2017-01-09, 17:26
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenaSupportGroup
Tja, då alla deras SD-kampanjer hittills har misslyckats än så länge så antar jag att de tycker att de måste använda fantasin ÄNNU mer.

Seriöst, det är fan den enda förklaringen på dessa utspel.
Nej, jag tror att de när förhoppningen att SD skall kunna förbjudas. Omöjligt att iscensätta idag, men ifall av riktig politisk kris i Europa (krig, inbördeskrig, terrorism) har de i alla fall berett stigen.
2017-01-09, 18:29
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Nej, jag tror att de när förhoppningen att SD skall kunna förbjudas. Omöjligt att iscensätta idag, men ifall av riktig politisk kris i Europa (krig, inbördeskrig, terrorism) har de i alla fall berett stigen.
Det tåget har gått sedan länge. Hade möjligtvis fungerat innan de kom in i riksdagen för över 6 år sedan.
Med ett stöd på 25% i OU och möjligtvis högre än så som inte går att fånga upp i OU, icke.
Skulle man försöka på allvar så tror jag att högafflarna på riktigt skulle både tas fram och användas.
Svensken finner sig i mycket. Men ren öppen diktatur och förskjutning av 1,5-2 miljoner svenskar tror jag blir svårt. Milt uttryckt.
2017-01-09, 18:35
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenaSupportGroup
Är denna ryssnoja och konspirationsteorier om hackningar ett sätt för AB och Sossarna att snart påstå att de få OU som stämmer om SD:s stöd är "hackade av Putin"?

Skratta inte för tidigt, tänk vad dessa dårar tidigare påstått.
Jag skrattar inte utan lägger ditt inlägg på minnet. Om det du förutser händer så bevisar det att du är ett ryskt troll och att ryssarna har hackat datorerna på Aftonbladet (eller har någon form av utrustning för att läsa journalisternas tankar). Mycket obehagligt detta.
2017-01-09, 18:37
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Det tåget har gått sedan länge. Hade möjligtvis fungerat innan de kom in i riksdagen för över 6 år sedan.
Med ett stöd på 25% i OU och möjligtvis högre än så som inte går att fånga upp i OU, icke.
Skulle man försöka på allvar så tror jag att högafflarna på riktigt skulle både tas fram och användas.
Svensken finner sig i mycket. Men ren öppen diktatur och förskjutning av 1,5-2 miljoner svenskar tror jag blir svårt. Milt uttryckt.
Tror du? Om Ryssland invaderar Estland eller Al Qaeda spränger en atombomb i Dusseldorf tror du då inte att spelets regler skulle ändras över en natt? Makten och journalisterna hatar demokratin nu när den håller på att vrida makten ur deras händer.
2017-01-09, 19:21
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Jag skrattar inte utan lägger ditt inlägg på minnet. Om det du förutser händer så bevisar det att du är ett ryskt troll och att ryssarna har hackat datorerna på Aftonbladet (eller har någon form av utrustning för att läsa journalisternas tankar). Mycket obehagligt detta.

Ny förmåga i Tråden, och vi bör nog avvakta vidare inlägg före förhastade slutsatser!

Annars bör Demoskop snart visa intressanta siffror för SD, januari...
Senast redigerad av Bellania 2017-01-09 kl. 19:24.
2017-01-09, 21:00
Medlem
S.Kandals avatar
Sd kommer att spräcka 30% detta år i någon av mätningarna, är fullständigt övertygad om detta. Jag har skrivit det innan men det tål att upprepas, våra storstäder och kvinnorna (som är påväg att vakna) kommer att boosta siffrorna rejält.

..dock är detta en klen tröst i eländet.

De där satans moderaterna gör mig fortsatt vansinnig. Om de inte vore så in i helvete rädda för etablissemanget hade vi inte behövt vänta tills 2018 innan operation rädda Sverige kommer igång.
2017-01-09, 21:20
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Sd kommer att spräcka 30% detta år i någon av mätningarna, är fullständigt övertygad om detta. Jag har skrivit det innan men det tål att upprepas, våra storstäder och kvinnorna (som är påväg att vakna) kommer att boosta siffrorna rejält.

..dock är detta en klen tröst i eländet.

De där satans moderaterna gör mig fortsatt vansinnig. Om de inte vore så in i helvete rädda för etablissemanget hade vi inte behövt vänta tills 2018 innan operation rädda Sverige kommer igång.
Känner du dig mer eller mindre övertygad nu om det här än när du spådde att SD skulle spräcka 30% under 2015?
(FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar
2017-01-09, 21:31
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Känner du dig mer eller mindre övertygad nu om det här än när du spådde att SD skulle spräcka 30% under 2015?
(FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar

Kul när någon gräver i historiken, finns säkert mycket där som inte slog/slår in gissar jag på.
Jag är väl ungefär lika övertygad nu som då antar jag att SD når 30% annars hade jag väl inte skrivit det.

Jag kanske tom tippade 40% vid något svagt tillfälle, dvs gräv vidare.

Edit:

Jag lägger in min text du refererade till, tyckte inte jag var så himla fel ute ändå. Två av tre rätt, största parti och champagne till mig.

"Jodå, sossarna har gjort det igen. Man frågar sig varför det kan vara så svårt att lyssna på folket. Inläggen på S facebook rörande senaste utspelet är inte nådiga och vem blir förvånad!?

Sd mot 30% innan årsskiftet, allt annat är mer osannolikt än motsatsen med rådande dårskap. Jag ska ta fram en riktigt fin flaska när SD lyser med högsta siffran i opinionen, lär inte dröja länge till. Får nog banne mig placera en i kylen redan nu just in case.."
Senast redigerad av S.Kandal 2017-01-09 kl. 22:05.
2017-01-09, 21:57
Medlem
Lost-Souls avatar
Så arbetar opinionsinstituten(Jens Ganman förklarar)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154149118978251&set=pb.644748250. -2207520000.1483995289.&type=3&theater
2017-01-09, 22:23
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Så arbetar opinionsinstituten(Jens Ganman förklarar)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154149118978251&set=pb.644748250. -2207520000.1483995289.&type=3&theater

Bortsett från att komponenterna Inkompetens, Agendor, Manipulation och Korruption saknas, verkar dock övriga komponenter inte helt sakna betydelse, speciellt gällande mätresultaten för SD...
2017-01-09, 22:39
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Kul när någon gräver i historiken, finns säkert mycket där som inte slog/slår in gissar jag på.
Jag är väl ungefär lika övertygad nu som då antar jag att SD når 30% annars hade jag väl inte skrivit det.
Hehe, du var inte ensam. Vi var nog rätt många som gjorde samma bedömning då. Och faktum är ju att det nästan slog in med YouGovs 28,8% i januari '16. Endast lite för lite, lite för sent.
2017-01-10, 09:34
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering

Eller så bevisar det att PK-maffian är väldigt lätta att förutse....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in