Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Hen kan kanske upptäckas mer om hen lämnar henne efter kört på henne? Att rusa ut och dra in henne i bilen kanske bara ser ut som någon som hjälper en berusad kompis en tidig söndag morgon? Syns ingen i närheten när det hönder så kanske det finns tillräcklig tid att hösta in henne i bilen, det tar nog inte många sekunder.
Är det något särskilt du har i åtanke med just omgivningen invid Lidl?
Nja, vad menar du med hen kan upptäckas mer? Hen kan ju upptäckas mer när hen stannar längre på platsen för att plocka in kroppen i fordonet? Och jag vete tusan om det ser ut som att man hjälper en berusad kompis när man lastar in en livlös människa..
Det tar nog inte lång tid att lasta in kroppen, men om någon råkar köra på en människa så kan jag tänka mig att den blir chockad, sedan kolla om personen är död för varför annars få för sig att gömma kroppen? Så från att någon råkat köra på EM tills att kroppen är inne i fordonet tar nog sin tid..
Det är inget särskilt direkt som jag har i åtanke kring just omgivningen kring Lidl. Som jag skrev så är det någonstans från Lidl-området fram till EM:s hem som hon i så fall skulle ha blivit påkörd tror jag, med tanke på vittnesuppgifter. Så det är omgivningen från Lidl till hennes hem jag menar med omgivning.
EDIT:
Citat:
Bilen forsvandt ud af Erling Jensens synsfelt, men efter 2-5 minutter vendte den tilbage.
»Den kørte stadig i høj fart og drejede tilbage på Storebæltvej og videre op på motorvejen,« siger Erling Jensen.
http://www.bt.dk/krimi/erling-saa-hvid-kassevogn-i-korsoer-kort-efter-emilies-forsvinden-han-koerte-som-en
Den vita skåpbilen som Erling såg kan inte ha något med höndelsen att göra.. Den som körde fordonet hade då inte hunnit att köra på EM, lasta in kroppen och sedan synas 2-5 minuter senare på samma väg Erling såg fordonet - Storebæltvej.