2017-01-13, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
ALLTSÅ vad i helvete håller värdelösa polisen på med???? MORD PÅ EN TONÅRING MITT PÅ DAGEN UNDER RUSNINGSTRAFIK 1 MINUT IFRÅN POLISSTATIONEN??? OCH INGEN GRIPEN? INTE ENS EN MISSTÄNKT?

Inte ens en helikopter uppe i luften? Inte ens massa hundpatruller eller insatsstyrkor ute som letar?

Bara en fjutig liten avspärrning på knappt 30 kvadratmeter och ett par så kallade "poliser" som letar lite halvdant i gräset med en ficklampa.

Nej för helvete lägg ner poliskåren i malmö helt och hållet, avskeda dom alla och ta in nya hungriga krigare som faktiskt vill lösa brott och inte bara vänta på att ens skift ska ta slut så de kan gå hem o runka.

Insatsstyrkan var där, hundpatruller var där. Det spelar ingen roll hur nära en polisstation ligger, larmet kommer in via 112 och tar några minuter innan det larmas ut. Har GM en bil eller moppe är dom snabbt borta från platsen. Helikoptern kan inte ligga uppe 24/7 över Malmö och sen kan man definitivt inte enbart beskylla polisen för samhällskollapsen i Malmö.
Citera
2017-01-13, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Piketen var där, hundpatruller var där. Det spelar ingen roll hur nära en polisstation ligger, larmet kommer in via 112 och tar några minuter innan det larmas ut. Har GM en bil eller moppe är dom snabbt borta från platsen. Helikoptern kan inte ligga uppe 24/7 över Malmö och sen kan man definitivt inte enbart beskylla polisen för samhällskollapsen i Malmö.

And for the record.
Polisststion ligger max max 2 minuter bilfärd ifrån brottsplatsen.
Citera
2017-01-13, 02:06
Medlem
Liiitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Hur vet du att tandläkaren var fläckfri, han kanske hade stött på "fel" brud, 16-åringen tittade kanske snett mot sin mördare, det kan handla om den mest triviala sak för en lättkränkt att ta fram pistolen och papp papp papp.

Alternativt att båda dessa köpt något dom inte borde och inte betalat i tid eller klagat på varan eller vad som, behöver ju inte ha något brottsregister för den sakens skull, sen krävs det ju inte direkt mycket för att dessa raketforskare ska ta till våld, helst då med något som ger lite status i dessa områden så som pistol, kniv eller handgranat.

Sen skulle jag inte bli en sekund förvånad om det blir någon demonstration mot rasism istället för mot våld igen och att någon batikhäxa eller någon "intelligent" politiker ska påpeka att detta sker om och om och om igen pga att det inte finns fritidsgårdar, att det är "rasisternas" eller "fattigdomens" fel eller något annat än verkligheten är orsaken till allt detta sker. Eller så är det nog fler som anmäler att dom blivit mördade nu än det varit tidigare.

Kan nästan se Dan Eliasson stå i Rosengård eller någon annan förort och dela ut armband där det står "skjut mig inte" och sen stå och predika i tidningarna om hur stora resurser han ordnat för att få stopp på detta.
Citera
2017-01-13, 02:07
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
ALLTSÅ vad i helvete håller värdelösa polisen på med???? MORD PÅ EN TONÅRING MITT PÅ DAGEN UNDER RUSNINGSTRAFIK 1 MINUT IFRÅN POLISSTATIONEN??? OCH INGEN GRIPEN? INTE ENS EN MISSTÄNKT?

Inte ens en helikopter uppe i luften? Inte ens massa hundpatruller eller insatsstyrkor ute som letar?

Bara en fjutig liten avspärrning på knappt 30 kvadratmeter och ett par så kallade "poliser" som letar lite halvdant i gräset med en ficklampa.

Nej för helvete lägg ner poliskåren i malmö helt och hållet, avskeda dom alla och ta in nya hungriga krigare som faktiskt vill lösa brott och inte bara vänta på att ens skift ska ta slut så de kan gå hem o runka.
Hehe, 2016 så hade vi 33 våldtäkter i Malmö. Ingen av de är uppklarad. Smaka på den. Inget yrkeskriminellt mord uppklarat heller 2016 vad jag kan minnas. Nu mördas en tidigt på kvällen nästan precis intill "Rättscentrum". Nog sagt.
Citera
2017-01-13, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Hehe, 2016 så hade vi 33 våldtäkter i Malmö. Ingen av de är uppklarad. Smaka på den. Inget yrkeskriminellt mord uppklarat heller 2016 vad jag kan minnas. Nu mördas en tidigt på kvällen nästan precis intill "Rättscentrum". Nog sagt.

Rättcentrum ligger inte vid mordplatsen. Däremot en polisstation är stenkast därifrån.
Citera
2017-01-13, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

Förstår inte varför ni snöar in på polisstationers geografiska placeringar. Den yttre personalen använder stationen för avrapportering och måltidsuppehåll. Bara för att en skjutning sker får inte polisen reda på detta i samma sekund som det sker. Först ska hela processen gå via SOS innan informationen når en polisbil, det tar ett par minuter.
Sen är det så att det växt fram en tysthetskultur i hela Malmö och det gör det väldigt svårt för polisen att få fram tillräcklig bevisning. Sen är det klart att omorganisationen av Polisen ställt till det rejält men det är knappast den enskilde polismannens fel.
Citera
2017-01-13, 02:15
Medlem
Universells avatar
Expressen:
Citat:
Kvar vid en av busshållplatsens stolpar står en trälåda uppställd som skydd för åtta brinnande ljus.

En "ljus" ide
Citera
2017-01-13, 02:17
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Rättcentrum ligger inte vid mordplatsen. Däremot en polisstation är stenkast därifrån.
Ja jag missuppfattade mordplatsen något. Men Amiralsgatan är en av Malmös största gator så man tar ändå en stor risk att snuten är jävligt nära.
Citera
2017-01-13, 02:20
Bannlyst
Sanslöst.. andra dödsskjutningen iår och vi är bara inne på 13:e januari. Jösses säger jag
Citera
2017-01-13, 02:38
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liiiten
Det diskuteras av naturliga skäl vilka olika grupper han kan ha tillhört eller om han fimpats av misstag, men jag har en gnagande känsla i magen som säger mig att han fimpats pga vad hans föräldrar varit inblandade i eller hans bröder..son för en son, bror för en bror etc.. alt. så har han väl varit stor i käften mot fel personer.. Luktar väldigt mycket Mellanöstern mentalitet över hela skiten..

Albanerna har väl en sådan hederskodex? Där någons son dödas så hämnas de genom att döda en son hos de andra?

Jag tippar dock på att han varit skytt i något annat fall.
Citera
2017-01-13, 02:48
Medlem
MalmoPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Albanerna har väl en sådan hederskodex? Där någons son dödas så hämnas de genom att döda en son hos de andra?

Jag tippar dock på att han varit skytt i något annat fall.

Om du syftar på Qendtim Bajrami så är det en minuts gångavstånd därifrån som Qendrim bodde.
Citera
2017-01-13, 03:05
Medlem
Zicksacks avatar
Minnessida på FB.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=640278382823428&id=100005 238158942
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in