2017-01-13, 13:45
Medlem
Hur många skott?
Citera
2017-01-13, 13:50
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2016-10-07
Hur många skott?

Står i tråden. Men mellan 8 - 10 st
Citera
2017-01-13, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Det jag undrar över är var fan föräldrarna är? Är det vi ser resultatet av frånvarande föräldrar, eller uppmuntrar de till och med det här kränkt gangsterbeteendet?

Det är ganska svårt att förklara det men om jag skall göra ett försök så kan man säga att förhållandet förälder/barn försvinner i och med att barnet blir den som är ansiktet utåt mot samhället då den lär sig svenskan snabbast/endast. Då blir barnet som får ta ansvaret medan föräldrarna förpassas till rollen som ett "barn" beroende av barnet.

Detta leder till att vissa invandrarbarn då helt enkelt slutar lyssna på sina föräldrar. Och då står de maktlösa eftersom föräldrarna är beroende av sin unge oavsett vad för skit denne hittar på.

Sedan har naturligtvis även föräldrar som lever i någon sorts förnekelse i att det är inte deras barn som är ute och ränner runt.
Citera
2017-01-13, 14:09
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Helt klart INTE en random shooting. Så många skott talar för att man vill bevisa något och/eller att de i alla fall känner varandra... Kommer säkerligen komma fram att han inte var guds bästa barn.
Citera
2017-01-13, 14:18
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Det jag undrar över är var fan föräldrarna är? Är det vi ser resultatet av frånvarande föräldrar, eller uppmuntrar de till och med det här kränkt gangsterbeteendet?

Nu vet jag inte hur det ligger till på föräldrafronten i just det här fallet. Men frånvarande föräldrar, är som jag ser det, inte bara ett problem bland tex invandrare. Det är ju pågående igenom hela samhället.

Ser ofta föräldrar som inte bemödar sig att uppfostra sina barn, endast skydda och belöna är tillvägagångssättet.. Detta började med 80- och 90-talisterna i mina ögon. Det som skett med millenniumbarnen går ju inte ens att beskriva med ord, det måste man se för att förstå..

(Tror dock inte det gör saken bättre att man bor i ett problemområde, eller/och att man kommer från kulturer med andra värderingar när det kommer till skam, heder, ära, rasism (typ gamla uråldriga krig mot nån med fel tro eller etnicitet etc..)
Citera
2017-01-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Kan vara ngn shia som slagit till, killen verkar vara sunni.
https://mobile.facebook.com/photo.php?fbid=1737927413191125&id=100009216482409 &set=a.1375507342766469.1073741828.100009216482409 &source=56

Enligt din länk så är han shiiter
Och han är shia.
Senast redigerad av CPU 2017-01-13 kl. 14:23.
Citera
2017-01-13, 14:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Helt klart INTE en random shooting. Så många skott talar för att man vill bevisa något och/eller att de i alla fall känner varandra... Kommer säkerligen komma fram att han inte var guds bästa barn.

Huvudspåret måste nog vara att han var inblandad i något fuffens, ja.

I andra hand att det är något banalt – raggat på fel tjej, mopsat upp sig mot fel kille, eller liknande.

Tredje hand att det är ett rasistiskt motiv. Med tanke på mordet på tandläkarstudenten, också det utan uppenbart motiv och utan känd nära koppling till kriminalitet, så tycker jag nog inte att det kan helt och hållet bortses från.
Citera
2017-01-13, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Oddsen är låga. En svenne (laserman) som rör sig där i det området "sticker ut" direkt. Det lutar nog med åt heder. Han var kär i nåns syster mm. Nån var kränkt. Det kan även vara ett "Fadime" fall där han vägrat gifta sig med kusinen.

Skötsam, omtyckt, duktig och obegripligt - då är avund inblandat, tyvärr ett motiv som polisen har ganska dimmiga begrepp om. Leta efter någon med en äldre bror, en kompis eller en före detta kompis, en träningskompis som har börjat förlora, eller en klasskamrat som har blivit bortgjord på rasten eller på en mattelektion.
Citera
2017-01-13, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tredje hand att det är ett rasistiskt motiv. Med tanke på mordet på tandläkarstudenten, också det utan uppenbart motiv och utan känd nära koppling till kriminalitet, så tycker jag nog inte att det kan helt och hållet bortses från.

& dessutom skjutningar mot random barnfamiljer i områden som till 99% bebos av löst folk.
Så det är nog inte alls omöjligt det du säger.
Citera
2017-01-13, 14:26
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Huvudspåret måste nog vara att han var inblandad i något fuffens, ja.

I andra hand att det är något banalt – raggat på fel tjej, mopsat upp sig mot fel kille, eller liknande.

Jag skulle kunna tänka mig att det är en person som inriktar sig på ensamma invandrare vid tex busshållplats, tandläkaren som också var ensam. Är det så att det kan vara en Drive-by-skjutning gjorde i ett hastigt beslut av gärningsmannen? Finns ju inga vittnen eller misstänkta gärningsmän vid mordet på tandläkaren inte här heller verkar det som ( kan ha missat det i tråden iså fall )

Var denna killen ensam vid hållplatsen?
Citera
2017-01-13, 14:27
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ja likaså att det skulle kunna vara en ny mangs eller laserman som smyger omkring i ett invandragetto klockan 18,00 och tömmer ett helt magasin i skallen på en invandrare det låter ju riskabelt med tanke på att en viting har ögonen på sig konstant i dom områdena om inte annat för att det kan vara ett tilltänkt och lätt rånoffer.
Citera
2017-01-13, 14:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Det finns säkert en anledning till skjutningen. Det behöver ha att göra med kriminalitet, det kan vara ett oskyldigt bråk som spårat ur. Heder av en eller annan anledning eller så en anledning som bara finns i GM:s huvud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in