Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Jag har frågat flera gånger och hittills har ingen bubbelbabblare sagt att de har gjort det. Men berätta gärna vilka positioner du har tagit om du har gjort det. Tror du på kraftiga räntehöjningar och har du tagit position efter det t.ex?
Mina positioner är:
1. Bor i betald egen ägd bostad som kan värmas med ved.
2. Har vanligt arbetarjobb som är gångbart i många branscher. Jag är alltså inte beroende av en typ av arbetsgivare, som exempelvis bankfolk, ekonomer, IT-snubbar, jurister, m. fl. är.
3. Har egen firma vid sidan av så att jag kan göra avdrag. Bilreparationer, reservdelar, utbyggnader på kåken, verktyg, resor och till och med vissa livsmedel går via firman så att jag kan göra avdrag. Det är bara deodorant, elräkningen och veckans V75:a jag betalar med skattade pengar från lönen.
4. Har tentakler ute överallt så att jag har tillgång till billig ved, byggmaterial, hembränt, mat, m.m.
Där har du en riktig positionering inför bolånekraschen, eller för all del mångkulturkraschen, vilken som nu kommer först. Du som är "nationell" och röstar på Sd borde kanske redan ha funderat på vad mångkulturen har för påverkan på bolånehumöret, och hur mycket en etta på Söder är "värd" när mångkulturen flyttat in i området på allvar.
Att du sedan tror att gå kort, gå lång och blanka på börsen är sunda positioneringar är ditt problem.