2017-01-08, 13:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja jag skrev att gps kanske råkade vara på i ena bilen.

Ja, vi får ju facit snart när FUP släpps, det lär ju bli en mastig sådan är jag rädd för men den kommer att bli oerhört intressant.
Citera
2017-01-08, 13:09
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, vi får ju facit snart när FUP släpps, det lär ju bli en mastig sådan är jag rädd för men den kommer att bli oerhört intressant.

Japp, mastodont lär den bli och jag kommer nog inte mäkta med att lusläsa.
Tror inte att JM varit den som handgripligen mördat, men däremot att hon funnits med i bil nr.2 på aningens avstånd från huset.
Citera
2017-01-08, 17:37
Bannlyst
Citat:
Nu blev det lite obegripligt igen men du kommer säkert att förklara för mig så att det kommer att bli klart som kristall.

Min GPS som är en TomTom faktiskt registrerar färdväg åt mig men endast om den är påslagen och det är den ju inte om jag känner vägen till dit jag ska och det gör jag ju för det mesta.

Varför skulle JM ha sin GPS aktiv för en resa hon gjort ett flertal gånger innan den fatala resan 3/8?

Är inte det att komplicera saken helt i onödan att anta att hennes GPS varit aktiv under den kvällen det enklaste är ju att anta att de uppgifter som media levererat angående "MR" stämmer, han har mjuknat i förhören och berättar hur det egentligen ligger till med hans inblandning.

Lingvistik i all ära men på normalsvenska så innebär "mjuknat" att man samarbetar på ett helt annat sätt.

Och där kom den igen, "vad fan menar du egentligen". Passar forumet dig riktigt då denna fras inom
citationstecknet blivit din standardformulering oavsett vem du svarar.

I fallet med dr brasa handlar det inte om vad en "användare" kommer åt för loggar utan vad ren
IT-forensiker kan få fram. Om du bemödat läsa den givna länken och protokollen som diskuterades
likaså läsa Refraktor,s inlägg "dold logg" som blev debatten hade du som andra kunnat delta i
diskussionen istället för att vara motvalls och bara klia dig i huvudet. Nu blir det istället bara att förklara/upprepa en debatt för en som varken kan eller vill läsa, inte heller vilja förstå. Menlöst och tråkigt. Jäsp.
Senast redigerad av LKVN 2017-01-08 kl. 17:40.
Citera
2017-01-08, 21:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Och där kom den igen, "vad fan menar du egentligen". Passar forumet dig riktigt då denna fras inom
citationstecknet blivit din standardformulering oavsett vem du svarar.

I fallet med dr brasa handlar det inte om vad en "användare" kommer åt för loggar utan vad ren
IT-forensiker kan få fram. Om du bemödat läsa den givna länken och protokollen som diskuterades
likaså läsa Refraktor,s inlägg "dold logg" som blev debatten hade du som andra kunnat delta i
diskussionen istället för att vara motvalls och bara klia dig i huvudet. Nu blir det istället bara att förklara/upprepa en debatt för en som varken kan eller vill läsa, inte heller vilja förstå. Menlöst och tråkigt. Jäsp.

Men vad fan, ett djävligt enkelt råd till dig är då att scrolla förbi mina meningslösa inlägg det borde ju lösa det problemet, eller hur?

Jag tror ju inte att de fått fram något speciellt ur diverse "dolda" loggar utan att det är "lilleman" som har mjuknat och börjat berätta lite mer om var han varit och hur han åkt den kvällen det berör.

Om ett tag får vi FUP och kan pricka av vem som har rätt eller fel och det bekymrar mig ringa.

Gäsp....
Citera
2017-01-09, 00:40
Bannlyst
Citat:
Men vad fan, ett djävligt enkelt råd till dig är då att scrolla förbi mina meningslösa inlägg det borde ju lösa det problemet, eller hur?

Jag tror ju inte att de fått fram något speciellt ur diverse "dolda" loggar utan att det är "lilleman" som har mjuknat och börjat berätta lite mer om var han varit och hur han åkt den kvällen det berör.

Om ett tag får vi FUP och kan pricka av vem som har rätt eller fel och det bekymrar mig ringa.

Gäsp....

Helt ok att "lilleman" har gåtan, uppmjukand osv. Behövs lite mer än så ifall nu detta skulle vara
sanningen. "Lilleman" och dennes berättelser oavsett vad dessa är binder inte ihop fallet. Långt
ifrån faktiskt. Lite teknisk bevisning kan vara bra, det var ungefär det jag lanserade utan att veta
direkt, vittnen eller teknisk bevisning kan vara ett förslag. Kan vara vad som helst faktiskt, vi vet
inte men gissade utifrån en debatt med rotasau....

Med vänlig hälsning, LKVN eller som du i PM kallar mig fittläpp, bitterfitta,
femtiokronorssedelhora, as , äckel osv
Citera
2017-01-09, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
"Enligt uppgifter till SVT Västmanland ska pojkvännen ha mjuknat i förhören och börjat prata om var han befann sig kvällen den 3 augusti."

Väldigt mjukt. Inte något om vad som hände den kvällen. Han kan lika gärna ha sagt att han var någon annanstans efter att ha vägrat yttra sig tidigare. Anonyma uppgifter från okänt håll.

Men vi kan ju alltid hoppas på att han säger något som gör att fallet klaras upp.

Javisst.
Polisen har väl fått fram teknisk bevisning för vart han befann sig? En en lös gps med fingeravtryck kan hittas senare i undersökningen till skillnad från master och telefoner som undersöks direkt.
dykningarna kom också i ett senare skede.
Det blir till att förklara för pojkvännen, mjukna?
Senast redigerad av Froup 2017-01-09 kl. 12:10.
Citera
2017-01-09, 13:14
Medlem
Citat:
Jag tror ju att JM var med, kan inte tro att hon skulle ha skickat MR ensam att utföra dådet.

Hon var med för lokalkännedomen, t.ex var GM och AM hade sina sovrum och annat, hon hittade dit och därifrån utan problem så någon GPS behövdes inte i så fall.

Om JM var på plats, var var då barnen? I bilen? Ensamma hemma? Med barnvakt?

Får det inte att gå ihop riktigt. Det saknas en pusselbit.
Citera
2017-01-09, 13:52
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Alla dina tre förslag är gångbara där men jag tror på att de var med (sovandes) i bil.
Citera
2017-01-09, 20:59
Bannlyst
Citat:

Nja man skaffar inte barnvakt om man skall på mördarturne med pojkvännen och att lämna
småbarnen hemma tror jag heller inte är ett alternativ. Tänk om dom vaknat och grannar hörde
diverse ljud, barngråt och elände, riskabelt det med för trots allt tar färden fram och tillbaka
ca två timmar. Sen måste man också komma ihåg att MR sitter på mord/mordförsök och JM på
anstiftan, någon annan info har vi inte så något har man på MR till skillnad mot JM. Visst
läget kan ha ändrats men det har jag ingen info om.

Tror inte hon varit med varken som kartläsare eller annat. Möjligtvis att hon ringt föräldrarna
hemifrån och hört sig för om dom var ensamma i stugan, förberedelser likt detta kan hon gjort som
när mordet/mordförsöket uppdagats inte ser/låter så bra när AM vakna till liv och kunde berätta
att dottern "kollat upp just denna kvälls rutiner" meningen var ju faktiskt inte att någon skulle
överleva. Något sade ju Anki när hon vaknade som fick polis att byta riktning, Anki avskrevs
och JM med pojkvän vart intressanta.

Jag tror mera hela pusslet är helt fel byggt jag när man tar för givet att JM varit med, känns
inte riktigt rimligt det med den infon vi har. Anstiftan vs mord/mordförsök.
Citera
2017-01-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Nja man skaffar inte barnvakt om man skall på mördarturne med pojkvännen och att lämna
småbarnen hemma tror jag heller inte är ett alternativ. Tänk om dom vaknat och grannar hörde
diverse ljud, barngråt och elände, riskabelt det med för trots allt tar färden fram och tillbaka
ca två timmar. Sen måste man också komma ihåg att MR sitter på mord/mordförsök och JM på
anstiftan, någon annan info har vi inte så något har man på MR till skillnad mot JM. Visst
läget kan ha ändrats men det har jag ingen info om.

Tror inte hon varit med varken som kartläsare eller annat. Möjligtvis att hon ringt föräldrarna
hemifrån och hört sig för om dom var ensamma i stugan, förberedelser likt detta kan hon gjort som
när mordet/mordförsöket uppdagats inte ser/låter så bra när AM vakna till liv och kunde berätta
att dottern "kollat upp just denna kvälls rutiner" meningen var ju faktiskt inte att någon skulle
överleva. Något sade ju Anki när hon vaknade som fick polis att byta riktning, Anki avskrevs
och JM med pojkvän vart intressanta.

Jag tror mera hela pusslet är helt fel byggt jag när man tar för givet att JM varit med, känns
inte riktigt rimligt det med den infon vi har. Anstiftan vs mord/mordförsök.

Låter helt rimligt.
Citera
2017-01-09, 22:47
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Definitivt inte. Nu tvivlar jag på att det finns några "dolda loggar" men om det gör det i en enklare handburen kan det även finnas i mer avancerade. Har själv en handburen där jag kan slå på och av loggningsfunktionen. Gissar att det handlade om en sådan log.
I fallet med styckmördade Eva i Örebro så lyckads färdvägen där likdelarna var utlagda spåras i en "dold" logg om jag inte missminner mig
Citera
2017-01-11, 04:59
Medlem
Citat:
Åklagare: ”Utredningen mot Arbogakvinnan är i sitt slutskede”

Citat:
Det ska hållas några ytterligare förhör men det ska inte behöva ta så lång tid. Sedan måste jag stämma av om alla tekniska protokoll är färdiga, säger han.

Telefonundersökningar
Åklagarna ska ha ett möte med polisens utredare på torsdag för att bringa klarhet i exakt hur mycket som återstår av de tekniska undersökningarna.
– Det handlar om platsundersökningar av olika slag och telefonundersökningar, säger Johan Fahlander.
Enligt åklagaren kommer det, trots att det mesta är färdigt, att behöva ytterligare en åtalsfrist.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kg31G/aklagare-utredningen-mot-arbogakvinnan-ar-i-sitt-slutskede
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in