2017-01-13, 15:25
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
En sextonåring är inget barn, annat än för svenska myndigheter. Man är vuxen, både biologiskt och mentalt när man är så pass gammal. Försök hitta en sextonåring som själv betecknar sig som "barn", jag gjorde det fanimej inte när jag var i den åldern.
Jag är rätt säker på att man får börja arbeta när man fyllt 16 (jag gjorde det), och barnarbete är som bekant förbjudet i Sverige.

Ja. Fast du var ett barn. Spelar ingen roll hur du kände dig. Ingen som var vuxen på riktigt ansåg att du var vuxen. 20-åringar är knappt vuxna. Visst är många medvetna om att framstå som vuxna men så fort de öppnar käften lyser det igenom. Inte alla då förstås men en klar majoritet.
Citera
2017-01-13, 15:26
Medlem
Tok-Franss avatar
Vi får inte utesluta en lasermannen-3.
Senast redigerad av Tok-Frans 2017-01-13 kl. 15:29.
Citera
2017-01-13, 15:26
Medlem
MalmoPoliss avatar
Ca 12 skott avlossades. Och 7 träffade honom. Kan tillägga som någon tidigare har skrivit att en bild togs precis innan han blev skjuten stämmer. Skotthål i ansiktet/ pannan
Har själv tillgång till bilden och det är ingen trevlig syn.

Killen var 16år och tänker inte ligga ansvar att en bild på han med sönderskjuten ansikte spridas på nätet

Allah yerhamo varesig han var shia eller Sunni.

Och ni andra om era rasistiska uttalande håll det för er själva eller outa er i andra trådar inte i detta ingen vill sitta läsa om eran åsikter om SD 2017 .
Citera
2017-01-13, 15:29
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vem är "man"?

Om man tar mordet i Malmö för ett par veckor sedan, så har jag inte läst någonstans att han var skötsam och trevlig. Tråd: (FB) 21-årige Alban Ibraj mördad i Malmö 20.44 på Docentgatan/Hermodsdal 3/1-2017

Rent allmänt sett, då kriminella mördas så brukar de anhöriga håll en ganska låg profil.
Kriminella har ofta väldigt trevliga sidor, inget konstigt med det
Sen finns det olika definitioner på skötsam

Citat:
Ursprungligen postat av MalmoPolis
Kan tillägga som någon tidigare har skrivit att en bild togs precis innan han blev skjuten stämmer. Skotthål i ansiktet/ pannan
Pma gärna
https://imgur.com/upload
Citera
2017-01-13, 15:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Kriminella har ofta väldigt trevliga sidor, inget konstigt med det
Sen finns det olika definitioner på skötsam

Vad som efterfrågades var ett exempel på en mördad person som "man" inte beskriver som skötsam. Jag gav ett sådant exempel.

Att BO beskrivs som skötsam tyder på att det faktiskt är så.
Senast redigerad av Troian 2017-01-13 kl. 15:35.
Citera
2017-01-13, 15:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Alla Sydsvenskan pratar med – vännerna, skolchefen, boxningstränaren– beskriver Ahmad Obaid som vänlig och respektfull kille. Han läste första året på Kunskapsgymnasiets naturvetenskapliga program och han visste vad han ville.
Naturvetenskapliga linjen, ägnade sig åt sport, föräldrar som var närvarande (skjutsade honom på alla träningar står det i artikeln) 16 år bara, inget brottsregister.
Detta fallet är lika märkligt om inte ännu märkligare än tandläkarmordet.

Pluggar du natur, aldrig blivit dömd, skötsamma föräldrar. Då ÄR du inte kriminell oavsett vad Flashbacks pöbel säger.

http://www.sydsvenskan.se/2017-01-13/16-aringens-pappa-igar-var-det-ahmed-imorgon-ar-det-kanske-din-son
Vilken klubb boxades han i? Samma som den omtalade AM?
Citera
2017-01-13, 15:33
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoPolis
Ca 12 skott avlossades. Och 7 träffade honom. Kan tillägga som någon tidigare har skrivit att en bild togs precis innan han blev skjuten stämmer. Skotthål i ansiktet/ pannan

Killen var 16år och tänker inte ligga ansvar att en bild på han med sönderskjuten ansikte spridas på nätet

Allah yerhamo varesig han var shia eller Sunni.

Och ni andra om era rasistiska uttalande håll det för er själva eller outa er i andra trådar inte i detta ingen vill sitta läsa om eran åsikter om SD 2017 .

Om bilden togs precis innan han blev skjuten så bör det ju inte vara några skotthål i nyllet på killen. Det är bara en vanlig dag i Malmö vid det här laget tyvärr. Nedskärningarna i region syd kommer knappast att hjälpa.

Kan det var en möjlighet att någon flöddrad idiot knäppte fel kille den här gången?
Citera
2017-01-13, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vi får inte utesluta en lasermannen-3.

Tänkte faktiskt på det, typ en ny Mangs , men det var lite väl många skott för att va en sådan typ av vapen.
Citera
2017-01-13, 15:42
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vilken klubb boxades han i? Samma som den omtalade AM?

Precis vad jag tänkte på. Googlade runt men kan inte hitta något om var Ahmed tränade tyvärr.
Citera
2017-01-13, 15:42
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Det är en annan femma.
Men 100 saker pekar på att det var en skötsam och ambitiös grabb som ägnade sig åt studier och sport. Då kanske man inte ska måla upp en bild utav att han var kriminell..
Ta fram fackta på hans bröder familjen släkten flickvän polarna mm.

Någonstans där finns säkert motivet för du kan ju inte bara låsa fast dig på att ett antal personer hävdar att killen var skötsam och inget registrerat i brottsregistret.
Citera
2017-01-13, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Jag skulle kunna tänka mig att det är en person som inriktar sig på ensamma invandrare vid tex busshållplats, tandläkaren som också var ensam. Är det så att det kan vara en Drive-by-skjutning gjorde i ett hastigt beslut av gärningsmannen? Finns ju inga vittnen eller misstänkta gärningsmän vid mordet på tandläkaren inte här heller verkar det som ( kan ha missat det i tråden iså fall )

Var denna killen ensam vid hållplatsen?

Fast angående tandläkaren så väntade nån utanför hans port och även jagade honom?
Citera
2017-01-13, 15:45
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Fast angående tandläkaren så väntade nån utanför hans port och även jagade honom?

Hmm blev han inte skjuten i sin bil?

Kanske jag som misstar mig i den frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in