Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-09, 23:02
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Han är ju tyvärr nästintill mytoman skulle jag vilja säga.
Det är klart han är! Det är inget påstående, det är så saken ligger till.

Han kan ju inte acceptera några andra belägg eller åsikter som ligger utanför hans egen världsbild (något som nu kommer bli besvärligt för CIA och FBI...), då får man finna på sina egna "sanningar".
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/802972944532209664
Citat:
Ursprungligen postat av Trump
In addition to winning the Electoral College in a landslide, I won the popular vote if you deduct the millions of people who voted illegally
Senast redigerad av zergrush 2017-01-09 kl. 23:04.
2017-01-09, 23:16
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Ni som var så trötta på Clinton och sade att Trump blir så mycket bättre. LÄS!

http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/martin-gelin-donald-trump-verkar-malmedvetet-forsoka-skapa-en-dynasti/

Jag var också trött på Clinton dynastin men inte i helvete var jag någonsin så dum att trodde jag att Trump skulle bli något bättre.
Inte för att jag tror så mycket på DNs agendasättande journalistik - på tok för många fake news de senaste åren - men samtidigt hör väl politiska dynastier till den politiska vardagen i USA. Kennedy, Clinton, Bush och så vidare. Men hans son har knappast åldern inne att ta över efter Trump. USA gillar gamla gubbar på presidentposten.

Om tjugo år kommer de politiska djuren sannolikt börja klona sig själva för att kunna sitta kvar längre än en livstid. Om nu inte Trump får igenom sitt förslag att begränsa tiden till åtta år för plitikerna.
2017-01-09, 23:22
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Måste de? Trump har ju själv köpt alla sina MAGA-kepsar därifrån.
http://fortune.com/2016/07/08/make-america-great-again-hats-trump/
Ja det var ju billigast så eftersom det inte finns några avgifter på import från Kina. Men Kina har skatt på export till Kina.

Snart har Trump ordnat så att företag återigen kan förlägga sin produktion till USA. Det tycker folket om och det var därför Trump vann valet. Då blir det mösstillverkning i USA igen. Vem vet, kanske t.o.m. den amerikanska flaggan kan tillverkas i USA istället för i Kina.
2017-01-09, 23:28
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Alibaba, the massive Chinese online retailer that competes with Amazon, wants to expand in the United States, promising to bring 1 million jobs to the country.

Hur var det nu Kina skulle krossa Trump va?

De slickar hans röv redan innan han blivit president, kina är borta utan USA och det vet dem om.
Det här känns faktiskt ganska underligt. 1 miljon jobb? Till Alibaba? I USA? Naj, jag tillåter mig att tvivla. Detta kan lika gärna vara ett spel från Kina för att framställa Trump i dålig dager. Klart det inte blir 1 miljon jobb. Kanske 1000 - 10 000. Allt annat vore ju oerhört. De skulle bli en av USAs största arbetsgivare, kanske t.om. den största (som jag antar är militären, men jag vet faktiskt inte).

Det här är nog en blåsning vi inte borde gå på.
2017-01-09, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det här känns faktiskt ganska underligt. 1 miljon jobb? Till Alibaba? I USA? Naj, jag tillåter mig att tvivla. Detta kan lika gärna vara ett spel från Kina för att framställa Trump i dålig dager. Klart det inte blir 1 miljon jobb. Kanske 1000 - 10 000. Allt annat vore ju oerhört. De skulle bli en av USAs största arbetsgivare, kanske t.om. den största (som jag antar är militären, men jag vet faktiskt inte).

Det här är nog en blåsning vi inte borde gå på.

De försöker smöra för honom inför handelsavtalen som ska skrivas om. En jävla massa länder har gjort det nu.

Tror Trump vet om det men som vanligt all PR är bra PR, du får 1 miljon jobb på förstasidan sen om det är sant eller inte who cares handelsavtalen ska ändå skrivas om.

Win Win situation för Trump.
2017-01-09, 23:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
De försöker smöra för honom inför handelsavtalen som ska skrivas om. En jävla massa länder har gjort det nu.

Tror Trump vet om det men som vanligt all PR är bra PR, du får 1 miljon jobb på förstasidan sen om det är sant eller inte who cares handelsavtalen ska ändå skrivas om.

Win Win situation för Trump.
Jo, folk har ju en tendens att minnas rubriker och glömma brödtexten. Men tror man att Alibaba ska skapa 1 miljon jobb i USA bör man nog tänka ett varv till.
2017-01-09, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Ni som var så trötta på Clinton och sade att Trump blir så mycket bättre. LÄS!

http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/martin-gelin-donald-trump-verkar-malmedvetet-forsoka-skapa-en-dynasti/

Jag var också trött på Clinton dynastin men inte i helvete var jag någonsin så dum att trodde jag att Trump skulle bli något bättre.

Jaha. Vad är problemet? Trump har gett sin svärson en viktig roll? Och detta måste automatiskt vara något negativt?

Kul att du dömer ut Trump redan innan han har tillträtt. I värsta fall kommer han bli en i rad av många ljugande politiker som sviker sitt folk, i bästa fall kommer han skapa positiva långvariga förändringar inom USA. Han kommer knappast bli värre än Clinton dock.
2017-01-09, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jo, folk har ju en tendens att minnas rubriker och glömma brödtexten. Men tror man att Alibaba ska skapa 1 miljon jobb i USA bör man nog tänka ett varv till.

Ganska klart att det är så man kan smöra för Trump.

Tyskarna har också börjat smöra:

On Sunday night, Volkswagen head of brands Herbert Diess said the company planned to keep manufacturing in Mexico. But he also emphasized that the German company could expand its capacity at its Chattanooga, Tennessee plant where it already employs up to 3,200 people. VW also plans to build electric vehicles in the United States.

Vilket är bra då Trump har korten på sin sida när avtalen ska förhandlas fram.
2017-01-10, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
... Han kommer knappast bli värre än Clinton dock.

Jo tyvärr är det mycket som pekar på det
2017-01-10, 00:06
Medlem
Grävulens avatar
Det är såna här goda nyheter som lockar fler att hoppa på USA tåget nu när de har chansen att få en bra deal. Lite skillnad mot Obama som kallade sina egna medborgare för fattiga losers som klamrar sig fast vid sin religion och sina vapen bara för att de inte kan acceptera att arbetslösheten är här för att stanna. Skithögen påstod vidare att det inte går att vända den negativa ekonomiska utvecklingen i USA därför att globalismen är en naturkraft som ingen rår på och nu är det de fattiga ländernas tur att ta över.

Kul att se den onde djäveln motbevisad.
2017-01-10, 00:12
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Kan vara bra där killen köpte ju upp all lokal TV-tid istället för att som Clinton bränna stålarna på de stora bolagen.

Så han verkar streetsmart.

Visst är han det. Kompetent säkert.

Men nu går det ju "en växel" upp.., med den hela globala kartan, och med så solida tunga picks som Trump har tagit : Maddox, Tillerson, Sessions.., så förvånar det mig att han plockar sin svärson, en man som är så ung.

När det är sagt, Bobby Kennedy jobbade för sin bror.., fru Clinton för sin man i "hälsofrågor". Vi får se, hoppas att han är utav "rätt virke".

Med "rätt virke" ingår även att ha mage att säga åt sin chef att denne tar fel.., och Tillerson och resten av gänget så tror jag de öppnar munnen om det krävs !

(man skall inte ha "ja-sägare" runt omkring sig)
Senast redigerad av Snapcount 2017-01-10 kl. 00:16.
2017-01-10, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

(man skall inte ha "ja-sägare" runt omkring sig)

Är man inte "ja-sägare" i Trumps gäng så är man "You're fired!"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in