2017-01-11, 14:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
De?

Poliserna.
Citera
2017-01-11, 15:01
Medlem
Citat:
Det finns en bild, vad jag sett, med poliser som kikar ner från en vägbro över en å.

MEN det är väl inte Fyndplatsen. Den var ju snarast väldigt otillgängligt placerad ute på en snarast mossmyr. Eller har jag fattat det hela fel?

Hm, en å? Vart finns ån?

Är det fyndplatsen som du menar är otillgängligt placerad ute på en mossmyr?
Citera
2017-01-11, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om Alice baneman var renodlad sexköpare, kanske var langare eller något slags hallick (även om det sägs att hon drev sin egen bordell).

Ja, det har du rätt i, det är ju inte bara renodlade sexköpare som har med prostituerade att göra, även langare och hallickar har det.
Citera
2017-01-11, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Ja, det har du rätt i, det är ju inte bara renodlade sexköpare som har med prostituerade att göra, även langare och hallickar har det.

Om hon nu var missbrukare, jag antog det när OY nämnde att såväl Alice som Vivi umgicks i missbrukarkretsar.
Citera
2017-01-11, 18:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det är mao ingen som lättvindigt dumpad EM vid en väg, utan någon som gjort sig besväret att "släpa" ut henne på en otillgänglig myrmark. Där ingen skulle hitta henne.

Det tyder på lokalkännedom, enligt mig.

Ingen släpar ett lik i den terrängen utan att ha ett mål i sikte. Eller ens ta sig fram.

Målet var uppenbarligen vattnet, så vem visste om förhållandet på platsen? Någon som har provat att fiska där, rasta hunden, titta på fåglar, lekt där som barn?

Som sagt, platsen, tidpunkten och tillvägagångssättet kan säga något om vilken typ av person man bör leta efter.
Citera
2017-01-11, 21:05
Medlem
Har inte polisen gått ut med nån info alls sen de hitta henne? Inget som hänt sen julafton?
Citera
2017-01-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om hon nu var missbrukare, jag antog det när OY nämnde att såväl Alice som Vivi umgicks i missbrukarkretsar.

Både Alice och Vivi rörde sig i missbrukarkretsar, men om någon av dem eller båda var missbrukare själva vet jag inte.
Citera
2017-01-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrivar
Har inte polisen gått ut med nån info alls sen de hitta henne? Inget som hänt sen julafton?

Nja, egentligen inte tror jag, inget konkret ang. dödsorsak eller vad/om de säkrat några spår.
Citera
2017-01-11, 21:53
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Jo, de jämför telefonlistor från platsen för försvinnandet och fyndplatsen.
Citera
2017-01-12, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Jo, de jämför telefonlistor från platsen för försvinnandet och fyndplatsen.

Fortfarande väldigt lite info............ inget om någon GM än då? Hittar absolut inget i tråden.. tack för svar
Citera
2017-01-12, 20:52
Medlem
Citat:
Fortfarande väldigt lite info............ inget om någon GM än då? Hittar absolut inget i tråden.. tack för svar

Nej, dessvärre inget om någon GM heller..
Citera
2017-01-12, 20:53
Medlem
Citat:

Nej, det finns väli dagsläget inte väldigt mycket att gå på. De har väl i och för sig fått in en hel del tips vad jag förstår, men det tar väl sin tid att sålla genom dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in