

Edit:
Min var ungefär stor som ett hönsägg, men ungefär lika stor som din på utsidan. Resten gick liksom inåt i kroppen.
Citat:
Ursprungligen postat av nonpoint
www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Pilonidalcysta/

Grattis!
Var fan har du din anal? Uppe vid svanskotan?
Citera
2017-01-13, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Det låter som något jag hade för en massa år sen. Om jag inte missminner mig så hette det perianal abscess. Är det en sådan så måste du in till sjukan så att dom kan tömma den. På mig gjorde dom det under sövning. Kan säga att det inte är sådär jätteskönt efteråt.

Edit:
Min var ungefär stor som ett hönsägg, men ungefär lika stor som din på utsidan. Resten gick liksom inåt i kroppen.

Var fan har du din anal? Uppe vid svanskotan?

Man kan få en såndär cysta precis vid analen, inte alls ovanligt.
Citera
2017-01-13, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Inte kul men låter lite stor för att vara en hemorrojd men prov salva för hemorrojder.

nej hemorojder kommer väl ut ut ändtarmen om jag förstått det rätt, det här är en stor svullnad/böld som är lite avlång tror jag, sitter brevid analen långt ner bakom pungen typ. måste jag gå till doktorn? är lite pinsamt

kanske går över
Senast redigerad av Plaguetongue 2017-01-13 kl. 20:18.
Citera
2017-01-13, 20:17
Medlem
Ygrittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
nej hemorojder kommer väl ut ut ändtarmen om jag förstått det rätt, det här är en stor svullnad/böld som är lite avlång tror jag, sitter brevid analen långt ner bakom pungen typ. måste jag gå till doktorn? är lite pinsamt
Ja. Gå till vårdcentralen. Dom har sett allt, jag lovar att ingen kommer minnas hur din pung/mellangård/ändtarm ser ut...
Citera
2017-01-13, 20:20
Medlem
Dofternas avatar
Har du en bild så man kan se vad det handlar om?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in