2017-01-13, 18:32
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Risken är nog väldigt mycket större att vederbörande ägnar sig år mord, våld, rån, narkotika, knarklangning eller hedersbrott än att han blir läkare. Det är ju inte direkt studiemotivationen som utmärker dessa individer...

Jo, det finns en hel del maskroselever från dessa kaosområden som faktiskt kämpar och går ut med bra betyg trots att det ofta råder kaos i klassrummet. Därför ser man ofta en kamelformad distribution i meritvärden med en inte försumbar minoritet med riktigt bra betyg. Det är mest tjejer som klarar sig bra men även brottsoffret kan ha tillhört de som satsar på skolan och har lite högre ambitioner i livet än att bli lokal knarkkung.
Senast redigerad av DickeFix 2017-01-13 kl. 18:37.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Känns så här 30% sannolikhet för Peter Mangs "Copy-Cat" och 70% sannolikhet för gängrelaterat just nu.

Kan inte riktigt släppa de 30% eftersom förövaren om, gängrelaterat, tar en oproportionerligt stor risk i att döda en sextonåring som rimligen inte kan ha hunnit med så mycket jävelskap.

Förövaren om + 20 skulle kunna åka in på livstid och då känns det att det är "over-kill" inom gängen.

Vad tror ni?

I radion sa dom för en stund sedan att det kan vara en ny Peter Mangs som härjar i Malmö, de e ju så att man håller sig för pannan när dessa uttalande kommer
Citera
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valhiri040
Finns en bild som florerar bland oss ungdomar i Malmö som visar var Ahmed Obaid skjutits. Bilden är en close up på hans ansikte och man kan tydligt se att ett av skotten träffat ungefär vid ögat. Väldigt fasansfull bild, blir äcklad varje gång jag ser den.
Sluta att titta då! Då slipper du må dåligt.
Citera
2017-01-13, 18:33
Medlem
MalmoPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Den bilden får du delge oss andra nyfikna. Lägg upp den och bifoga länken till den här.

Nej han ska inte lägga upp den
Citera
2017-01-13, 18:34
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det måste ju få ett slut.

Tilldela polisen resurser som är öronmärkta för gängvåld. Ge snuten
befogenheter att brottsprovocera och göra husrannsakan utan anledning.

Stör dem dygnet runt. Det ska vara olidligt jobbigt att vara förortskriminell.
Trötta ut dem.
Husrannsakan utan anledning/bevis är ju i princip vad polisen gör idag. Polisen själv (och inte åklagare) som beslutar om husrannsakan. Räcker med att någon verkar lite påverkad av cannabis för att de ska få genomföra en husrannsakan.

Är ju knappast något som stoppar polisen idag från att göra husrannsakan hos någon kriminell. Brottsprovokation är ju knappast något som gör att personer som begår mord skulle tänka om. Bättre att ge hårdare straff för våldsbrott så de inte är ute efter något år endast.

Är Ahmed oskyldig så är det ju riktigt vidrigt brott. Väldigt ofta går media ut om att den ihjälskjutna inte var kriminell och var Guds bästa barn tills något nytt kommer fram.
Senast redigerad av caeco 2017-01-13 kl. 18:37.
Citera
2017-01-13, 18:36
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik justerad // Mod
Citera
2017-01-13, 18:37
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ja, tjejerna är ambitiösa. Väldigt många invandrartjejer ser sin chans att studera och bli något, nåt som oftast är omöjligt i de patriarkala länder de kommer ifrån. I Sverige är kvinnan jämlik mannen, och har samma rätt att studera och arbeta. Oftast motarbetas de dock av familjen, som hellre ser att flickorna faller in i sin traditionella islamiska kvinnoroll. En orsak till konflikter inom familjen.
Invandrarpojkarna anser sig dock inte behöva studera, det är mesigt. De satsar heller på snabba pengar inom knarkhandel eller rån, bilstölder eller annan kriminell verksamhet. Slutar ofta i fängelse eller med en kula mellan ögonen.

Nu gav jag ett exempel, av tre syskon som kom hade en bror blivit läkare, en bror gick på läkarlinjen och tjejen skulle börja.
Senast redigerad av why123 2017-01-13 kl. 18:45. Anledning: .
Citera
2017-01-13, 18:37
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Och just nu kommer det här:

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/chockbeskedet-stora-besparingar-nasta-ar

Det väntar tuffa besparingar för polisen i södra Sverige i år. "90 procent kommer att handla om neddragningar på personal", säger Region syds ekonomichef Monica Hallberg.

Malmö/Detroit verkar bli mera nasty därnere men tur att det inte finns "no go zoner" i sverige utan bara kriminella kaos områden
Citera
2017-01-13, 18:38
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Risken är nog väldigt mycket större att vederbörande ägnar sig år mord, våld, rån, narkotika, knarklangning eller hedersbrott än att han blir läkare. Det är ju inte direkt studiemotivationen som utmärker dessa individer...
Spot on!
Här handlar det oftast om inavlade araber. Då är det bara Darwin som avgör om vem som ska kliva ut ur gettot och bli något icke kriminellt.
De flesta blattar fixar att bli hedliga, men inte att bli svenskar. Bara ett fåtal blir integrerade fullt ut. Synd! Alla vettiga blattar jag känner är lika förbannade som jag på läget......
Citera
2017-01-13, 18:39
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
I radion sa dom för en stund sedan att det kan vara en ny Peter Mangs som härjar i Malmö, de e ju så att man håller sig för pannan när dessa uttalande kommer

Låter som att radio likaväl kunnat vara en Flashback skribent med sånna spekulationer.

Högst troligt är väl som tidigare nämnts, hämd eller fel BO. Även fast Mangs sköt lenningar så känns det otippat främst med en ny Mangs men även platsen.
Citera
2017-01-13, 18:43
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Läser du aldrig intervjuer eller ser på TV med t ex ensamkommande? Du behöver bara läsa här på FB så ser du vad de ska bli.
Ja, många är ambitiösa. Ambitionen tar sej lite olika uttryck bara.
Och så har vi skolresultaten att jämföra med.

Var har jag nämnt ensamkommande? AO var inte heller ensamkommande utan hade precis som den familjen jag nämner sina syskon och föräldrar här.

Du driver väl med mig när du anser att jag ska läsa på flashback för att få fram sanningen. Detta är forumet där SD fick ca 50% av rösterna när de gjordes en undersökning om vad användarna skulle rösta på.
Då var det trotts allt en del år sedan, nu hade de förmodligen nästan fått ensam majoritet.
Citera
2017-01-13, 18:57
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Låter som att radio likaväl kunnat vara en Flashback skribent med sånna spekulationer.

Högst troligt är väl som tidigare nämnts, hämd eller fel BO. Även fast Mangs sköt lenningar så känns det otippat främst med en ny Mangs men även platsen.

Mangsteorierna är bland det löjligaste jag hört. Vad är det för fåntrattar som på allvar tror det?

Kusinen till den här grabben verkar ju faktiskt vettig när man hör han snacka på manifestationen. Han säger bland annat att det har skett en del saker sedan de svenska lagarna först skrevs. Och han vill ha strängare lagar. Det är en politisk fråga säger han. Jag håller med han i väldigt mycket av det han säger om faktisk..

+1 till han!
Senast redigerad av KungensGrabbar 2017-01-13 kl. 18:59. Anledning: .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in