2017-01-10, 12:58
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Det är ju inte det jag skriver eller hävdar. Ok?

Bevisa att Mick West är en "shill" utan att enbart använda din högst subjektiva uppfattning till kroppsspråk i en random YT-video, annars stämmer ju det jag påstår.
Citera
2017-01-10, 13:19
Medlem
madtops avatar
Citat:
Har svarat dig flera gånger, inte minst genom att hänvisa till de beskrivningar och bilder av chemtrails som går att finna i Herndons vetenskapartiklar.

Då kan jag bara återigen konstatera att du inte kan förklara hur man ser skillnad på contrails och chemtrails.

Känns det inte lite löjligt att år efter år sitta och skrika om "chemtrails" när du inte ens kan särskilja dem från vanliga contrails?

Citat:
Därtill verkar det som sagt vara militära flygplan som utför sprayningen.
Bra. Då kan vi skippa alla de strimmor som skapas av vanliga passagerarplan. Och det roliga i sammanhanget är att vanliga passagerarplan utgör nog 99,9% av alla "chemtrailsrapporter".

Så då återstår frågan om hur många strimmor som skapas av dessa "militära flygplan". Personligen har jag aldrig sett en enda strimma som inte kommer från ett passagerarplan. Så hur bär man sig åt att få span på dessa? Över Stockholmsområdet finns de definitivt inte.
Citera
2017-01-10, 13:21
Medlem
madtops avatar
Citat:
Vad skall man säga? Bilden av "molnuppehållet" är tyvärr för dålig för att kunna kommenteras. Den visar för lite.

Det avhuggna sprayandet på bilden syns dock tydligt. Oavsett är det skillnad på sprayande och moln.

Nej det är ingen skillnad på k-strimmor och moln - det handlar i båda fallen om kondenserat vatten. Och på samma sätt som ett moln kan vara "avhugget" kan självklart en k-strimma vara avhuggen.

Vad har du för förklaring till att moln plötsligt kan upphöra?
Citera
2017-01-10, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Bevisa att Mick West är en "shill" utan att enbart använda din högst subjektiva uppfattning till kroppsspråk i en random YT-video, annars stämmer ju det jag påstår.

Du är förvirrad. Jag svarade på nedanstående inlägg från dig:

Citat:
Skriv till Donald Trump och fråga! Jag har en känsla av att han inte gillar att staten står för sådana utgifter OM det nu vore sant.

Detta var mitt svar:

"Kanske gillar Trump företeelsen, måhända mot sin vilja, om det hela presenteras/motiveras på rätt sätt för han?

Sedan är det inte helt säkert att ens presidenter får reda på exakt allt vad jag har förstått."

Detta gällde alltså företeelsen chemtrails.

Sedan kommenterade du på följande sätt:

"Så passande att man enligt dig aldrig kan bevisa någonting som har med konspirationsteorier att göra!"

Vad gäller Mick West så finns det såklart fler faktorer att ta hänsyn till t.ex. vad han säger i videon så ditt påstående faller pladask. Och nu har jag inte ens nämnt andra saker som kan styrka huruvida Mick West är en shill eller inte. Har inte ens behövt påstå att han är det - det räcker att andra gör det.
Citera
2017-01-10, 19:37
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Du är nästan lika off-topic som du är förvirrad.

Ska man eller?

Det du påstår om Trump ÄR en obekräftad konspirationsteori. Vem är det egentligen som är förvirrad av oss två?

När vi ändå pratar om förvirring.

Jag är helt säker på att fenomenet chemtrails enbart sitter i anhängarna av konspirationsteorins sköra psyken.

Tror du på allt som totalt saknar bevisning och du inte har ork att själv undersöka sanningshalten i? Tomten, tandfén, monstret som eventuellt bor under din säng, att du är helt frisk...?
Citera
2017-01-11, 11:19
Medlem
Citat:
Det du påstår om Trump ÄR en obekräftad konspirationsteori. Vem är det egentligen som är förvirrad av oss två?

När vi ändå pratar om förvirring.

Jag är helt säker på att fenomenet chemtrails enbart sitter i anhängarna av konspirationsteorins sköra psyken.

Tror du på allt som totalt saknar bevisning och du inte har ork att själv undersöka sanningshalten i? Tomten, tandfén, monstret som eventuellt bor under din säng, att du är helt frisk...?

Ok, whatever.

Tur åtminstone att alla inte är lika naiva och ignoranta som du (för hur skulle samhället se ut då?).

Fortsätt du bara med dina försök att förlöjliga och förvirra - dessa saker verkar vara lite av din grej. Noterar att du ifrågasätter friskheten hos personer som inte tänker som du; en 'klassiker' som tyranner brukar ta fram och använda gentemot personer vars åsikter de ogillar.
Senast redigerad av Julma-O 2017-01-11 kl. 11:28.
Citera
2017-01-11, 18:20
Medlem
madtops avatar
Citat:

Vad tyckte du förresten om nedanstående bild som nämndes i inlägg 7716?
--->Länk till bilden: http://mobiltelefoni.tv/2016/05/12/fotobevis-for-avsiktliga-skadliga-flygutslapp-chemtrails-och-konsekvenser-pa-agg/

Citat:

Vad har du för förklaring till att du i ett tidigare inlägg länkat till en sida med ett fotografi på en Airbus A380, ett vanligt passagerarplan från bolaget Emirates?

Sprider du bilder på k-strimmor från passagerarplan och medvetet ljuger om det är "chemtrails"? Eller har du inte ens koll på vad du länkar?

Ovan var en retorisk fråga, självklart handlar det om att du och andra chemtrails-dårar inte har koll. Ni sitter och totalt urskillningslöst sprider dynga utan att ha någon som helst koll på vad ni sprider.
Senast redigerad av madtop 2017-01-11 kl. 18:30.
Citera
2017-01-11, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vad har du för förklaring till att du i ett tidigare inlägg länkat till en sida med ett fotografi på en Airbus A380, ett vanligt passagerarplan från bolaget Emirates?

Sprider du bilder på k-strimmor från passagerarplan och medvetet ljuger om det är "chemtrails"? Eller har du inte ens koll på vad du länkar?

Ovan var en retorisk fråga, självklart handlar det om att du och andra chemtrails-dårar inte har koll. Ni sitter och totalt urskillningslöst sprider dynga utan att ha någon som helst koll på vad ni sprider.

Hah, kom du inte på något bättre att skriva i dina desperata försök att svärta ned mig och andra som har insett vad som pågår?!

Min uppfattning är att militära flygplan generellt verkar användas. Därmed inte sagt att så alltid behöver vara fallet.

En sak är säker och det är att nyfikna lär sig nya saker hela tiden.
Citera
2017-01-11, 18:54
Medlem
madtops avatar
Citat:
Hah, kom du inte på något bättre att skriva i dina desperata försök att svärta ned mig och andra som har insett vad som pågår?!

Min uppfattning är att militära flygplan generellt verkar användas, därmed inte sagt att så alltid behöver vara fallet.

Så du vet inte med andra ord.

Men du duckar som vanligt frågan: Hur vet du att det vi ser på bilden är chemtrails? Det handlar ju trots allt om ett passagerarplan från Emirates på väg från Dubai till USA.
Citera
2017-01-11, 18:55
Medlem
constants avatar
Citat:
Min uppfattning är att militära flygplan generellt verkar användas. Därmed inte sagt att så alltid behöver vara fallet.
Då kanske du inte ska skriva:
Citat:
Citera
2017-01-11, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Då kanske du inte ska skriva:

Varför inte? Jag menar ju generellt.
Citera
2017-01-11, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Så du vet inte med andra ord.

Men du duckar som vanligt frågan: Hur vet du att det vi ser på bilden är chemtrails? Det handlar ju trots allt om ett passagerarplan från Emirates på väg från Dubai till USA.

Har svarat på denna typ av frågor så många gånger redan att även en typ som du borde inse att det snart räcker med svar, eller hur?

Varför inte försöka höra med Mona Nilsson som driver bloggen och som har publicerat bilden med tillhörande text?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in