Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-11, 17:43
  #1
Medlem
blueyellowlions avatar
Jag har inte sett nån liknande tråd här på forumet men har sett det på en del engelskspråkiga hockeyforum bl.a. Vilken spelare spelade du med och/eller emot när ni var unga som sedan blev proffs? För att det inte bara ska bli en listtråd bör man kanske nämna någorlunda när, var, osv. även hur spelaren uppfattades då, var han bäst redan då? Var det den man gissade skulle bli framgångsrik? Det kan även gälla om det är nån som växt upp utomlands som har spelat med någon där, det måste inte enbart vara en svensk spelare i Sverige.
Citera
2017-01-11, 19:20
  #2
Medlem
dwgs avatar
Bröderna Sedin i nån cup i Timrå om jag minns rätt, dom spelade med dom som var 1 år äldre.

Var runt 15 år och dom var väl bäst på plan
Citera
2017-01-11, 19:55
  #3
Medlem
wikazs avatar
Spelat med eller mot Rickard Rakell och Filip Sandberg.

Tror att det är 7-10 år sedan.

De båda var riktigt bra redan då.
Rakell var betydligt bättre (tycker jag).

Enligt mig hade Sandberg en taskig attityd, men det kanske har ändrats. Duktig som fan är han i vilket fall som helst!
Citera
2017-01-11, 20:34
  #4
Medlem
weiskorvs avatar
Niklas Hjalmarsson, back i Chichago.

Han spelade med oss i A-laget som 16-åring. Var riktigt bra redan då. Typisk vinnarskalle. Gav allt på såväl träning som match, och blev riktigt sur om det gick dåligt.

Kan tänka mig att det är den mentaliteten, mycket träning och en god portion talang som krävs.
Citera
2017-01-12, 03:50
  #5
Medlem
Filip Forsberg. Det var fan inte skoj att vara back mot honom kan säga. Han var överlägset bäst i laget och gjorde lite vad han ville.

Hampus Lindholm. Då han inte har en utmärkande spelstil var det kanske inte lika självklart att han skulle bli en topp fyra back i NHL. Men han gjorde inga misstag och var överlägset bäst på sin position.

Båda spelarna mötte jag i juniorserier.
Citera
2017-01-16, 16:28
  #6
Medlem
Keysors avatar
Förmodligen Filip Forsberg som huserade i Leksand då. Han var väl rätt överlägsen då.
Citera
2017-01-16, 18:24
  #7
Medlem
Thains avatar
Mot: Beror ju på vem man frågar, men antingen Gabriel Landeskog eller Victor Hedman.

Med: Oliver Ekman-Larsson
Citera
2017-01-17, 01:19
  #8
Medlem
har mött:

Gabriel Landeskog ( då i Hammarby)
Mika Zibanejad(då i Hammarby)
Jacob Josefson(då i Djurgården)
Magnus Pääjärvi-Svensson (då i Malmö)
Magnus Hellberg (då i Almtuna)


Det är väl dom i NHL, i Elitserien är det fler än jag kan räkna på två händer.

Spelat med har jag inte gjort med någon NHL spelare iaf, förutom på ett hockeyläger då jag hamnade i samma grupp som Jacob Markström.
Citera
2017-01-17, 01:20
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Mot: Beror ju på vem man frågar, men antingen Gabriel Landeskog eller Victor Hedman.

Med: Oliver Ekman-Larsson


Du är född 1991 och mötte Hammarbys 92or när du mötte Landeskog gissar jag, isåfall har du nog mött Zibanejad också.
Citera
2017-01-17, 07:37
  #10
Medlem
BearTSFins avatar
Patrik Laine.

Spelade i flera år på juniornivå mot Patrik Laine, slutade med hockey som 15 år men vi möttes minst ett flertal gånger i året under 5-6 år.
Citera
2017-01-19, 13:51
  #11
Avstängd
Mötte Linus Omark i en juniormatch för många år sen.
Citera
2017-01-21, 09:24
  #12
Medlem
Carey Price fast i bollhockey under sommaren, som innebandy fast med hockey utrustning och regler.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback