Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Om JM var på plats, var var då barnen? I bilen? Ensamma hemma? Med barnvakt?
Får det inte att gå ihop riktigt. Det saknas en pusselbit.
Nja man skaffar inte barnvakt om man skall på mördarturne med pojkvännen och att lämna
småbarnen hemma tror jag heller inte är ett alternativ. Tänk om dom vaknat och grannar hörde
diverse ljud, barngråt och elände, riskabelt det med för trots allt tar färden fram och tillbaka
ca två timmar. Sen måste man också komma ihåg att MR sitter på mord/mordförsök och JM på
anstiftan, någon annan info har vi inte så något har man på MR till skillnad mot JM. Visst
läget kan ha ändrats men det har jag ingen info om.
Tror inte hon varit med varken som kartläsare eller annat. Möjligtvis att hon ringt föräldrarna
hemifrån och hört sig för om dom var ensamma i stugan, förberedelser likt detta kan hon gjort som
när mordet/mordförsöket uppdagats inte ser/låter så bra när AM vakna till liv och kunde berätta
att dottern "kollat upp just denna kvälls rutiner" meningen var ju faktiskt inte att någon skulle
överleva. Något sade ju Anki när hon vaknade som fick polis att byta riktning, Anki avskrevs
och JM med pojkvän vart intressanta.
Jag tror mera hela pusslet är helt fel byggt jag när man tar för givet att JM varit med, känns
inte riktigt rimligt det med den infon vi har. Anstiftan vs mord/mordförsök.