Citat:
Och du sitter och hoppas på att det dyker upp en ny laserman så du kan flytta fokus från invandrare till unga vita arga män.
Är det mycket bättre?
Det är med största sannolikhet inte svenskar som gjort detta.
Och kan vi inte prata om det problemet kommer fler unga killar att dö. Och det är fanimej du delaktig till.
Är det mycket bättre?
Det är med största sannolikhet inte svenskar som gjort detta.
Och kan vi inte prata om det problemet kommer fler unga killar att dö. Och det är fanimej du delaktig till.
Jag sitter inte och hoppas på annat än unga vita män som uppför sig lite bättre - mer i linje med hur de förmodligen uppfostrats. Min gissning är att deras mammor skulle skämmas ögonen ur sig om de visste hur de satt och kräktes ur sig på nätet. Föregå med gott exempel är inte så dumt.
Dock finner jag det mycket intressant att mitt inlägg togs bort, medan ett stort antal som spyr galla över invandrare, "PK" i alla flavörer, samt generella foliehattsteorier får stå kvar.
Självklart är jag inte försedd med skygglappar. Jag är fullt medveten om att GM troligen är en andra generationens invandrare, men det får mig inte att ta på mig en klanluva heller. Jag är nämligen inte en komplett idiot som så många andra på det här stället numera.
En 16-åring är inte vuxen på långa vägar. De är dock lätta att utnyttja, enkla att få med på dumheter - antingen för att de faktiskt vill och tycker att det är spännande, eller för att de är rädda. Här har vi en grabb som tycks ha lyckats hålla sig borta från skiten, och så ska de nödvändigtvis ta livet av just honom.
En sak jag anser borde göras är att inrätta en särskild ungdomsdomstol, så att konsekvenser kommer per omgående. När saker de gjort inte kommer upp i domstol förrän 18-24 månader efter att de gjort nåt idiotiskt räknas det inte i deras tonåriga kortsiktiga hjärnor. Straffen behöver inte bli strängare för ungdomar, tror jag, men de ska utdömas och verkställas fort som fan. Det tror jag åtminstone skulle bidra en viss del till ett bättre konsekvenstänk.