2017-01-08, 12:15
Medlem
vargenbaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xak
Tjena! Kul att du blir inspirerad.

Det har inte varit smärtfritt att gå igenom en seriös behandling och se på olika delar av mitt liv med ärlighet och dela det med andra. Har mått riktigt dåligt, speciellt i början men kan nu i efterhand se att hela resan har varit värt jobbet. Lever på livets villkor idag, vilket innebär att varje dag inte är en dans på rosor men jag har ett tusen gånger så bra grundmående idag och jag skapar inga nya konsekvenser för mig själv.

Kan idag se att jag har alla möjligheter i världen att göra vad jag vill med mitt liv. Är bara 24 år och har livet framför mig.

En sak som har varit jävligt svår att släppa är hela den där identiteten man får som knarkare och kriminell, all bekräftelse och den falska gemenskapen. Det välbekanta helvetet innebär ju också total ansvarslöshet vilket ibland kan vara lockande.

Men sålänge jag kommer ihåg vart jag kommer ifrån och ser på vad jag faktiskt har idag som jag kan vara tacksam över så är jag inte rädd för att trilla tillbaka.

Ha det bäst!
Bra jobbat!
Får man fråga vilket behandlingshem du var på?
Citera
2017-01-08, 12:19
Medlem
xaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargenbara
Bra jobbat!
Får man fråga vilket behandlingshem du var på?

Vill inte outa mig själv här så tar det på PM.
Citera
2017-01-09, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xak
Tjena! Kul att du blir inspirerad.

Det har inte varit smärtfritt att gå igenom en seriös behandling och se på olika delar av mitt liv med ärlighet och dela det med andra. Har mått riktigt dåligt, speciellt i början men kan nu i efterhand se att hela resan har varit värt jobbet. Lever på livets villkor idag, vilket innebär att varje dag inte är en dans på rosor men jag har ett tusen gånger så bra grundmående idag och jag skapar inga nya konsekvenser för mig själv.

Kan idag se att jag har alla möjligheter i världen att göra vad jag vill med mitt liv. Är bara 24 år och har livet framför mig.

En sak som har varit jävligt svår att släppa är hela den där identiteten man får som knarkare och kriminell, all bekräftelse och den falska gemenskapen. Det välbekanta helvetet innebär ju också total ansvarslöshet vilket ibland kan vara lockande.

Men sålänge jag kommer ihåg vart jag kommer ifrån och ser på vad jag faktiskt har idag som jag kan vara tacksam över så är jag inte rädd för att trilla tillbaka.

Ha det bäst!

Måste bara säga, grymt jobbat!!!
Citera
2017-03-01, 04:09
Medlem
Hej.

Höll också på med amfetamin under en lång period när jag var i din ålder.
Nu är jag 38 och har precis avslutat en ADHD-utredning.
Gissa svaret.

Har själv problem med att utföra de mest normala sysslor, städa, borsta tänderna, betala räkningar mm.
Trots att jag enligt utredningen har något högre intellektuell förmåga än de flesta.
Trodde också att dessa problem skulle försvinna med åldern.

Det gjorde de inte.
Sök hjälp. Det gjorde jag, men alldeles för sent.

Tjo!
Citera
2017-07-21, 13:33
Medlem
xaks avatar
Hallå! Tänkte uppdatera lite.

Jag har varit ren från allt i ett år 3 månader och 1 dag.
Det rullar fan på alltså, jag är tillbaka till 100% fysiskt och mår bättre psykiskt än jag gjort på säkert 10 år. Jag har ett arbete idag och vänner som är drogfria som stöttar mig. Jag har gått upp från 55kg till 78kg (173cm).

Varje dag är ingen dans på rosor, jag lever livet på livets villkor som dom säger inom 12-steg. Jag skapar dock inga nya konsekvenser för mig själv och jag har ett stabilt mående.

Har tankar på Amfetamin då och då men något direkt sug får jag inte, jag kan slå bort dom tankarna ganska snabbt om jag tänker på hur jag hade det innan jag kom till behandling.

Vill bara säga det att om någon läser det här som har problem eller misstänker att dom har problem så BE OM HJÄLP! Jag funderade på att skaffa hjälp redan när jag var 17, jag väntade tills jag nästan var 24 och hann med massa extra jävla konsekvenser, har slutat andas flera gånger eller vart nära att kvävas av mina egna spyor och liknande, har hamnat i massa konflikter med folk i onödan bara för att jag trodde att jag skulle kunna lösa mina problem själv.

Må väl
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in