2017-01-09, 20:09
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Idag hölls FIFAS-gala i Zürich och Real Madrid tog hem en del priser.

Världselvan
Manuel Neuer - Dani Alves, Gerard Pique, Sergio Ramos, Marcelo - Luka Modric, Toni Kroos, Andres Iniesta - Lionel Messi, Luis Suarez, Cristiano Ronaldo

Cristiano Ronaldo utsågs till världens bästa spelare 2016.

vem blev årets tränare, om det har sagts än? sen skulle jag gärna velat se Pepe istället för Pique men det skulle väl klagats på att man favoriserar real då.
Citera
2017-01-09, 20:11
Medlem
nitinitis avatar
Vad fan gör Kroos på den listan

Och Ramos är nog den mest överskattade mittbacken någonsin.
Citera
2017-01-09, 20:13
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
vem blev årets tränare, om det har sagts än? sen skulle jag gärna velat se Pepe istället för Pique men det skulle väl klagats på att man favoriserar real då.

Claudio Ranieri. Det var mellan honom, Zidane och Fernando Santos. Jag hade gärna sett Pepe där i och med att han röstades som EM bästa mittback och har varit grymt bra i klubben.
Citera
2017-01-09, 20:23
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Claudio Ranieri. Det var mellan honom, Zidane och Fernando Santos. Jag hade gärna sett Pepe där i och med att han röstades som EM bästa mittback och har varit grymt bra i klubben.

hmm ok, jo det är väl ok att han fick priset även om jag också hade sett zidane där, men rättvist. Vad är det för tomte som ovanför snackar bajs? herregud
Citera
2017-01-09, 22:36
Medlem
Citat:

Världselvan
Manuel Neuer - Dani Alves, Gerard Pique, Sergio Ramos, Marcelo - Luka Modric, Toni Kroos, Andres Iniesta - Lionel Messi, Luis Suarez, Cristiano Ronaldo

Den där elvan känns faktiskt legit. Folk har svårt och inse det faktumet att de bästa spelarna spelar i antingen Real eller Barca.

Som någon var inne på så betydde Alves sjukt mycket för Barcelona. Han var sjukt viktig för Barcelonas offensiv och defensiv. Motståndarna spelade i princip alltid två mot en just på högerkanten när Barcelona hade ett anfall - det var givetvis Alves och Messi på den kanten.

Alves hade också en jävla kondition så han alltid ikapp vid kontringar. Man glömmer lätt bort att han var den fjärde viktigaste spelaren för Barcelona under Pep-eran. Kanske även under Enrique med när man tog trippeln.

Idiotstyrelsen trodde man kunde ersätta honom med en medelmåtta som Sergi Roberto. Det är inte 2008 längre då man kunde vinna CL med medelmåttor till ytterbackar. Ytterbackar är vitala kuggar i ett lagbygge. Kanske dags och satsa stora summor på en högerback. Men i såna fall vem?
Citera
2017-01-10, 00:02
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Den där elvan känns faktiskt legit. Folk har svårt och inse det faktumet att de bästa spelarna spelar i antingen Real eller Barca.

Som någon var inne på så betydde Alves sjukt mycket för Barcelona. Han var sjukt viktig för Barcelonas offensiv och defensiv. Motståndarna spelade i princip alltid två mot en just på högerkanten när Barcelona hade ett anfall - det var givetvis Alves och Messi på den kanten.

Alves hade också en jävla kondition så han alltid ikapp vid kontringar. Man glömmer lätt bort att han var den fjärde viktigaste spelaren för Barcelona under Pep-eran. Kanske även under Enrique med när man tog trippeln.

Idiotstyrelsen trodde man kunde ersätta honom med en medelmåtta som Sergi Roberto. Det är inte 2008 längre då man kunde vinna CL med medelmåttor till ytterbackar. Ytterbackar är vitala kuggar i ett lagbygge. Kanske dags och satsa stora summor på en högerback. Men i såna fall vem?
Cancelo sägs vara klar till sommaren.. "pre deal" som det heter... Hade nog helst sett bellerin men Cancelo verkar gå relativt billigt.
Citera
2017-01-10, 00:49
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Längtar tills ronaldo och messi lägger skorna på hyllan. Sån jävla sandlådenivå. Ingen av dem röstar på varandra av uppenbara skäl. Sen vägrar man delta när man vet att man ska förlora och skyller det på att man har match. Och nu ska ronaldo leka sympatisk och tycka det är synd att barca spelarna inte dyker när han själv inte dök upp när han visste att han skulle förlora. För att inte prata om alla messi/ronaldo fanboys överallt.

Sen är ju priset ett jävla skämt. Vardy världens tredje bästa spelare förra säsongen enligt rooney jo tjena (någon journalist hade honom som etta tom). Någon journalist röstade på aguero som 1:a neymar 2a och de bruyne 3a the fuck? Och sen dem som röstar på landsmän. Löw röstade tex på 3 stycken tyskar. Borde inte vara tillåtet.

Och ja fifpro elvan är ochså ett skämt. Att inte griezman är med säger väl allt. Sen lever spelare som pique dani alves iniesta marcelo med flera på sina namn och gamla meriter.

Iförsig inget nytt så har det väl alltid varit men man blir lika irriterande ändå
Citera
2017-01-10, 02:46
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Längtar tills ronaldo och messi lägger skorna på hyllan. Sån jävla sandlådenivå. Ingen av dem röstar på varandra av uppenbara skäl. Sen vägrar man delta när man vet att man ska förlora och skyller det på att man har match. Och nu ska ronaldo leka sympatisk och tycka det är synd att barca spelarna inte dyker när han själv inte dök upp när han visste att han skulle förlora. För att inte prata om alla messi/ronaldo fanboys överallt.

Sen är ju priset ett jävla skämt. Vardy världens tredje bästa spelare förra säsongen enligt rooney jo tjena (någon journalist hade honom som etta tom). Någon journalist röstade på aguero som 1:a neymar 2a och de bruyne 3a the fuck? Och sen dem som röstar på landsmän. Löw röstade tex på 3 stycken tyskar. Borde inte vara tillåtet.

Och ja fifpro elvan är ochså ett skämt. Att inte griezman är med säger väl allt. Sen lever spelare som pique dani alves iniesta marcelo med flera på sina namn och gamla meriter.

Iförsig inget nytt så har det väl alltid varit men man blir lika irriterande ändå
Hamren röstar på Zlatan och Janne säger ju också att han ser Zlatan som etta, idioter är vad de är.
Ja det blir barnsligt när Messi röstar på sina polare och Ronaldo sina polare.
Tycker de ska slopa priset, MVP kan man utse per match och sedan i så fall ge priset till den som fått flest sådana utnämningar i någon av de 4 stora ligorna.
Blir mer spännande när Messi och Ronaldo lägger av dock.
Citera
2017-01-10, 08:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

Världselvan

Mycket skit. Iniesta ska inte vara där. Definitivt inte Pique och Ramos. Troligtvis inte Alves. Och ej heller Suarez pga att Griezman är bättre.

Vilka som ska in istället? Kante, Boateng, Bonucci/Chiellini. Till högerback vet jag inte, vilket har att göra med att ytterbacksspelarprofilerna idag knappast faller mig i smaken. Det är generellt för dåliga uppspels- och inläggsfötter på de positionerna idag, kanske Marcelo/Alaba undantaget.
Citera
2017-01-10, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmywiththeak47
Snacka om att Dani Alves var en extremt viktig kugge i Barcelona.
Hela högerkanten har fallit sedan han lämnade.

Messi blir för isolerad om han spelar RW vem ska han kombinera med där? Roberto? Givetvis söker han sig in centralt där han kan hitta Iniesta och Suarez osv.

Vi har köpt skit som vanligt för 120m, undtantag Umtiti då..tänk att vi sålde Thiago för 20m och har köpt Gomes för 40m...suck

Sälj:
D.Suarez
Arda
Rafinha
Paco
Vidal
Mathieu
Gomes

Köp:
Verratti
Coutinho
Bellerin

Dani Alves var verkligen viktig för Barca. Suarez och Rafinha tycker jag inte behöver säljas. Däremot skulle jag vilja lägga till Neymar där. Tycker det är väldigt tröttsamt att kolla på honom. Varenda bollkontakt han har slutar med att han ligger på marken. Sen tycker jag han är rätt överskattad också, han behöver ju ha bollen minst 90 % av tiden för att vara effektiv. Man kan säkert få 100-150 miljoner euro för honom. Sälj honom och ersätt med Coutinho.
Citera
2017-01-10, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z91
Dani Alves var verkligen viktig för Barca. Suarez och Rafinha tycker jag inte behöver säljas. Däremot skulle jag vilja lägga till Neymar där. Tycker det är väldigt tröttsamt att kolla på honom. Varenda bollkontakt han har slutar med att han ligger på marken. Sen tycker jag han är rätt överskattad också, han behöver ju ha bollen minst 90 % av tiden för att vara effektiv. Man kan säkert få 100-150 miljoner euro för honom. Sälj honom och ersätt med Coutinho.

Det hade ju varit en lösning, själv hade jag hellre än att sälja Neymar sett att Barca bytt spelsystem till 4-2-3-1, sålde av Turan, Gomes och kanske t.o.m. Rakitic för att förstärka just med Coutinho.
Tror att Neymar hade mått bra av att komma något längre ner i banan som en ytterposition bland de tre offensiva mittfältarna hade gett; tycker också Iniesta hade passat bra in där då också han hade kommit längre ner när Barca rullar runt bollen utanför motståndarnas straffområde.
Citera
2017-01-10, 13:58
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Folk har fortfarande svårt och erkänna Real Madrid, Barcelona och Atletico Madrid är världens topp 3 klubbar i världen och kommer att dominera varje priser som delas ut av FIFA och UEFA varje år och de närmaste 5-10 åren. Jag är glad att Real har säkrat framtiden när det kommer till ytterbackar i form av Dani Carvajal,Marcelo,Nacho och ynglingen Álvaro Tejero som räknas som de största talangerna i Spansk fotboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in