2017-01-13, 11:04
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det här med att akuten blir stormad med bråk och medicinstöld. Det är väl något som oftast förekommer när offret är från kriminella kretsar?

När tandläkaren från Högaholm blev skjuten, var det likadant då?

Ja, det är samma visa varje gång. Det är svårt att hindra dem.
Citera
2017-01-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Om det tar tid för polisen att ta sig till en akut händelse kanske det inte är polisen man ska kritisera utan de som hela tiden försämrar polismyndigheten och ser till att resursbristen skenar.
En polis kan bara var på en plats i taget.
Sker flera akuta händelser samtidigt så får man ta en sak i taget helt enkelt.
Det är inte polisens fel att folk skjuter varandra, misshandlar varandra eller att trafikolyckor sker och stoppar upp trafiken osv.
Instämmer helt med dig. Arma poliskår som får ta så mycket obefogad kritik. Lider med polisen idag. Vet någon vilken skola BO gick på? Tänker på allt stök på Värnhem sista tiden och drogförsälningen där. Att de skjuts för en hundring eller att någon blivit kränkt för en blick vet vi redan. Det ärsjukt att man tar till vapen för små bagateller.
Citera
2017-01-13, 11:13
Medlem
Mina kontakter inom polisen säger att det här troligtvis handlar om hämnd för respekt. I det nya Sverige lär det inte bli ovanligt med skjutningar för "skitsaker". En 16-17-åring har normalt inte byggt upp jävelskap i det perspektiv vi tidigare kunnat förstå i samband med försök eller lyckade avrättningar.

Och det är väl ingen slump att misstänkt GM och offer hittas bland heta invandrare.

Hade den skjutne några syskon?
Citera
2017-01-13, 11:27
Medlem
Måhända att det var en jämnårig som sköt pga respekt men oavsett vad så är GM kriminellt aktiv på ett sätt där han tjänar pengar, eller så är hans närmsta krets det, familj eller vänner.

Pistoler växer inte på träd och kostar ca en lön.

Mina vilda gissningar är att han får ta smällen för någon(är hans bröder kriminella?), eller så har han hamnat på fel sida hos någon som passar in i ovanstående profil. Småttingar skryter till vänner inom samma krets. Börja avlyssna och spana.
Citera
2017-01-13, 11:31
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuX
Måhända att det var en jämnårig som sköt pga respekt men oavsett vad så är GM kriminellt aktiv på ett sätt där han tjänar pengar, eller så är hans närmsta krets det, familj eller vänner.

Pistoler växer inte på träd och kostar ca en lön.

Mina vilda gissningar är att han får ta smällen för någon(är hans bröder kriminella?), eller så har han hamnat på fel sida hos någon som passar in i ovanstående profil. Småttingar skryter till vänner inom samma krets. Börja avlyssna och spana.

Ja klart det var han som fick ta smällen för någon annans handlingar. Om du betalar en hel lön för en pistol i Malmö så måste du ha ett dåligt jobb för 3-5000 räcker i den här staden.
Citera
2017-01-13, 11:33
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Vanligt att småkillar vill verka tuffare än vad de är. Det betyder inte att de är Peter Sutcliffe/Lucky Luciano. Förmodligen tvärtom.

Problematiken kommer ju när de först får en pistol i sin hand och vill verka tuffare än vad de är.
Gången efter så lever de bara upp till sitt rykte..

Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Instämmer helt med dig. Arma poliskår som får ta så mycket obefogad kritik. Lider med polisen idag. Vet någon vilken skola BO gick på? Tänker på allt stök på Värnhem sista tiden och drogförsälningen där. Att de skjuts för en hundring eller att någon blivit kränkt för en blick vet vi redan. Det ärsjukt att man tar till vapen för små bagateller.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=6274259
Verkar ha vart Rydénskolan i Oktober..
Citera
2017-01-13, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungensGrabbar
Problematiken kommer ju när de först får en pistol i sin hand och vill verka tuffare än vad de är.
Gången efter så lever de bara upp till sitt rykte..

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=6274259
Verkar ha vart Rydénskolan i Oktober..
Ok tack, fast det var 2015 och då gick killen i nian. Då bör han ha gått i 1:an förra året om han nu gick på gymnasiet dvs.
Citera
Medlem
Fick precis se bild på BO direkt efter han blev skjuten. Ingen trevlig syn må jag säga. Minst två av skotten träffade honom rakt på ansiktet, varpå en av dom träffade honom mitt på vänstra ögat.

Lägger dock ej upp den här då personen som visade mig bilden ej vill den ska spridas.
Citera
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Nu kommer det att ta hus i HELVETE!! Blod kommer att flyta pga detta sanna mina ord.

Man får ju bilden av att den här killen inte var någon buse, så om din kommentar visar sig stämma så blir nog det här en låång tråd med sub-trådar..
Citera
2017-01-13, 11:41
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Ok tack, fast det var 2015 och då gick killen i nian. Då bör han ha gått i 1:an förra året om han nu gick på gymnasiet dvs.
Du har givetvis helt rätt!
Citera
2017-01-13, 11:43
Medlem
Jag skulle inte bli förvånad om GM är i samma ålder och går på samma skola som BO. Orsaken kan vara att GM fått en örfil eller känner sig kränkt. För att återupprätta hedern sköt han ihjäl BO. Det är så hjärnorna fungerar hos inavlade människor utan impulskontroll och utan konsekvensanalys.
Citera
2017-01-13, 11:52
Medlem
Minns den 15 åring som knivdödades av en 14 åring i skolan för att hans heder blivit kränkt. Hans far försvarade det hela med att skolan inte gjort något för att återupprätta ungens heder. Det behövs inte mycket i det nya spännande Sverige för att det skall flyta blod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in