2017-01-07, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisten
Har för mig att det var tänkt att fira in det nya året där med vänner. Tagits upp tidigare också 😊

Jaa men pratade med en vän till SP och han antydde att de skulle ha åkt redan innan jul.. men han var inte säker! Så är det kanske någon som har koll på ett exakt datum de skulle åka?
Citera
2017-01-07, 23:24
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag håller på letar en länk om samtalet, det har funnits mer beskrivet av vad som sägs på bandet i detalj. Nu verkar uppgifterna i media vara att samtalet "kan" ha spelats in av SOS, och inte lika detaljerade. Rimligtvis har det väl gjorts om åklagaren kan ordagrant citera och även skulle företa en analys av detsamme. Det KL säger är "Det är (vi har?), eh, en man här som säger att han tappat minnet." Någon tvekan eller osäkerhet tolkar jag "eh", antingen att han blir överraskad att VN räcker honom luren eller att han inte riktigt vet vad han ska säga.

Här har Du det http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/z2mJv/mordade-mannens-larmsamtal-det-ar-en-man-har-som-sager-att-han-tappa
Citera
2017-01-07, 23:29
Medlem
5549s avatar
Alla sos-samtal spelas in.
Citera
2017-01-07, 23:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Här har Du det http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/z2mJv/mordade-mannens-larmsamtal-det-ar-en-man-har-som-sager-att-han-tappa

Det har funnits en mer detaljerad redogörelse. Men de kanske har ändrat den mot att de som har insyn i utredningen och hört samtalet (som ev finns på band(!)) får säga att det är skrämmande. Om de redigerat artiklarna och "luddat" till det.
Citera
2017-01-07, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Alla sos-samtal spelas in.

Jo, det brukar vara så.
Citera
2017-01-07, 23:37
Medlem
5549s avatar
Citat:
Jo, det brukar vara så.
Ja det är så i 100% av fallen. Sen hur länge dom sparas och så vet jag inte.
Jag är helt säker på att sos-samtalet i det här fallet spelar en stor roll i utredningen, i och med att morden sker precis under samtalet. Vi kommer aldrig få höra bandet, men det kommer återges i skrift i FUPen.
Citera
2017-01-07, 23:42
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Det har funnits en mer detaljerad redogörelse. Men de kanske har ändrat den mot att de som har insyn i utredningen och hört samtalet (som ev finns på band(!)) får säga att det är skrämmande. Om de redigerat artiklarna och "luddat" till det.

Det kan säkert hända att jag har missat detta men jag tycker ändå att jag har haft hyfsat koll på artiklarna omkring SOS-samtalen. Tror faktiskt inte att det har funnits någon som har varit mer detaljerad......
Citera
2017-01-07, 23:50
Medlem
På vissa ställen står att samtalet till SOS varade endast några minuter. Helahälsingland säger tydligt en halvtimme:

http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/aklagaren-bekraftar-att-morden-kan-ha-spelats-in-man-hor-kvinnan-skrika
Citera
2017-01-07, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 136-361
På vissa ställen står att samtalet till SOS varade endast några minuter. Helahälsingland säger tydligt en halvtimme:

http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/aklagaren-bekraftar-att-morden-kan-ha-spelats-in-man-hor-kvinnan-skrika

En mäter på tiden linjen är kopplad medan andra uppger den tid under något sägs eller hörs i form av andra ljud?
Citera
2017-01-07, 23:58
Medlem
Citat:
En mäter på tiden linjen är kopplad medan andra uppger den tid under något sägs eller hörs i form av andra ljud?

Jag tänkte på det KomissarieBeck skrev, att artiklar ev ändrats i efterhand. Kanske var detta en detalj som luddats till men inte överallt?

Edit: fel av mig, KomissarieBeck citerade.
Senast redigerad av 136-361 2017-01-08 kl. 00:00.
Citera
2017-01-08, 00:23
Medlem
Några reflektioner från en som är ny på forumet.
1. Om killen blödde. Borde inte BO nämna det till larmcentralen i första hand? Jag menar "vi har en man som blöder här"?
2. Om man hugger någon med en sax är jag tveksam till att man får några allvarliga skador om det slinter.
3. Om man tror att någon blir mördare för att denne har en farsa som jagar är man nog mer än lovligt oförståndig.
Citera
2017-01-08, 02:08
Medlem
Citat:

En halvtimme va väl första budet, om det stämmer så finns första
poliserna på plats inspelade samt hur dom agerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in