2017-01-10, 17:59
Medlem
för alla som tvivlar kring IF korts ökning eller inte..
ALLA IF kort stiger när de är ur packs..sen hur mycket är en annan fråga..
IF Trippier är ett säkert kort då han går för 14k så räcker att sälja honom för 15k för att ändå göra några coins profit..SAFE med andra ord..värre med dyrare spelare då det krävs rejäl ökning för att täcka tax och för att det ska vara lönt..
har trejdat med IF kort senaste versionerna av FIFA och legat på 2-3m varje år..
Visst ibland åker man på en nitlott, tex Alli som jag köpte för 45k.. vilket jag tror han kommer gå upp till igen, men det tar jag igen på de Alli jag köpte för 31k istället..
U win some, u loose some..
10-20k IF kort är jävligt SAFE skulle jag vilja påstå
Citera
2017-01-10, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edfuck
Någon som har tips på ett grymt Ligue 1 squad med Ben Arfa + Lacazette?

Har 330k att lägga

https://www.futbin.com/17/squad/1103103 så kanske?=)
Citera
2017-01-10, 18:06
Medlem
Vurte3Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
har 10 tal kort köpta för 11-14k.. tror han stiger till 20 utan problem..det brukar bli så med de korten som ligger för 15k...1-2v så stiger de 5-10k...
nu är han dessutom extra billig pga TOTY..

Precis! Sen som Jag skrev också, om han får speltid så kommer de bli boostat pris med ett par tusen extra!
Citera
2017-01-10, 18:15
Medlem
Vad är det med folk som har extremt dålig internetuppkoppling som ändå tvunget ska spela online?
1.Trådlös uppkoppling funkar inte om du ska spela FIFA
2. 10 MB/s må vara standard i ditt skitland men inte i den civiliserade världen.

Ska man skylla på EA som matchar en mot dessa losers eller spelarna själva som vet om deras uselhet men ändå sprider sin aids?

Spelade en finalmatch i draft som tog dubbla tiden pga lagg. Han vann på en kontring i sista anfallet.
Citera
2017-01-10, 18:17
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vurte3N
Precis! Sen som Jag skrev också, om han får speltid så kommer de bli boostat pris med ett par tusen extra!

Utveckla gärna hur de menar med speltid? Varför skulle hans IF kort öka om han får mer speltid?
Citera
2017-01-10, 18:28
Medlem
Vurte3Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
Utveckla gärna hur de menar med speltid? Varför skulle hans IF kort öka om han får mer speltid?

Han får ganska varsamt med speltid i spurs nu. Om han får spela mer och gör det bra kommer fler vilja pröva både hans vanliga kort och hans IF kort, vilket jag tror skulle leda till prisökning. Vad vet jag, kanske har fel
Citera
2017-01-10, 18:59
Medlem
Ett tips till alla er som spelar med en CDM i försvaret är att köra med Timothy Fosu Mensah.

Han är ett silverkort och har endast 71 i totalt. Dock otroligt billig (3000 mynt på PS4) och har riktigt bra egenskaper för en CDM.

Han är riktigt snabb (80) och har god fysik (78). Passningarna (63) kunde varit bättre men med kemistilen ryggrad kommer passningarna upp ett snäpp till god nivå.

Jag lovar, ni kommer inte bli besvikna!
Citera
2017-01-10, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Nu finns den SBC:n med Best Dressed-kitet och jumbopacket tillgängligt igen, går ut om 2 timmar! Gött det, hade formerat laget igår men av någon anledning inte tryckt på SUBMIT.... Mitt lag var sparat sen igår så nu det var bara att klicka submit.

Ja såg den med idag. Hade gjort samma igår som du. Skumt att dem skickar ut den igen?
Citera
2017-01-10, 19:35
Medlem
Har ca 50 olika guldpaket som jag tänkt öppna vid bästa tillfälle. Så till er som har bra koll, när är detta tillfälle?
Citera
2017-01-10, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Exakt det du skriver har jag också noterat om kortlinjen. Alla förväntar sig att man viker inåt, att fortsätta mot kortlinjen är det oväntade draget. Många som bara går bort sig om man väntar ut dem. Samma med att "promenera" parallellt med kortlinjen. Om man bara är försiktig så är det många som säljer sig genom att antingen glidtackla eller försöka täcka när de förväntar sig att man viker inåt. Plus, som sämst får man hörna (vilket jag iofs aldrig målar på, men behåller bollen iaf).

------

En helt annan grej - stänga matcher. Leder jag med uddamålet mot slutet har jag börjat med en metod som är mest effektiv för mig. Den är dock äcklig och jag förstår om folk blir förbannade.

Jag har tidigare prövat att hålla bollen inom laget eller park the bus. Båda funkar dåligt. Om jag försöker hålla bollen inom laget och spela runt är det som förgjort. Jag tappar bollen inom 2-3 passningar när han sätter allt framåt. En dålig mottagning, en felpass och sen är hans tryck mot mitt mål tillbaka. Här kommer väl många säga att spelet är scriptat, jag håller inte med men blir förbannad på hur ofta det blir sista minuten mål. Så det har jag lagt ner.

Kontringar är lite samma. Jag når sällan fram till en anstormande forward utan bollen bryts före och genast är den utanför mitt straffområde igen med chans för kvittering för min motståndare.

Park the bus lirar inte alls. Upplever att mitt lag ger bort 75% av planen, så det bara är för motståndaren att ta bollen och springa rakt fram så är han i närheten av straffområdet. Visst, det är jävligt tjockt med mina spelare runt eget mål, men det blir en belägring av mitt mål som jag sällan lyckas freda mig från.

Så vad är då bästa metoden att stänga matchen? För mig är det hörnflaggan. Hitta en fri ytter, sätt fart mot hörnflaggan och håll sedan inne RT för att täcka bollen när jag kommer fram. Inte sällan blottar en stressad motståndare sig och jag kan få ett bra skottläge att göra ett mål till på. Alternativt om han låter datorn styra försvararen som är på mig är det bara hålla inne knappen, för hans spelare kommer inte försöka bryta. I sämsta fall får jag inkast eller hörna.

Jag hatar det i riktig fotboll, det är en riktigt svinig metod för att döda tid - men det är det enda som funkar för mig. Jag hade helst passat runt och försökt skapa mer mål men... jag hatar verkligen att vad jag än gör så skapar motståndaren chanser i slutet mot mig. Detta är det enda som motverkat detta.

Hur tänkte du där, ska man tycka synd om dig för du måste köra på hörnflaggan.
Citera
2017-01-10, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qirren
Jag spelar tv-spel för att det är kul. Har du roligt medan du står där vid hörnflaggan så have fun. :-)

Gött sagt till tomten vid hörnflaggan 😂
Citera
2017-01-10, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Har ca 50 olika guldpaket som jag tänkt öppna vid bästa tillfälle. Så till er som har bra koll, när är detta tillfälle?

Lördag va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in