2017-01-13, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Och du sitter och hoppas på att det dyker upp en ny laserman så du kan flytta fokus från invandrare till unga vita arga män.

Är det mycket bättre?

Det är med största sannolikhet inte svenskar som gjort detta.

Och kan vi inte prata om det problemet kommer fler unga killar att dö. Och det är fanimej du delaktig till.

Jag sitter inte och hoppas på annat än unga vita män som uppför sig lite bättre - mer i linje med hur de förmodligen uppfostrats. Min gissning är att deras mammor skulle skämmas ögonen ur sig om de visste hur de satt och kräktes ur sig på nätet. Föregå med gott exempel är inte så dumt.

Dock finner jag det mycket intressant att mitt inlägg togs bort, medan ett stort antal som spyr galla över invandrare, "PK" i alla flavörer, samt generella foliehattsteorier får stå kvar.

Självklart är jag inte försedd med skygglappar. Jag är fullt medveten om att GM troligen är en andra generationens invandrare, men det får mig inte att ta på mig en klanluva heller. Jag är nämligen inte en komplett idiot som så många andra på det här stället numera.

En 16-åring är inte vuxen på långa vägar. De är dock lätta att utnyttja, enkla att få med på dumheter - antingen för att de faktiskt vill och tycker att det är spännande, eller för att de är rädda. Här har vi en grabb som tycks ha lyckats hålla sig borta från skiten, och så ska de nödvändigtvis ta livet av just honom.

En sak jag anser borde göras är att inrätta en särskild ungdomsdomstol, så att konsekvenser kommer per omgående. När saker de gjort inte kommer upp i domstol förrän 18-24 månader efter att de gjort nåt idiotiskt räknas det inte i deras tonåriga kortsiktiga hjärnor. Straffen behöver inte bli strängare för ungdomar, tror jag, men de ska utdömas och verkställas fort som fan. Det tror jag åtminstone skulle bidra en viss del till ett bättre konsekvenstänk.
Citera
2017-01-13, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Borde dra igång en Skåneflagga kampanj som plojgrej

Tydligen så har GM inväntat BO enligt Sydsvenskan och blivit skjuten i två omgångar. Låter inte som ett misstag med andra ord.

Förstod nästan det då han blev knäppt i pannan/ansiktet, den som sköt måste ha ett enormt hat mot honom. Vad det nu kan vara vet vi alltså inte.
Citera
2017-01-13, 21:40
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Naturligtvis skall samhället deportera avskrädet. Helst bör Malmö (som en start) sättas på undantagstillstånd, vitala och gangsterinfiltrerade områden spärras av med taggtråd, vakttorn och skyddsmurar. Särskild styrka sättas in för avväpning, avlusning och avfärd. Eventuellt motstånd avrättas direkt.

Intressant att du ryggmärgsmässigt famlade efter klasskortet utan att veta i stort sett någonting om klassituationen. Det är naturligtvis helt uppåt väggarna felaktigt vilket också bevisas enligt dom undersökningar som inte censurerats och tillåtits av regimen. Dels gör kaosblattarna en rejäl klassresa uppåt från det nedkörda skithål man "flydde" ifrån, så deras sociala situation är enligt all logik bättre, dels ser vi avvikelser i grov brottslighet från andra etniciteter i jämförbar social situation.

Det är som alltid en rasfråga.

Beskriv varför vi inte ser samma mängd skjutningar i andra städer? I typ Karlstad eller Uppsala. Det finns mycket bruna människor i andra städer än Malmö, GBG och Sthlm. Det finns tre orsaker som jag ser det i våra tre storstäder. 1. Stor andel av befolkningen som lever i socialt utanförskap. 2. Stor drogmarknad. 3. Stor medföljande vapenhandel.

Det är ingen slump att Malmö har massa gängrelaterade skjutningar. Gav vi bort staden till Danmark hade nog någon stad i Småland eller Halland fått samma problem på sikt. Men visst. Det är skönt att vara arisk krigare och ha lösningen på alla problemen redan genom sin ideologi. Så enkelt livet kan vara ibland...
Citera
2017-01-13, 21:40
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Konstigt att bilden på offret inte läckt ännu.

Den ligger ju på förstasidorna..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x08EQ/16-arige-ahmed-skots-till-dods
Citera
2017-01-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
"Ny laserman"...

Tillåt mig skratta!

Du är allt bra cynisk du i alla fall! Självklart kan det vara en rasistisk serie/massmördare...Sverige har haft minst 3 st nära i tid....och Norge sen...!!
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
En 16-åring är inte vuxen på långa vägar. De är dock lätta att utnyttja, enkla att få med på dumheter - antingen för att de faktiskt vill och tycker att det är spännande, eller för att de är rädda. Här har vi en grabb som tycks ha lyckats hålla sig borta från skiten, och så ska de nödvändigtvis ta livet av just honom.
Med det resonemanget är vissa aldrig vuxna. Inse att om man är vuxen nog att våldta och mörda är man vuxen nog att bestraffas för det. Om småbuset lär sig att allt de gör ses mellan fingrarna p g a deras ålder kommer de aldrig lära sig. Även unga brottslingar måste lära sig vad som är rätt och fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
En sak jag anser borde göras är att inrätta en särskild ungdomsdomstol, så att konsekvenser kommer per omgående. När saker de gjort inte kommer upp i domstol förrän 18-24 månader efter att de gjort nåt idiotiskt räknas det inte i deras tonåriga kortsiktiga hjärnor. Straffen behöver inte bli strängare för ungdomar, tror jag, men de ska utdömas och verkställas fort som fan. Det tror jag åtminstone skulle bidra en viss del till ett bättre konsekvenstänk.
Sant, snabba straff skulle ge med verkan mellan brott och konsekvens. Sen får vi kanske inte se så mycket till ålder, det gör bara att gängen låter yngre förmågor utföra handlingarna - för de slipper ju straff.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666

Jag menar den när han ligger skjuten i ansiktet.
Citera
2017-01-13, 21:43
Medlem
Är det bara jag som finner det underligt att de som skjuts och sörjs alltid får epiteten "god samhällsmedborgare", "var pådrivande för förbättring", "älskad av alla" i pressen?....

... jag menar om man nu är så god och älskad och inte kan göra fel.....

......
Citera
2017-01-13, 21:43
Medlem
Salah-Abdeslams avatar
Hade SVT:s Aktuellt haft ett 20 minuters snyft-reportage, om en vit pojk bragds om livet? Det ser mörkt ut i Malmö nu förtiden.
Citera
2017-01-13, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Du är allt bra cynisk du i alla fall! Självklart kan det vara en rasistisk serie/massmördare...Sverige har haft minst 3 st nära i tid!

Men snälla rara! Vad är sannolikheten i detta fallet? Nära noll.
Rosengård, Malmö, enligt vittnen två kumpaner.

Så släpp svensk seriemördare! Du skämmer ut dig!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666

WTn syftar på bilden när han är skjuten så han kan dra en handtralla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Förstod nästan det då han blev knäppt i pannan/ansiktet, den som sköt måste ha ett enormt hat mot honom. Vad det nu kan vara vet vi alltså inte.
Som vissa har nämnt redan: Han kanske log mot mördarens syster eller sade ett "olämpligt" ord. Mer krävs inte, för att skapa ett enormt hat i dessa kretsar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in