2017-01-08, 21:48
Medlem
Jalkapallos avatar
Faan jag vet inte om jag ska köpa nu... Laget ligger strax över miljonen. Sen IF Kante borde folk ligga och avakta? Någon kanske tror han hamnar i TOTY, ifall han inte är med kommer hans pris garanterat stiga.
Citera
2017-01-08, 22:05
Medlem
bara jag som inte köper dyra lag? har två lag som kostar mindre än 100k och säkert närmare 3m när allt är sålt..men tycker inte spelarna är värda att lägga pengarna på... gillar mest o använda roliga kort samt special kort som gör "ok" spelare riktigt mycket bättre.. dvs billigare IF kort..
Tex IF Kerbrat, funkar hur bra som helst...
Eller SIF Balotelli 10 mål på 4 matcher..
Citera
2017-01-08, 22:12
Medlem
Jalkapallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
bara jag som inte köper dyra lag? har två lag som kostar mindre än 100k och säkert närmare 3m när allt är sålt..men tycker inte spelarna är värda att lägga pengarna på... gillar mest o använda roliga kort samt special kort som gör "ok" spelare riktigt mycket bättre.. dvs billigare IF kort..
Tex IF Kerbrat, funkar hur bra som helst...
Eller SIF Balotelli 10 mål på 4 matcher..

Ja klart där är okej spelare för rimliga priser. Men jag tycker det är ganska stor skillnad på en bra mittfältare som är dyr och en lite billigare. Nainggolan är ett ganska bra exempel.

Har spelat med ett 100k lag ett tag under dessa dagarna och visst det fungerar. Dock saknas spetskompetens, som jag finner i de lite bättre spelarna. Någon som kan avgöra eller som håller uppe mittfältet.
Citera
2017-01-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jalkapallo
Ja klart där är okej spelare för rimliga priser. Men jag tycker det är ganska stor skillnad på en bra mittfältare som är dyr och en lite billigare. Nainggolan är ett ganska bra exempel.

Har spelat med ett 100k lag ett tag under dessa dagarna och visst det fungerar. Dock saknas spetskompetens, som jag finner i de lite bättre spelarna. Någon som kan avgöra eller som håller uppe mittfältet.

absolut så lär det vara..nu syftar jag mest till 200k+ spelarna.. har provat många i draft och där känns det som spelarnas nivå neutraliseras så det kanske inte är samma sak som att ha dem i ett lag med full kemi osv.. ska spetsa till mina lag förr eller senare men just nu fungerar de bra..har precis dragit igång med FIFA igen, typ inte spelat på 2 månader.. så är i div 8 nu och lär väl behöva uppgradera efter hand..har dock klart bättre lag än de jag möter so far iaf
Citera
2017-01-08, 22:59
Medlem
Jalkapallos avatar
Citat:
absolut så lär det vara..nu syftar jag mest till 200k+ spelarna.. har provat många i draft och där känns det som spelarnas nivå neutraliseras så det kanske inte är samma sak som att ha dem i ett lag med full kemi osv.. ska spetsa till mina lag förr eller senare men just nu fungerar de bra..har precis dragit igång med FIFA igen, typ inte spelat på 2 månader.. så är i div 8 nu och lär väl behöva uppgradera efter hand..har dock klart bättre lag än de jag möter so far iaf

Vilken fröjd med div 8 Jag sliter på i ettan och tvåan...
Citera
2017-01-08, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jalkapallo
Vilken fröjd med div 8 Jag sliter på i ettan och tvåan...
haha ja det går rätt enkelt men tappade suget på FIFA efter ca 100 matchers draft.. så dragit igång igen nu... spelar lite då o då.. måste hålla uppe formen så man spöar polarna när vi drar ihop gänget för FIFA turneringar :P
Citera
2017-01-08, 23:56
Medlem
Hur har det gått för er andra i Weekend League och vilken division ligger ni i?

Försöker sätta fingret på om jag underpresterar i WL mot vad jag borde.
Citera
2017-01-09, 00:10
Medlem
max02s avatar
m4staSWE //

Börjar bli tufft i trean tycker jag personligen. Men å andra sidan kan du komma upp mot duktiga i de lägre också t.ex. mot folk som har börjat om sina klubbar. Angående dyra lag eller inte, har en riktigt fin hybrid nu som ligger på runt 60k, med Tevez och Quaresma bland andra. Känner inget behov av ha spelare för flera miljoner, ser ingen charm i att ha ett lag med massa legender och specialkort tbh.

Den dåliga gameplayen är minst sagt påtaglig, gav upp för ikväll nu, och nej förlorade inte, bara så trött på det.
Citera
2017-01-09, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av max02
m4staSWE //

Börjar bli tufft i trean tycker jag personligen. Men å andra sidan kan du komma upp mot duktiga i de lägre också t.ex. mot folk som har börjat om sina klubbar. Angående dyra lag eller inte, har en riktigt fin hybrid nu som ligger på runt 60k, med Tevez och Quaresma bland andra. Känner inget behov av ha spelare för flera miljoner, ser ingen charm i att ha ett lag med massa legender och specialkort tbh.

Den dåliga gameplayen är minst sagt påtaglig, gav upp för ikväll nu, och nej förlorade inte, bara så trött på det.

hör dig! Jag har bara spelat upp till div 8.. vunnit alla hittills men har klart bättre lag än dem...
länka gärna hybriden, älskar hybrider Håller med om det.. som sagt tycker det e mycket roligare o använda IF kort som blivit klart bättre med deras upgrade..
Ja det är dålig gameplay nu för mig med, däremot e folk så dåliga i div 8 så nöter bara på..de flesta drar innan halvlek iaf :P
Citera
2017-01-09, 00:23
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Hur har det gått för er andra i Weekend League och vilken division ligger ni i?

Försöker sätta fingret på om jag underpresterar i WL mot vad jag borde.

36, jävligt besviken dock. Trodde detta va min 40/40 runda 2 strafftorsk o 2 matcher jag bara borde ha vunnit.

Men dock så vinner man ju alltid några jämna matcher. Så tror de jämnar ut sig

Detta kändes som det WL som det vart bäst motstånd i. Men teori är som jag nämnt tidigare att de flesta har ett väldigt bra lag nu.
Citera
2017-01-09, 00:57
Medlem
max02s avatar
Citat:
hör dig! Jag har bara spelat upp till div 8.. vunnit alla hittills men har klart bättre lag än dem...
länka gärna hybriden, älskar hybrider Håller med om det.. som sagt tycker det e mycket roligare o använda IF kort som blivit klart bättre med deras upgrade..
Ja det är dålig gameplay nu för mig med, däremot e folk så dåliga i div 8 så nöter bara på..de flesta drar innan halvlek iaf :P

http://www.futhead.com/17/squads/3757570/

Där har du hybriden. Kanske inte den svåraste att skapa men vågar nog säga jag är ensam på hela spelet med den. Har väl egentligen inte satts på prov riktigt ännu, är ju bara i trean (började om klubben i frustration för nån vecka sen). Men laget känns riktigt bra. 45-4-2 än så länge. Är nöjd med i princip alla spelare. Kan gå in på flera spelare, men för att nämna några så är Handanovic bästa målvakten jag spelat med på länge, Yanga M'Biwa sjukt prisvärd, Arslan klockren som cm i denna formationen, Tevez bommar sällan sina lägen, Quaresma poängkung.
Citera
2017-01-09, 01:03
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Kul. Sista matchen, leder med 1-0. Vinst i denna och jag hamnar i Guld1 vilket skulle blivit personbästa. Men nej så ska vi inte ha, låt oss tappa kontakten med EAs servrar. Jävla skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in