2017-01-13, 00:12
Medlem
Citat:
Två timmar tidigare hade han träffat sin bästa kompis Sahi, 16, vid samma plats: En liten grässlätt bakom busshållplatsen, precis vid ett lägenhetsområde.
– Vi snackade lite. Allt var som vanligt. Han verkade helt normal, säger Sahi till Aftonbladet.
De skildes åt. Sahi gick hem. Mot kvällen gick han in på Facebook och möttes av en våg av kondoleanser.
– Alla skrev ”vila i frid” och sådant. Då förstod jag vad som hade hänt.
Sahi och hans kompis växte upp i samma kvarter på Rosengård, bara ett hundratal meter från brottsplatsen. Deras pappor är nära vänner, det var så de lärde känna varandra.
Pojkarna gick i samma klass på högstadiet och brukade spela fotboll på Zlatan Court som ligger ett stenkast därifrån. Han beskriver sin kompis som en lugn kille.
– Han var riktigt schysst. En snäll person. Han ville aldrig ha problem, säger Sahi och tystnar.
Efter en stund fortsätter han:
– Jag är chockad.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3G62X/basta-kompisen-allt-var-som-vanligt
Citera
2017-01-13, 00:13
Medlem
Min teori:

Det har skett flera mord i Malmö, många av dem har med gäng att göra. Men så finns det vissa mord som sticker ut.

Bland annat tandläkare killen som sköts utanför sin port tror jag, och denna fall nu ikväll.
Jag tror att vi har ny Peter Mangs som härjar i Malmö. Eller så är det att kriminella trott att dem har skjutit rätt person som kanske ser ut som den personen de ville åt.
Citera
2017-01-13, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Min teori:

Det har skett flera mord i Malmö, många av dem har med gäng att göra. Men så finns det vissa mord som sticker ut.

Bland annat tandläkare killen som sköts utanför sin port tror jag, och denna fall nu ikväll.
Jag tror att vi har ny Peter Mangs som härjar i Malmö. Eller så är det att kriminella trott att dem har skjutit rätt person som kanske ser ut som den personen de ville åt.

Tippar själv på att det är krimenella som av misstag råkat klippa fel person. Sverige behöver inte en till Peter Mangs, dom klarar av den uppgiften bra själva.
Citera
2017-01-13, 00:18
Medlem
nobbenss avatar
Vad jag frapperas över är att folk så kategoriskt kan hävda att det skjutits sk oskyldiga - hur i all världen kan någon överhuvudtaget veta något sådant förutom möjligtvis den aktuella skytten?

En kriminell behöver ju för tusan inte ha torskat någon gång och en mycket plausibel anledning härför är just det att hen aldrig röjt sig som kriminell för kreti o pleti utan jobbat strikt i det fördolda via vattentäta skott.
Citera
2017-01-13, 00:27
Medlem
mustangbases avatar
Citat:
Min teori:

Jag håller med dig, Kommisarien! Vilka jävla skrivbordskrigare som hänger här, har ni inget bättre för er än att basha människor som har annat ursprung än er?

Det är 99% en ny Mangs 2.0-wannabe med komplex som håller på och skjuter runt igen. Är ni arga för att någon Ali stal er tjej för tio år sedan, eller kanske på Mehmet som inte blinkade när han skulle svänga framför dig imorse? Herregud...
Citera
2017-01-13, 00:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Min teori:

Citat:
Ursprungligen postat av mustangbase
Jag håller med dig, Kommisarien! Vilka jävla skrivbordskrigare som hänger här, har ni inget bättre för er än att basha människor som har annat ursprung än er?

Det är 99% en ny Mangs 2.0-wannabe med komplex som håller på och skjuter runt igen. Är ni arga för att någon Ali stal er tjej för tio år sedan, eller kanske på Mehmet som inte blinkade när han skulle svänga framför dig imorse? Herregud...
Det är möjligt att det finns någon substans i denna teori men det betyder inte nödvändigtvis att vi har en ny Mangs som härjar. Vad vi glömmer bort är att det finns stora spänningar mellan olika invandrargrupper. Jag tror t.ex. att vi kommer att få se en del "oförklarliga" händelser nu när de "svenska" IS-krigarna kommer tillbaka. Har hört rykten på nätet att bl.a. kurderna kommer göra processen kort med dem.

Vi står helt enkelt inför en spännande framtid med nya oväntade kulturella möten.
Citera
2017-01-13, 00:37
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ericsson
Efterblivet. Kameror förhindrar inte att brott begås, titta på Storbritannien där man har kameror i varje gatuhörn, trots det är kriminaliteten skyhög och ökar år för år.

Vill man få bukt med brottsligheten i Malmö internerar man och deporterar de som inte är etniska européer.
Kanske brottsligheten i storbrittanien skulle vara skyhögt mycket mer utan kameror.
Det vet vi inte,dom har kulturberikat sitt land mycket mera tidigare än vårat så det går inte att jämföra rakt av.
Tjejer har säker iallafall större chans att komma hem säker efter en utekväll med kameror.
Jag är då övertygad över att brottsligheten skulle minska i Sverige om politikerjävlarna slutade vurma om den "personliga intgriteten" som inte skulle drabba skötsamt folk ett dugg,så tillåt kameror överallt.
Brottsliga invandrare skulle däremot återsändas utan pardon.
Men finns faktiskt invandrare som inte bara är en belastning så att alla ickeeuropeiska invandrare skulle deporteras håller jag inte med om.
Däremot:ut med kriminellt pack. Svar:Ja.
Senast redigerad av Barney Calhoun 2017-01-13 kl. 00:50.
Citera
2017-01-13, 00:53
Medlem
Mycket snack om en ny laserman, oskyldiga offer och mera. För att bringa klarhet så att det inte postas massa trådar till höger och vänster och undvika massa missförstånd och svårigheter med att hålla koll på skjutningarna kommer en sammanställning av dödsskjutningar i Malmö från februari 2016 framåt, spekulationer som har med de brottsfallen att göra kan tas i de trådarna:

Nermin skjuts till döds, en av de större figurerna i kompisgänget "M-falangen". Tungt kriminell som även var misstänkt för mordförsök.
(FB) Man skjuten till döds på öppen gata i Malmö i natt. 29-02-2016.

En av de misstänkta i detta mordet var även misstänkt för mordet på Kim Andersson i Jönköping, den döde, Abdullah, knarklangare och sägs vara kopplad till kompisgänget "M-falangen".
(FB) Man i 25-årsåldern skjuten i Malmö (avliden) 9/3-2016

Den oskyldige som någon talar om i denna tråden och som av nån anledning dragits in här, mordoffret, greken, sägs vara torped (inga bevis) men sägs också vara trevlig och inte alls kriminell och en användare med bara 2 inlägg pekar ut A.M som mördaren (härifrån börjar snacket om A.M)
(FB) Mord på man i Malmö, Censorsgatan 2016-04-12

Den döde Ahmeto, förekom i brottsmål tillsammans med A.M, var vän med Shkembim som dödades 2015 som man tror A.M låg bakom också. Han satt häktad åtminstone.
(FB) Skottlossning i Malmö, Ahmeto El Zein avliden & tre skadade 2016-09-25

Bror till Shkembim, vän till Ahmeto och antagligen bekant med A.M med.
(FB) Malmö: Mord på Quendrim Bajramaj på Annelundsgatan (2016-11-02)

Said, sägs ha blivit tagen för sin bror, eller att man hämnats på brodern genom att döda Said. Sägs vara oskyldig till något grövre brott.
(FB) Person hittad skjuten i Malmö (avliden), 2016-11-14

Rami, färdigutbildad tandläkare, ostraffad. Motiv okänt.
(FB) 24-årige Rami Amin död efter skottlossning i Söderkulla, Malmö 2016-12-08

Alban, bekant med A.M. Kriminell, vän med mördare. Ingen större anledning att peka ut A.M eller tala om en laserman.
(FB) 21-årige Alban Ibraj mördad i Malmö 20.44 på Docentgatan/Hermodsdal 3/1-2017

16-åring död. Ostraffad? Motiv okänt i nuläget.
(FB) 16-åring ihjälskjuten vid busshållsplats 2017-01-12 Rosengård

Så om jag var tvungen att peka ut ett fall där det kan vara en ny Mangs så är det mordet på Rami, men även där misstänker jag att det ligger annat bakom. Avundsjuka är min teori. Hoppas folk reserverar sig med sina spekulationer framåt och inte blandar ihop trådar för mycket utan gott skäll. Och helst slutar hetsa om att det är en ny laserman, vi minns ju vad som hände sist..Lynchmobbar åkte runt i Malmö och jagade personer de trodde var Mangs och kunde alltså utsätta oskyldiga för stor fara. Vill helst inte att ett gäng araber stoppar min vite pappa på stan och lägger han i bakluckan för att de tror att han är en laserman. Därför borde man vara väldigt försiktig innan man kommer med ett sådant uttalande då det kan skapa panik och missförstånd och ilska i staden. Gissar på att en del rosengårdare läser här, för att de undrar vad som hänt deras vän. Med sin halvknackiga svenska kanske de tror att det är en ny laserman som skjuter...Så ta det lugnt med att skriva såna saker.

Sedan gynnar det tidningarna som gärna säljer lösnummer för att förstora och göra rubriker på folks oro...

Vet ni vad sanningen är....Sanningen är att vi har runt 10 dödsskjutningar i Malmö det senaste året och inte en jävel har blivit dömd, det är sanningen, för att den svenska dialogkåren aka polisen som bjuder på bullar i orten suger på sitt jobb. Men också för att de drabbade vägrar att prata. Vanligt bland kriminella kretsar. Det är faktan. När ingen döms och ingen vet vilka skyttarna är det lätt att göra antaganden.. och beroende på vilken politisk sida man sympatiserar med skriver man sånt som gynnar sin agenda...Miljöpartiser hoppas kanske på en ny Mangs...Men det är nog inte så verkligheten ser ut. Inte denna gången.
Låt oss diskutera detta fallet nu i sansad och bra sätt. Det fanns många vittnen på plats, de måste ju ha sett hur GM såg ut om han inte var maskerad.
Citera
2017-01-13, 01:00
Medlem
NeutronStars avatar
Kaoz på MAS akut vid sjutiden. Poliser, avspärrningar, väktare som slogs med batong utanför med bruschor, anhöriga som hotade läkare och sjuksköterskor och sparkade sönder dörren till avdelningen... Knarkmediciner stulna i ståhejet. Heja mångkultur-Sverige!
Citera
2017-01-13, 01:01
Medlem
9009042335s avatar
Det känns riktigt skumt detta. Måste hålla med om att en gärningsman helt okopplad till olika etniska eller geografiska grupperingar känns fullt rimligt i det här fallet med tanke på det förmodade brottsoffret, och om man för en stund antar det så skulle det ju även kunna vara någon som legat bakom andra skottlossningar i Malmö på senaste...

I vilket fall så känns det så sjukt hemskt detta med att offren för våld med skjutvapen sjunker i åldrarna.

Fyf*n säger jag, måtte eländet ta slut!
Citera
2017-01-13, 01:06
Medlem
Bingo_Bingos avatar
Tycker det är väldigt märkligt

Tandläkaren och bussen sen detta ? Hmm
Citera
2017-01-13, 01:09
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Mycket snack om en ny laserman, oskyldiga offer och mera. För att bringa klarhet så att det inte postas massa trådar till höger och vänster och undvika massa missförstånd och svårigheter med att hålla koll på skjutningarna kommer en sammanställning av dödsskjutningar i Malmö från februari 2016 framåt, spekulationer som har med de brottsfallen att göra kan tas i de trådarna:

Nermin skjuts till döds, en av de större figurerna i kompisgänget "M-falangen". Tungt kriminell som även var misstänkt för mordförsök.
(FB) Man skjuten till döds på öppen gata i Malmö i natt. 29-02-2016.

En av de misstänkta i detta mordet var även misstänkt för mordet på Kim Andersson i Jönköping, den döde, Abdullah, knarklangare och sägs vara kopplad till kompisgänget "M-falangen".
(FB) Man i 25-årsåldern skjuten i Malmö (avliden) 9/3-2016

Den oskyldige som någon talar om i denna tråden och som av nån anledning dragits in här, mordoffret, greken, sägs vara torped (inga bevis) men sägs också vara trevlig och inte alls kriminell och en användare med bara 2 inlägg pekar ut A.M som mördaren (härifrån börjar snacket om A.M)
(FB) Mord på man i Malmö, Censorsgatan 2016-04-12

Den döde Ahmeto, förekom i brottsmål tillsammans med A.M, var vän med Shkembim som dödades 2015 som man tror A.M låg bakom också. Han satt häktad åtminstone.
(FB) Skottlossning i Malmö, Ahmeto El Zein avliden & tre skadade 2016-09-25

Bror till Shkembim, vän till Ahmeto och antagligen bekant med A.M med.
(FB) Malmö: Mord på Quendrim Bajramaj på Annelundsgatan (2016-11-02)

Said, sägs ha blivit tagen för sin bror, eller att man hämnats på brodern genom att döda Said. Sägs vara oskyldig till något grövre brott.
(FB) Person hittad skjuten i Malmö (avliden), 2016-11-14

Rami, färdigutbildad tandläkare, ostraffad. Motiv okänt.
(FB) 24-årige Rami Amin död efter skottlossning i Söderkulla, Malmö 2016-12-08

Alban, bekant med A.M. Kriminell, vän med mördare. Ingen större anledning att peka ut A.M eller tala om en laserman.
(FB) 21-årige Alban Ibraj mördad i Malmö 20.44 på Docentgatan/Hermodsdal 3/1-2017

16-åring död. Ostraffad? Motiv okänt i nuläget.
(FB) 16-åring ihjälskjuten vid busshållsplats 2017-01-12 Rosengård

Så om jag var tvungen att peka ut ett fall där det kan vara en ny Mangs så är det mordet på Rami, men även där misstänker jag att det ligger annat bakom. Avundsjuka är min teori. Hoppas folk reserverar sig med sina spekulationer framåt och inte blandar ihop trådar för mycket utan gott skäll. Och helst slutar hetsa om att det är en ny laserman, vi minns ju vad som hände sist..Lynchmobbar åkte runt i Malmö och jagade personer de trodde var Mangs och kunde alltså utsätta oskyldiga för stor fara. Vill helst inte att ett gäng araber stoppar min vite pappa på stan och lägger han i bakluckan för att de tror att han är en laserman. Därför borde man vara väldigt försiktig innan man kommer med ett sådant uttalande då det kan skapa panik och missförstånd och ilska i staden. Gissar på att en del rosengårdare läser här, för att de undrar vad som hänt deras vän. Med sin halvknackiga svenska kanske de tror att det är en ny laserman som skjuter...Så ta det lugnt med att skriva såna saker.

Sedan gynnar det tidningarna som gärna säljer lösnummer för att förstora och göra rubriker på folks oro...

Vet ni vad sanningen är....Sanningen är att vi har runt 10 dödsskjutningar i Malmö det senaste året och inte en jävel har blivit dömd, det är sanningen, för att den svenska dialogkåren aka polisen som bjuder på bullar i orten suger på sitt jobb. Men också för att de drabbade vägrar att prata. Vanligt bland kriminella kretsar. Det är faktan. När ingen döms och ingen vet vilka skyttarna är det lätt att göra antaganden.. och beroende på vilken politisk sida man sympatiserar med skriver man sånt som gynnar sin agenda...Miljöpartiser hoppas kanske på en ny Mangs...Men det är nog inte så verkligheten ser ut. Inte denna gången.
Låt oss diskutera detta fallet nu i sansad och bra sätt. Det fanns många vittnen på plats, de måste ju ha sett hur GM såg ut om han inte var maskerad.

man måste införa ett system med kronvittnen, varför har inte polisen lyckats lösa dessa mord beror inte bara på att det är kriminella gäng med också också på att de är landsmän och släktingar,
deras lojalitet är stark gentemot familjen, släkten och klanen

det är en trippel lojalitet, polisen borde få kunna utföra brottsprovokationer, de vet vilka är det som säljer knark, de vet även vilka som ligger bakom de flesta mord men ingen vill vittna, därför krävs brottsprovokationer och kronvittnen,
Senast redigerad av rex144 2017-01-13 kl. 01:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in