2017-01-13, 17:23
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Han skulle iväg på boxningsträning. Det finns ju en viss boxare med pris på sitt huvud.
Är dem connectade?

Utveckla!
Vem har ett pris på sitt huvud?
Hur mycket betalas?
Citera
2017-01-13, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Har jobbat på ett par arbetsplatser där både shia o sunni funnits, det har funkat bra. Jag frågade även en Alban där, han sa sålänge man inte pratar religion så är det inga problem.

Ontopic, är detta en hämnd för en annan person så de gick på dennes släkting?

Är långt ifrån lugnt mellan sunni och shia, de har tagit med konflikten till Sverige.
Albaner är inte lika insatta i sunni/shia konflikten då albanska muslimer till 99% är sunni.
Citera
2017-01-13, 17:25
Medlem
Vad jag har hört av en vän som är polis i Malmö, så handlade mordet om hans storebror som var inblandad i något kriminellt. Ahmed enligt honom var en skötsam snubbe som tog studierna seriöst och inte var inblandad i något kriminellt.
Citera
2017-01-13, 17:27
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Vad var det för buss han skulle med? Det måste väl finnas fler som väntat på den busshållplatsen, har inte de sett nåt? Om det var en rasist så skulle larmet gått innan rassen ens tänkt klart tanken, där ute bor bara araber och negrer. Det verkar som en GM med bra lokalkännedom och ett utseende som smälter in i miljön.
De flesta som står och väntar på den hållplatsen är de som ska byta till 35:an från 5:an. Enda stället de överlappar varandra för vidare färd mot Husie/Kvarnby - så mest etniska svenskar som står på den hållplatsen och väntar på buss.
Citera
2017-01-13, 17:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Han skulle iväg på boxningsträning. Det finns ju en viss boxare med pris på sitt huvud.
Är dem connectade?

AM verkar boxas för Winnig BC och Ahmed för MBK. MBK har väl sin träning i Rosengårds Sporthall på Von Rosens väg alldeles intill Centrum. WBC håller till bakom Centralstation.

Ahmed bodde ju ca 500 m från sporthallen så varför skulle hans pappa köra honom?
Skulle han möta någon som skulle komma med bussen?
Citera
2017-01-13, 17:29
Medlem
ZNUTENs avatar
En laserman skjuter inte 10 skott på närhåll! Så glöm den teorin!

Nej detta är ett planerat dåd av någon som blivit kränkt och som inte har några spärrar när hen skall hämnas,

Om polisen inte klarar upp detta, med alla vittnen, så är det helt kört.
Då kan de lika gärna lämna staden för gott!

De är ju i nuläget endast statister och åskådare i uniform.
Med andra ord patetiska figurer som inte gör någon nytta!
Citera
2017-01-13, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Utveckla!
Vem har ett pris på sitt huvud?
Hur mycket betalas?

Am*r M*kky

Hans namn och CV finns i andra trådar ang mord.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underutvecklad
Håller med här. Men kom ihåg att gängmiljön har förändrats ganska mycket. Många av dessa leker Scarface och Mafia och har en attityd som inte är bra. Men detta ska verkligen inte vara en anledning till man ska skjutas.

Jag tror själv inte ens att denne var med i något gäng eller så.

Men jag skriver bara hur det faktiskt är. Det räcker att man kollar snett för att bli skjuten i benet. Och då är man bara 'varnad' i vissa fall. Alla vill hela tiden visa sig, och det händer att andra inte tar detta på rätt sätt.

Bor själv i Gbg så jag vet en del om gängvåld. Men det du beskriver, att man skjuter den i benet som kollat snett på en. Det låter faktiskt helt bananas - stämmer det?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
En barndomskompis till den mördade pratade om honom på radio förut. Han sa att det värsta den mördade pojken hade gjort var att röka en cig en gång.

Det finns tonåringar i Malmö som är helt vanliga ungar även om inte du vill tro det.

Du borde bry dig om att mordet är oförklarligt, brutalt och jävligt oroande istället
för att sitta och hoppas på att 16-åringen var en gangsta-in-disguise.

Morsning korsning. Nog för att dessa nyanlända barn och andra generationens pissungar gärna viftar med vapen och söker konflikter, men att de bara random skjuter någon tvivlar jag på. Antagligen var "ängeln" för stor i käften, eller så bad han om det på något annat vis.
Citera
2017-01-13, 17:32
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N11R7
Vad jag har hört av en vän som är polis i Malmö, så handlade mordet om hans storebror som var inblandad i något kriminellt. Ahmed enligt honom var en skötsam snubbe som tog studierna seriöst och inte var inblandad i något kriminellt.

Trist om det stämmer. Riktigt elände när tredje part utan konkret inblandning i första -och andra parts konflikt drabbas enbart pga. blodsband.
Citera
2017-01-13, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N11R7

Jag skulle kunna tänka mig att detta är vad som skett.
Hans bror är tidigare ostraffad men har kanske gett sig i lag med fel personer.
Ena personen de tagit in på HÄFÖ är en grym jävla buse. Han försöker hävda sig hela tiden genom diverse grymheter. Mina pengar på den snubben!
Citera
2017-01-13, 17:33
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalkommunist
Morsning korsning. Nog för att dessa nyanlända barn och andra generationens pissungar gärna viftar med vapen och söker konflikter, men att de bara random skjuter någon tvivlar jag på. Antagligen var "ängeln" för stor i käften, eller så bad han om det på något annat vis.
För all del, tro vad du vill.

Några inlägg upp påstår sig ngn via en polis ha fått veta att det är den mördades
storebror som är kriminell. Att man skjuter lillebror för att komma åt storebror.

Om detta stämmer så har allt gått överstyr. Då är det inte ens självsanering längre utan
ett oåterkalleligt kaos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in