Citat:
Ursprungligen postat av
highbanker
Hahahahahahahahaha
Hahahahahahaha
Som jag brukar konstatera; det är inte mycket saklighet och logik man ser från dig. Känsloutsvävningarna förekommer desto mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
highbanker
man vet liksom inte var man ska börja eftersom det inte går att kommunicera ...
Det var tämligen triviala frågor. Som rimligen har ganska enkla svar.
Att du inte klarar de, handlar inte om att du saknar förmåga att kommunicera. Det handlar om att du inte tänkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
highbanker
Jag skrev detta....
Hur i hela fridens namn får du det till en "dipp", var istiden också en "dipp" eller?
Därför att du säger att nyproduktion inte skall ske förrän priserna kommer tillbaka till bubbelnivån. Hur länge menar du att folk kommer att förtäta sig med inneboende mm så att BR/villor står tomma och är svårsålda och det är massor med tomma HR.
Jag säger att det kommer inte att pågå länge.
Om du menar att jag har fel här får du gärna förklara var du ser något spår av detta idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
highbanker
Jag gav dig klart och tydligt ett svar som låg i linje med din punkt 1, sedan börjar du öppna dammluckorna som om jag valde punkt 2, med FI-tanter och annat häxkonstblabb du ägnar dig åt när du inte förstår sammanhanget.
En nedgång på 40% med åtföljande stillastående marknad pågår en längre tid, det är knappast en dipp, och det är sannerligen något som måste ha startats av någonting, vad detta någonting är går ju inte att spekulera i ( eller fritt fantisera som du ber mig om ) och därmed kan vi ju inte heller förklara klimatet som uppstår efter fallet.
Siffran 40% ner är inte tagen ur luften, sätt dig en stund och räkna (jag vet att det gör dig lugn) med kulramen, lite bostadspris kontra KPI grafer, lägg en tidslinje framåt med trendlinje över lång tid, sedan är ju detta MIN uppfattning, du behöver inte bli så känslosam när jag ger dig MIN uppfattning.
Nej, du har inte gett något klart och tydligt svar.
Men om du nu säger 1. och att det inte blir någon nyproduktion på decennier. Folk kommer att dra ihop sig, bo två familjer i villor, hyra ut rum till inneboende etc. Och HR kommer att stå vakanta. Ja, då skulle jag säga att du gett ett svar.
Men jag anser inte att jag riktigt sett detta.
Jag uppfatta det mer som att du säger 40%, och fullkomligt ignorerar vad som får köparna att stanna hemma och konsekvenser av ditt påstående.
-------------------------
Fö så har jag räknat. Jag normerade mot BNP/Capita. Såg inte att jag fick några kommentarer på det från bubbelpratare.
Det skulle kunna betyda att ni insåg att dagens nivåer inte var mycket att orda om. Dvs att vi låg under 1978 års priser.