Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Någon måste ta ett allvarligt snack med honom om detta som börjar bli ett problem. Under valkampanjen var det bar skoj, men nu är det lite väl pinsamt till och från.
Lade till en edit i min förra post. Skulle vara kul att höra dina åsikter:
Edit: Själv är jag väldigt kritiskt inställd till hans Iran-politik. Jag upplever verkligen inte Iran som något hot, utan ser Iran som en stabiliserande faktor i regionen. De har inte startat något krig, har inga WMD och det är bara stollar som ser Iran som ett hot mot Israel. Jag tycker också hans plan att förlägga USAs israelambassad i Jerusalem bara är ämnat att provocera. Den naturliga platsen för en ambassad är i TelAviv - huvudstaden.
Jag fullkomligt älskar hans skattepolitik, hans kritik mot ACA (eller Obamacare), muren, protektionismen/nationalismen, inställningen till att USA ska agera världspolis, kraven att NATO-medlemmarna ska betala sina avgifter, inställningen mot FN, hans (ofta) sköna attityd, energipolitiken, inställning till global uppvärmning och hans utstrålning.
Själv - vad tycker du är positivt med Trump och Trumps politik?
Det som lyser klarast(om han nu inte ändrat sig), är mer pengar på krigsveteraner.
Vilket verkligen behövs, då många faller ned till samhällets botten innan dom får hjälp och då är det försent.
Och känns som man borde behandla dom bättre än så.
Iran förstod jag inte riktigt heller.
Varför hålla på och krångla när man ser det går lite åt rätt håll.
Men bara antar det var en politisk poäng som man skulle ta där.
Och många väljare kan nog inte ens peka ut Iran på kartan(ingen partitillhörighet är exkluderad här).
Sen som jag förstod det, så fanns det inget att förlora att sluta detta avtal, då embargon och andra restriktioner och pengar skulle ändå släppas oavsett om det blev ett avtal eller inte.