Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-10, 12:11
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Du verkar förstå att det finns stora olikheter och skillnader mellan Obama och Trump. Fint så. Valmanskåren noterade samma sak och tog ett beslut.

Detta trots att hela det befintliga etablissemanget, från Wall Street till nyhetsbyråer till artister och andra kändisar skrek i falsett att "nej, dumma väljare, ändra inte på detta, fortsätt som förr, se på oss hur bra vi har det."

Folket höll inte med och etablissemanget med dess nyttiga idioter tappade hakan. "Men, Trump är ju dum, han pratar inte alls som Obama och Clinton, han lyder inte värdegrunden och den heliga politiskt korrekta religionen."

Det du avskyr med Trump, mrtowlie, är samma sak som miljoner amerikaner gick till valurnorna för att ge sitt stöd för. Innan du inser det kommer du aldrig få hakan på plats igen.
Försöker du säga att eftersom Trump vann så är det rätt att han inte han får kritiseras?

Eller hur är det ett svar på mrtowlies inlägg?

- mrtowlie kritiserar Trump på flera specifika punkter
- Ditt försvar(?) är att han är vald? Eller va?

Jag hoppas att du aldrig klagat på valda politiker förr. För då har du fel. För de är valda
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-01-10 kl. 12:15.
2017-01-10, 12:11
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Filip och Fredrik är riktigt vidriga vänsterflum och förtjänar knappt att nämnas. Jag såg visserligen deras valvaka dagarna efter bara för att se deras chockade ansikten och de gjorde inget försök att dölja sin partiskhet. Fint så, men det säger ju ett och annat när du försöker förklara Trumps framgångar med anekdoter av Filip och Fredrik

Nu citerade jag iofs en Trump-röstare, inte F&F. Och använde hans citat för att skapa en poäng (lesser of two evils). Jag avfärdar dig nu, du verkar mest ute efter att tjafsa. Ta det lugnt bara, varningarna haglar i den här tråden.
2017-01-10, 12:13
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Nu citerade jag iofs en Trump-röstare, inte F&F. Och använde hans citat för att skapa en poäng (lesser of two evils). Jag avfärdar dig nu, du verkar mest ute efter att tjafsa. Ta det lugnt bara, varningarna haglar i den här tråden.

Du citerade en Trump-röstare som Filip och Fredrik valt att lyfta fram, eller har jag fel? Det är just därför anekdoter rent generellt är värdelösa och varför partiska anekdoter i synnerhet inte är värda ett skit.
2017-01-10, 12:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du sprider en jävla massa fake news och det är därför du får det i ansiktet gång på gång.

-Doktorn, det gör ont när jag slår mig själv.
-Sluta slå dig själv då!
Inte en enda gång har jag "spridit någon "fake news".
Men du använder den varje gång fakta grinar dig i ansiktet om Trump.
2017-01-10, 12:16
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Du citerade en Trump-röstare som Filip och Fredrik valt att lyfta fram, eller har jag fel? Det är just därför anekdoter rent generellt är värdelösa och varför partiska anekdoter i synnerhet inte är värda ett skit.

Men för helvete, jag skrev att JAG tror att det är SOM gubben sade. Inte att gubben för hela Trump-lägrets talan. Är du verkligen så här trög på riktigt?
2017-01-10, 12:17
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Försöker du säga att eftersom Trump vann så är det rätt att han inte han får kritiseras?

Eller hur är det ett svar på mrtowlies inlägg?

- mrtowlie kritiserar Trump på flera specifika punkter
- Ditt försvar(?) är att han är vald? Eller va?

"...på flera specifika punkter." Vilka specifika punkter då? mrtowlie kritiserade Trump på hans sätt att bemöta kritiker och jag förklarade att just Trumps sätt att bemöta hans kritiker är ett av flera skäl till varför många gillar honom. Man vill inte ha Obamas sätt att bemöta kritiker.

Klart man får kritisera Trump. Ni gör det ju hela tiden till exempel. Att ni tolkar svar på er kritik som ett försök att tysta er beror nog på att ni är helt otränade i debatt då ni vuxit upp i en tid med politisk korrekthet som förtryckt ena sidans argument år efter år.
2017-01-10, 12:20
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Men för helvete, jag skrev att JAG tror att det är SOM gubben sade. Inte att gubben för hela Trump-lägrets talan. Är du verkligen så här trög på riktigt?

Yes, och jag svarade att det säger ett och annat när du försöker förklara Trumps framgångar med anekdoter av Filip och Fredrik. Det förklarar varför du kommer ha så svårt att förstå något alls om varför valet gick som det gick när din faktainhämtning av motståndaren bygger på djupt partiska reportage från två vänsterprofiler på Södermalm.
2017-01-10, 13:49
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ha! Här kommer bevis för att du har helt fel.
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/12/19/00/2F7ED76F00000578-0-image-a-7_1450485464741.jpg

Fast det är väl inget nytt att Trump är en instinktsmaskin.
Poängen med honom är att han inte är köpt, man behöver inte analysera det så mycket djupare än så. Globalister har inte USA:s bästa i åtanke men det lär Donald ha.
Fel? Han var skådespelare i Hollywood vare sig du vill det eller inte.

Inte köpt? Har du sett hans stab?
2017-01-10, 13:56
Medlem
E.Merckxs avatar
Professor Ted Malloch verkar bli Donald Trumps nya EU-ambassadör, Nigel Farage skall ha rekommenderat honom för Donald Trump:

Strident Brexiteer is revealed as the leading candidate to become Donald Trump's new ambassador to the EU

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4098478/Strident-Brexiteer-revealed-leading-candidate-Donald-Trump-s-new-ambassador-EU.html
2017-01-10, 14:01
Medlem
E.Merckxs avatar
Confirmationsförhör av Jeff Sessions idag i Senaten också. Demokraterna är så desperata så att dom har kallat in Sen. Cory Booker, D-N.J för att vittna mot Sessions. Det har nog aldrig hänt tidigare att en senator vittnar mot en annan. Demokraterna gör allt för att splittra USA.
2017-01-10, 14:09
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Professor Ted Malloch verkar bli Donald Trumps nya EU-ambassadör, Nigel Farage skall ha rekommenderat honom för Donald Trump:

Strident Brexiteer is revealed as the leading candidate to become Donald Trump's new ambassador to the EU

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4098478/Strident-Brexiteer-revealed-leading-candidate-Donald-Trump-s-new-ambassador-EU.html

"Asked whether [Ted Malloch] had a message for any so-called 'Bremoaners', the 64-year-old declared: 'Stop moaning, get on the Brexit train.'"

2017-01-10, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Confirmationsförhör av Jeff Sessions idag i Senaten också. Demokraterna är så desperata så att dom har kallat in Sen. Cory Booker, D-N.J för att vittna mot Sessions. Det har nog aldrig hänt tidigare att en senator vittnar mot en annan. Demokraterna gör allt för att splittra USA.

Klart hans folk riskerar att låsas in när Jeff Sessions sätter fart.

Gud förbjöd en man som vill se kriminella bakom galler.

Democrat logic

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in