2017-01-08, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
"Under mina resor i engelska Black Country (West Midlands) har jag gång på gång känt igen Malmö. Det är bara det att Birmingham och de mindre städerna i landskapet är så oerhört mycket hårdare belastade av det som också kan spåras i Malmö; de etniska enklaverna, islamismens kontroll över hela stadsdelar, könsapartheid, våldsamma konflikter, segregation och otrygghet. Så om de engelska städerna ligger femton år före Malmö kan man väl misstänka att Malmö ligger femton år före det övriga Sverige."

Ovanstående citat kommer från Thomas Nydahls recension av Lars Åbergs bok som publicerades i morse klockan 06.06. Farage "vann" inte brexit. Hade inte Boris Johnson och en del av det konservativa partiet stått bakom Brexit så hade den inte blivit av och har man någon gång åkt runt i Storbritannien så är det fan helt obegripligt hur UKIP bara lyckas ha 14% av rösterna.

Du har helt rätt att mediaklimatet inte är lika uselt i de andra länderna och att svensk media är unik. Jag överlåter till dig att bedöma ifall det är bättre av ett parti att ha 25% i opinionsundersökningarna i ett land där du dagligen är förföljd i media och där mängder av invandrarrelaterad statistik undanhålls medborgarna av medier och institutioner än att ha 14% eller 25% (Le Pen) i länder med ett mer öppet debattklimat.
Ifall Le Pen är en bättre talare än Åkesson kan jag inte bedöma men att påstå att Åkesson inte talat klarspråk om MENA-eländet och islamismen är fan ett direkt hån.

Återigen jag delar din uppfattning att SD skulle kunna göra saker mycket bättre. Men att Trump, Le Pen, och Farage gör mer "rätt" är det inget som tyder på.

Den största anledningen till att SD har 25% är dock att övriga partiers inkompetens saknar motstycke i övriga världen. Skulle t.ex. Frankrike ha en höger som i Sverige skulle Le Pen vinna valet med a landslide.
2017-01-08, 12:50
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Undrar vad Sifos baktanke är med detta propagandaryck? Ingen Sd väljare väljer Batra eller Löfvén bara för att Pest skulle vara en aning bättre än kolera.

Eftersom SD:s väljare i huvudsak kommer från S&M är det ju ett listigt grepp att få före detta S väljare att tro att SD är ett stödparti till M och vice versa. Nu när alla är överens om att Sverige inte tjänar storkovan på invandring så vill de få oss att återgå till rösta om skattesatser och trivialiteter som vi gjorde på 80-talet.

I senaste partiledardebatten försökte Annie Lööv utmåla JÅ som den främste representanten för etablissemanget eftersom han är den partiledare som suttit längst. De tar till alla trick de kan.
2017-01-08, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Jag tror inte att terrordåd i Europa påverkar svensken. Det är fortfarande långt borta. Däremot om det blir terrordåd i Sverige med 10-100 döda eller ännu fler kommer att skaka om Sverige rejält. Samtidigt brukar sådana våldsdåd vara stärkande för regeringen, man sluter upp kring makten och står enat utåt.

Terrordåd i Europa med svenska gärningsmän kan däremot få förödande effekter för regeringen, sjuklövern och orsaka en rejäl politisk kris. Anledningen är givetvis att Sverige varit extremt mesiga mot terroristerna, det snackas om att hjälpa återvändande IS-terrorister istället för att straffa. Man har såvitt jag vet inte fängslat en enda svensk terrorist och hela landet Sverige är som en frizon för terroristerna att söka skydd i, sjukvård och även skaffa kapital (till terrorverksamhet) genom ett generöst bidragssystem.

Således, det är en krutdurk av oanade mått om det skulle bli så att terrordåd utomlands har svenskar som gärningsmän.

Rätta mig om jag har fel, men det har vi väl mer eller mindre haft redan?! Såg du UG på SVT? Ett par av gärningsmännen i både Bryssel och paris hade väl bott i Sverige?! Det har väl varit ett "gäng" terrorister som mer eller mindre varit involverade i Sverige hittills?
2017-01-08, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Undrar vad Sifos baktanke är med detta propagandaryck? Ingen Sd väljare väljer Batra eller Löfvén bara för att Pest skulle vara en aning bättre än kolera.

Kommer decemberöverenskommelsens ande att bestå så att Batra lägger sig när Kd försvinner och de rödgröna bli några procent större? Är hon att lita på är det någon mening att rösta Batra ens för en moderat?
Åkesson är i så fall ett säkrare kort om man vill ha en borgerlig regering. Han har ju lovat att stödja en alliansregering, det är just nu Batra som förhindrar det.

Uppfattar inte bara SD som ett parti vilket som helst, utan dessutom som den svenska varianten av en antiglobalistisk folkrörelse.
Detta innebär för mig personligen, att t.ex. enskilda SD-ares snedsteg eller snack om tvivelaktig historia är totalt oväsentligt och påverkar inte det allra minsta mitt förtroende.

Tror många andra tänker ungefär likadant som jag, har man en gång bestämt sig för att förkasta globalismen, så är det något mycket svårt att backa från!
2017-01-08, 17:20
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Återigen jag delar din uppfattning att SD skulle kunna göra saker mycket bättre. Men att Trump, Le Pen, och Farage gör mer "rätt" är det inget som tyder på.
Trump lyckades bli USAs president, Farage uppnådde Brexit, hans livsmål, så något borde de ha gjort mer rätt. Detta skulle ju kunna vara ren tur, men när man lyssnar på dem så inser man att de gör något som man nästan aldrig ser Jimmie göra, nämligen de ber inte om ursäkt för sina existenser, går med raka ryggar och använder motståndarnas svaghet emot dem själva.
2017-01-08, 18:02
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Trump lyckades bli USAs president, Farage uppnådde Brexit, hans livsmål, så något borde de ha gjort mer rätt. Detta skulle ju kunna vara ren tur, men när man lyssnar på dem så inser man att de gör något som man nästan aldrig ser Jimmie göra, nämligen de ber inte om ursäkt för sina existenser, går med raka ryggar och använder motståndarnas svaghet emot dem själva.

Motståndarnas svagheter och Blattarnas omfattande prestationer räcker säkerligen mer än väl för valmanskårens politiska preferenser!

Det vore naturligtvis ännu bättre om Åkesson agerar tydligare och intensivare med nämnda ämnen för att ytterligare stärka positionerna för SD...
2017-01-09, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellania
Motståndarnas svagheter och Blattarnas omfattande prestationer räcker säkerligen mer än väl för valmanskårens politiska preferenser!

Det vore naturligtvis ännu bättre om Åkesson agerar tydligare och intensivare med nämnda ämnen för att ytterligare stärka positionerna för SD...

Samtidigt så har ändå Jimmie fått stå ut med mycket grova påhopp och påståenden. Fast allt han egentligen vill vara att bevara Sverige som det fina land vi hade. Så vad mycket mer kan han ställa sig upp och göra egentligen?

Han är ju inte nazist, fascist eller ryssälskare.

Han vill bara värna Sverige och stoppa massinvandringen som ifrånkomligt kommer att förstöra vårt land så vi inte känner igen det. Hur står man upp på annat sätt än att vara den förnuftiga som sedan visar sig ha haft rätt hela tiden gentemot galningar som tappat all kontakt med verkligheten och självbevarelsedriften?

Ärligt talat. Jag tycker att Jimmie Åkesson inte riktigt förtjänar alla glåpord han fått och att alla är så rädda för att han ska bli Sveriges ledare. Han kommer att regera förnuftigt och fatta bra beslut, även om det faktiskt innebär att återställa det Sverige som var innan sjuklövern startade sitt arbete med att förstöra Sverige med sin massinvandring. Ja, det allra värsta Jimmie kommer att genomföra är en lång rad utvisningar och även där kommer viss hänsyn att visas. Jag skulle tippa att iallafall en halv miljon utlänningar borde utvisas om man nu ska spekulera i hur många.
Senast redigerad av endumbonde 2017-01-09 kl. 00:19.
2017-01-09, 11:37
Medlem
Bellanias avatar
Åkesson har otvivelaktigt mycket bra och övertygande politisk karisma - särskilt jämfört med S-vetsarens närmast neandertalska framtoning!

Det vore därför utomordentligt bra om Åkesson exponerar denna viktiga egenskap maximalt, i syfte att försöka ytterligare öka opinionsstödet för SD..
2017-01-09, 15:16
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Är denna ryssnoja och konspirationsteorier om hackningar ett sätt för AB och Sossarna att snart påstå att de få OU som stämmer om SD:s stöd är "hackade av Putin"?

Skratta inte för tidigt, tänk vad dessa dårar tidigare påstått.
2017-01-09, 15:21
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenaSupportGroup
Är denna ryssnoja och konspirationsteorier om hackningar ett sätt för AB och Sossarna att snart påstå att de få OU som stämmer om SD:s stöd är "hackade av Putin"?

Skratta inte för tidigt, tänk vad dessa dårar tidigare påstått.

Därför skrattar jag. De har inte fått mycket effekt tidigare för alla tusentals timmar de lagt ner.
2017-01-09, 15:28
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Därför skrattar jag. De har inte fått mycket effekt tidigare för alla tusentals timmar de lagt ner.

Tja, då alla deras SD-kampanjer hittills har misslyckats än så länge så antar jag att de tycker att de måste använda fantasin ÄNNU mer.

Seriöst, det är fan den enda förklaringen på dessa utspel.
2017-01-09, 17:23
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Samtidigt så har ändå Jimmie fått stå ut med mycket grova påhopp och påståenden. Fast allt han egentligen vill vara att bevara Sverige som det fina land vi hade. Så vad mycket mer kan han ställa sig upp och göra egentligen?
Alltså, här vill jag klargöra att Jimmie är en hjälte som för alltid förtjänar att äras för det han gjort för Sverige. Jag önskar honom ett långt och lyckligt liv. Men det som står på spel är mycket större, det är hela Sveriges existens, den mest lämpade just nu måste leda SD, och om Jimmie blir kvar så måste vi i varje fall helt ärligt kritisera honom för vad som kan göras bättre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in