2017-01-13, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Här, men i ett annat sammanhang än vad jag mindes det som.

Ska jag leta fram alla inlägg där ni kallat henne idiot, så får vi starta en ny tråd, för de tar alldeles för mycket plats här.

Nämen titta. Du hittade ORDEN men i ett annat SAMMANHANG. Sen kopplade du orden till ett helt annat sammanhang och påstod helt fräckt att JAG hade uttryckt mig så.

Lögnare är ett ord som bäst beskriver dig.
Citera
2017-01-13, 13:36
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Så du tror på allvar att det är den riktiga Per som skriver i tråden?
OM, det nu är det, varför stod han vid hennes sida in i det sista, när hon var en sådan manipulerande slampa? Är han korkad?

Är du alkoholist, för att du dricker ibland?
Du blandar ihop saker. Bara för att det är olagligt, innebär inte det att man automatiskt blir missbrukare eller knarkare..

Alkohol, till och med i berusningsstfte är lagligt för vuxna att köpa och inta på sin kammare. Det är inte knark.

Mördare är man efter ett mord, bankrånare och kidnappare också.
Citera
2017-01-13, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nämen titta. Du hittade ORDEN men i ett annat SAMMANHANG. Sen kopplade du orden till ett helt annat sammanhang och påstod helt fräckt att JAG hade uttryckt mig så.

Lögnare är ett ord som bäst beskriver dig.

Allt är relativt. Men den lilla missen kan jag ta. Det berör mig inte om en lögnare kallar mig för lögnare. Och jo, du har skrivit mycket om Lotta, som inte är sant och/eller färgat rejält av din uppfattning om henne. Källorna finns i din historik, och går att hitta för den som så vill och är intresserad.

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Alkohol, till och med i berusningsstfte är lagligt för vuxna att köpa och inta på sin kammare. Det är inte knark.

Mördare är man efter ett mord, bankrånare och kidnappare också.

Så om man dricker innan man är i laglig ålder, så är man automatiskt alkoholist/missbrukare, för att det är just olagligt? Fan vad många alkisar vi har i landet då.
Citera
2017-01-13, 13:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
OM, det nu är det, varför stod han vid hennes sida in i det sista, när hon var en sådan manipulerande slampa? Är han korkad?

Oavsett om han är den han utger sig för eller inte så uppger han sig ha faktauppgifter om fallet.

Det kan väl i vart fall vara intressant att höra. Inte redan från början försöka stoppa vederbörande för att han kanske inte har samma inställning som några postare här.
Det var så diskussionen igår började.

Om Lottas ex Per inte längre står vid hennes sida nu när Lottas dubbelspel och lögner uppdagats, är väl inte så konstigt?
Senast redigerad av Solglittret 2017-01-13 kl. 14:21.
Citera
2017-01-13, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Oavsett om han är den han utger sig för eller inte så uppger han sig ha faktauppgifter om fallet.

Det kan väl i vart fall vara intressant att höra. Inte redan från början försöka stoppa vederbörande för att han kanske inte har samma inställning som några postare här. Det var så diskussionen igår började.

Om Lottas ex Per inte längre står vid hennes sida nu när Lottas dubbelspel och lögner uppdagats, är väl inte så konstigt?

Du är precis det, som du anklagar Lotta för att vara. Naiv.
Citera
2017-01-13, 13:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Låt bli att diskutera med foliehattarna, de har "fastnat" i ickefrågor och har inget "syfte" med sitt maniska tjat.
De är bara frustrerade över att vi inte delar deras vanföreställningar, så stryp nu näringen för allas bästa.

Bättre att de diskuterar själva och fortsätter upprepa sig så kanske någon mod kommer in och rensar upp.

Du får trösta dig med att de flesta som skriver i tråden har verklighetsförankring och resonerar logiskt.

Tack.
Ska lyda ditt råd, även om det kliar i fingrarna emellanåt.
Nu dras ju som sagt allt bara en runda till, och det är inte speciellt givande.
Citera
2017-01-13, 13:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Allt är relativt. Men den lilla missen kan jag ta. Det berör mig inte om en lögnare kallar mig för lögnare. Och jo, du har skrivit mycket om Lotta, som inte är sant och/eller färgat rejält av din uppfattning om henne. Källorna finns i din historik, och går att hitta för den som så vill och är intresserad.

Så om man dricker innan man är i laglig ålder, så är man automatiskt alkoholist/missbrukare, för att det är just olagligt? Fan vad många alkisar vi har i landet då.

Det är inte kriminaliserat att dricka alkohol även om man inte har åldern inne.

Juridik och logik verkar inte vara din starkaste sida.
Citera
2017-01-13, 14:04
Medlem
Citat:

Är du alkoholist, för att du dricker ibland?
Du blandar ihop saker. Bara för att det är olagligt, innebär inte det att man automatiskt blir missbrukare eller knarkare..

Men blåser det fritt mellan öronen på dig?!?!

Jag skiter i om det är riktiga Per som skriver i tråden. Jag har postat i tråden innan Perox skrev inlägget du citerade. Varför detta tjatande om Per, är du hans morsa eller nåt?

En knarkare använder narkotika men är nödvändigtvis inte narkoman i meningen beroende på samma sätt som akoholist är någon som är beroende av alkohol.

Du kan inte använda kokain ibland eller röka en joint då och då och påstå att du aldrig knarkar.
Citera
2017-01-13, 14:28
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2016-10-07
När dödsförklarqdes hon?

Hon misshandlades av Martin mellan kl 05.10-05.23 den 4/6. Kom in till KS medvetslös efter ca 1½ timme. Opererades för blödning i huvudet, lades i respirator. Fick inte bara blödningen i höger skalle som tryckte hjärnan åt sidan utan såsmåningom också stora hjärninfarkter med nedsatt cirkulation inom såväl höger som vänster hjärnhalva.

Man gjorde hjärndödsdiagnostik, sk 4-kärlsangio, redan den 6/6 men då på kvällen fanns fortfarande cirkulation i hjärnan. Efter att ny diagnostik gjorts dödförklarades Lotta på eftermiddagen den 7/6. Hennes skador efter misshandeln fanns uteslutande på huvud och hals. Hon hade därtill ådragit sig inflammation i lungvävnaden efter att ha inandats vätska, sannolikt maginnehåll och blod. Dödsorsak hjärnskadorna sekundärt till misshandeln.
Ingen organdonation gjordes.
Senast redigerad av Solglittret 2017-01-13 kl. 14:35.
Citera
2017-01-13, 14:43
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det var inget påstående, det var ett svar på en direkt fråga, där jag tippar (inte helt osökt) på att det var Martin som introducerade henne för kokain. Tror inte att han tvingat henne rent fysiskt, men precis som han styrde annat hon gjorde, så hade han säkert ett finger eller två med i spelet.

Var är din källa på att Martin ifrågasatte hennes bruk?

Vem har påstått det fetade???

Klart att Martin också knarkade, antagligen tillsammans med Lotta. Gör det honom också till en "mindre knarkare" för att hon var med?
Hon var lika ansvarig för vad hon snortade i sig som han var för vad han tog - bägge två knarkade tillsammans enligt källorna i Fupen.
Anser du Martin vara knarkare - men inte Lotta???
Citera
2017-01-13, 18:09
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det framgick innan, detta du citerar skrev ju Per när FUP blev offentlig.

Man är knarkare, för att man tar det i berusningssyfte för att man gillar den kick preparatet ger. Oavsett om du ännu är beroende eller inte. Det går inte att "bruka" narkotika lagligt i Sverige annat än om man har förskrivning av det för något sjukdomstillstånd. Kokain skrivs inte ut överdrivet ofta.

Och vad har kokainet med mordet på Lotta att göra? Kan du förklarar vad som är relevant egentligen?

Rent sakligt enligt brottsbalken undrar jag följande?
A: En man på plattan skars ihjäl för en knarkaffär och var tung narkoman. Så vad är det då som är brottet i sak? Är det för att knarklangaren sålde eller nyttjade knark?

B: Den som knivskar knarklangaren begick ett brott så som mord/dråp osv.

C: Mannen får skylla sig själv han sålde ju knark, så den som dödade honom ska frias.
Citera
2017-01-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Inte relevant för brottsfallet vad hon kände till om Martins förflutna. Ingen kan sia om hennes tankar, men däremot vet man att hon inte visste att hon skulle dödas. Det är liksom detta som är viktigt inte era blabbiga tramsiga ovidkommande påstående. ÄR detta fallet klart tror du eller?

Fast tråden eller forumet är inte en demokrati, så håll dig till reglerna först.
Detta är aktuellt brott och kriminalfall inte politik eller demokratifrågor.

Är det svårt kanske att inte få till smutskastningen gentemot Lotta utan att glida in på andra ovidkommande uppgifter, så därför försvarar du ditt tilltag med att skriva på det sätt du gör?

Det är inte relevant för "brottsfallet" att hon måste vara jätteduktig så varför är det så nödvändigt att framställa henne som ett viljelöst mähä som skulle vara tvingad att vara tillsammans med Martin?

Det är ju ni Talibanfeminister som framställer henne som idiot. Hon valde att ha ett förhållande med en så kallad farlig man, jag är tämligen övertygad om att hon insåg riskerna med detta, men antagligen underskattade hon dem och trodde sig antagligen kunna förändra honom. Hon är inte den första och kommer heller inte att vara den sista. Men frågan kvarstår dock, vad är rimligt att vänta sig att samhället ska göra för att kunna förhindra liknande?

Du har tjatat om att hon borde ha videoförhörts vid tillfället hon anmälde, som alltså inte var i anslutning ens i någorlunda närtid till misshandeln. Hur trovärdig tror du hon skulle sett ut på video, när hon inte ville lämna ut journaler, och anmälan görs någon tid efter de brutit upp?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-13 kl. 18:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in