Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-09, 17:18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Han skulle i princip komma undan med vad som helst, ja, så länge som folket tror på hans vilja och ambition att göra saker bättre för dem. Det är inte orden i sig som gör honom populär och därför kan heller inte ord fälla honom.

Han representerar en folkrörelse på liknande sätt som den roll SD har i Sverige. Alla lögner och överdrivna rapporteringar om SD får motsatt effekt. Det är en växande ilska mot etablissemanget som du och dina vänner strider mot, och den kraften kan ni inte bekämpa med hån och översittarfasoner. Ni måste komma med ett bättre alternativ.
Som det är nu ruskar man ju mest på huvudet och funderar över mental status hos de som kritiserar Trump. Hittills har jag hört:

Han är för rik - Han är en dålig affärsman - Han är luspank
Han är galen - Han är Hitler - Han kommer förstöra civilisationen - Han är ett monster
Han ljuger - Han ljuger - Han ljuger (välkommen till politikens värld)
Han är rasist - Han är fascist - Han är nazist
Han hatar kvinnor - Han hatar judar - Han hatar svarta - Han hatar allt och alla

Jag vet inte riktigt om det går att kommunicera med sånna människor. Det finns liksom ingen substans alls. Bara hat och invektiv. FUCK TRUMP verkar vara den vanligaste åsikten, sen kommer man inte så mycket längre än så.
2017-01-09, 17:19
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Rovdjurskossan skrev

Du jublar åt samma nyheter nu som du gjorde innan valet, helt utan förståelse för att det spelar helt i händerna på Donald Trump. Det är Trump mot etablissemanget, och ni gör det förbannat enkelt för honom måste jag säga.

Jo, det handlar om politik. Meryl Streep gjorde samma sak som sin idol Hillary gjorde under en debatt tididigare, med tillägget:

“Just to pick up on what Hugh Laurie said. You and all of us in this room, really, belong to the most vilified segments in American society right now. Think about it. Hollywood, foreigners, and the press.”

Donald Trump vore dum om han inte svarade, och alla hans supportrar älskar det.

Hillary FALSELY Accuses Trump of Mocking Disabled Reporter

https://www.youtube.com/watch?v=0oTqFoOGiro

Om man orkar titta på det:

Women in the World 2012: Meryl Streep's Tribute to Hillary Clinton

https://www.youtube.com/watch?v=ECNQDqMoAjw

Meryl Streep Unloads On Trump in Powerful Golden Globes Speech | People

https://www.youtube.com/watch?v=lpsiwSmy4mg
2017-01-09, 17:19
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Poängen var väl att Mona Sahlin blev hängd för en "småsak" medan Trump kommer undan med precis vad som helst.
Vad har Trump kommit undan med som upprör dig så mycket?
2017-01-09, 17:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Någon måste ta ett allvarligt snack med honom om detta som börjar bli ett problem. Under valkampanjen var det bar skoj, men nu är det lite väl pinsamt till och från.

Lade till en edit i min förra post. Skulle vara kul att höra dina åsikter:

Edit: Själv är jag väldigt kritiskt inställd till hans Iran-politik. Jag upplever verkligen inte Iran som något hot, utan ser Iran som en stabiliserande faktor i regionen. De har inte startat något krig, har inga WMD och det är bara stollar som ser Iran som ett hot mot Israel. Jag tycker också hans plan att förlägga USAs israelambassad i Jerusalem bara är ämnat att provocera. Den naturliga platsen för en ambassad är i TelAviv - huvudstaden.

Jag fullkomligt älskar hans skattepolitik, hans kritik mot ACA (eller Obamacare), muren, protektionismen/nationalismen, inställningen till att USA ska agera världspolis, kraven att NATO-medlemmarna ska betala sina avgifter, inställningen mot FN, hans (ofta) sköna attityd, energipolitiken, inställning till global uppvärmning och hans utstrålning.

Själv - vad tycker du är positivt med Trump och Trumps politik?
Det som lyser klarast(om han nu inte ändrat sig), är mer pengar på krigsveteraner.
Vilket verkligen behövs, då många faller ned till samhällets botten innan dom får hjälp och då är det försent.
Och känns som man borde behandla dom bättre än så.

Iran förstod jag inte riktigt heller.
Varför hålla på och krångla när man ser det går lite åt rätt håll.
Men bara antar det var en politisk poäng som man skulle ta där.
Och många väljare kan nog inte ens peka ut Iran på kartan(ingen partitillhörighet är exkluderad här).
Sen som jag förstod det, så fanns det inget att förlora att sluta detta avtal, då embargon och andra restriktioner och pengar skulle ändå släppas oavsett om det blev ett avtal eller inte.
2017-01-09, 17:30
Medlem
E.Merckxs avatar
Palestina hotar Donald Trump med heligt krig:

Palestinians Threaten President-Elect Trump W/Holy War If Embassy Moved To Jerusalem

http://lidblog.com/palestinians-holy-war-jerusalem/

Flytta den direkt Donald Trump.
2017-01-09, 17:49
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Såklart Trump har taskig impulskontroll, det råder det noll tvekan om.
Kan vara så han inte fattar twitter överhuvudtaget också.

Och nej jag ser inte att du och de som håller på som du, anser det är tillåtet att någon pekar ut brister med Trump personligen eller specifika exempel i politiken.
Det vi ju i tråden, där man sällan bemöter nått, utan hela tiden ska rikta blicken i ett annat väderstreck.
Det nått en nivå att det är sorgligt, jag anser man kunde haft mer framgång med att var lite mer ödmjuk utan för den skulle pudla som en stolle.
Men så är det när det är polariserat som en del Trumpfans gör det.

Trump är precis vad som behövs i dagens situation. I en sund situation hade dessa egenskaper kanske inte varit nödvändiga eller ens önskvärda, men det blir ju bara hypotetiskt. Faktum är att väst har perverterats i en kulturmarxistisk sektliknande sörja av korruption och äcklig pk. Då behövs det någon som kan skaka till burken, kasta ut banditerna och med hårda och ibland fula ord ryta ifrån till de offersökande bortskämda feministerna.

Detta gillar du såklart inte då dina poäng i genusvetenskap riskerar att nullifieras och du betraktar därför Trump och hans sätt frånstötande och hemskt medan jag som önskar ett sunt och fungerande samhälle för mina barn betraktar det som välkommet. Jag tar emot all hans (enligt dig) brist på "impulskontroll" med öppna armar
2017-01-09, 18:06
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Donald Trump to Remain Executive Producer on ‘Celebrity Apprentice’
http://variety.com/2016/tv/news/donald-trump-mark-burnett-celebrity-apprentice-executive-producer-1201937420/
Meryl Streeps tal på Golden glob.
https://www.youtube.com/watch?v=EV8tsnRFUZw

Nu är han dock själv inblandad med den sk eliten vilket många Trump anhängare fick uppenbart klart för sig i går då dom gick i taket för att Meryl pratade lite om Trump på Golden glob. Hon var inte ensam utan Jimmy Fallon mfl hade en rolig stund med skämtet Trump. Jag tror det satt två republikaner i publiken då dom drog Trumps ass över golvet på Golden Glob.

Han kunde givetvis inte låta bli utan svarade dom den storstolle han är. Men att påstå att han inte har med Hollywood att göra är nog ganska så korkat.
Senast redigerad av Moosky 2017-01-09 kl. 18:09.
2017-01-09, 18:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Trump är precis vad som behövs i dagens situation. I en sund situation hade dessa egenskaper kanske inte varit nödvändiga eller ens önskvärda, men det blir ju bara hypotetiskt. Faktum är att väst har perverterats i en kulturmarxistisk sektliknande sörja av korruption och äcklig pk. Då behövs det någon som kan skaka till burken, kasta ut banditerna och med hårda och ibland fula ord ryta ifrån till de offersökande bortskämda feministerna.

Detta gillar du såklart inte då dina poäng i genusvetenskap riskerar att nullifieras och du betraktar därför Trump och hans sätt frånstötande och hemskt medan jag som önskar ett sunt och fungerande samhälle för mina barn betraktar det som välkommet. Jag tar emot all hans (enligt dig) brist på "impulskontroll" med öppna armar
Har aldrig fungerat att lägga orden i mun på någon, så inte denna gång heller.
Det är du som inbillar dig att Trump är bra för dig, men fattar inte hur, du bor i USA?
2017-01-09, 18:20
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Det är du som inbillar dig att Trump är bra för dig, men fattar inte hur, du bor i USA?

Jag bor i Sverige och tror förändringarnas vindar kommer sprida sig hit när det blir bekräftat att folklig nationalism fungerar bättre än elitistisk globalism. Du tror inte vindarna kan blåsa hit? Då får jag anta att du är en illegal mexikansk invandrare någonstans i USA med tanke på din febrila aktivitet i debatten.
2017-01-09, 18:27
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Såklart Trump har taskig impulskontroll, det råder det noll tvekan om.
Kan vara så han inte fattar twitter överhuvudtaget också.

Jag undrar om det inte finns andra saker i bakgrunden. En 70-årig gubbe som använder Twitter på samma sätt som en hormonstinn, förorättad 14-åring.

Beteendet är genant och skadar Trump på så många plan varje gång han går till angrepp på skådisar handikappade, journalister etc. Ändå kan han inte tygla sig.

Jag misstänker att Trump lider av ADHD eller liknande. Med tanke på hans ålder är det heller inte omöjligt att han har begynnande demens eller Alzheimers. Impulskontrollen är det första som brukar påverkas negativt vid sådana sjukdomstillstånd.
Senast redigerad av DaEzz 2017-01-09 kl. 18:32.
2017-01-09, 18:28
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Jag bor i Sverige och tror förändringarnas vindar kommer sprida sig hit när det blir bekräftat att folklig nationalism fungerar bättre än elitistisk globalism. Du tror inte vindarna kan blåsa hit? Då får jag anta att du är en illegal mexikansk invandrare någonstans i USA med tanke på din febrila aktivitet i debatten.

Ja så resonerar de flesta här. De känner att Trump är någon form av super-Åkesson och att vi snart får åtnjuta frukterna av hans arbete. Du tror inte att det blir tvärt om då? När USA sluter sig, drar tillbaka sin roll att hålla ordning i världens krigshärdar, gör det svårare att exportera till USA och vägrar ta in en enda flykting? När klimatförnekarna Trump och Pence lägger ner allt arbete för miljön och klimatflyktingkrisen drar igång på allvar?

För OSS är Trump det absolut SÄMSTA valet av president!
2017-01-09, 18:29
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Självklart är att vissa har fått för sig att Trump ska sparka ut muslimer och invandrare och att han ska bevara kristendomen och göra KKK rumsrena. Har man KKK som sympatisörer kan det aldrig bli seriöst. Det kommer bli massupplopp, attentat och hat.

Det finns även den tron då det gäller Ryssland att dom ska göra sig av med alla muslimer osv. Utopi om du frågar mig.
För den som kan tänka lite själv så handlar det snarast om att även Sverige får känna av Trumps politik med handeln exempelvis. Kan innebära massor av arbetslöshet och dyrare avtal för oss.
Men dom bryr sig inte dom lever i en värld som är faktaresistent. Det kommer en dag när den stora besvikelsen uppenbarar sig och då lär det lipas utav helvete. Snart är äldre höger spöken utdöda i USA och det såg man redan i valtider vad dom unga röstade på. Det finns hopp för USA och det handlar om en tidsfråga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in