2017-01-07, 17:02
Medlem
Om planen var inbrott så blev det ju en hel del vittnen ( buss och taxi) när man hoppar av på udda ställen samt får lift i mörkret av en hygglig taxi. Lika om planen var att begå nått annat brott!
Och hur hade han tänkt sig att ta sig hem från denna ensliga plats om det var ett planerat brott?

Känslan är att det är ett förvirrat vansinnesdåd.
Citera
2017-01-07, 17:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muttis69
Om planen var inbrott så blev det ju en hel del vittnen ( buss och taxi) när man hoppar av på udda ställen samt får lift i mörkret av en hygglig taxi. Lika om planen var att begå nått annat brott!
Och hur hade han tänkt sig att ta sig hem från denna ensliga plats om det var ett planerat brott?

Att han går en bit efter blivit avsläppt kanske gör han känner sig "säker". Jag funderar ändå på om han var på väg att göra inbrott i stugan intill, men alltså blev påkommen.
Att exempelvis manligt BO gör ett såkallat envarsingripande. Fast varför verkar i så fall KL inte primärt intresserad av att få dit polis iförsta hand? Om man tagit honom på bar gärning är det väl bara att säga just det istället för att börja berätta om en man som tappat minnet?
VN ringer och ger KL luren. Kan det vara så att VN faktiskt avser att kalla dit polis, och/eller anser att KL ska göra det eftersom KL är den som gripit och ev. håller kvar SP på platsen (KL kanske börjat förhöra SP medan VN anse att detta är polisens sak)?
Citera
2017-01-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
SP är häktad för dubbelmordet, det talar för att det som vännen säger är sant, tycker du inte?

Nu menade jag ju inte bildligt talat förstås, utan mer att få vara med där det händer.
Och som någon annan sagt, lätt att feltolka minnen efteråt, när man letar förklaringar. Journalister kan ställa ganska ledande frågor och sen tolka i sin tur. Jag hittar inga direkta citat av "vännen". Alltsom står i tidningen är inte sant.
Citera
2017-01-07, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
SP är häktad för dubbelmordet, det talar för att det som vännen säger är sant, tycker du inte?

Att MGM är häktad betyder inte att det "vännen" berättar är verklighet.
Nu sitter inte jag på nån speciell info, utan jag spekulerar precis som de flesta här. Det är dessutom inte ställt bortom allt rimligt tvivel att han är skyldig bara för att han är häktad.
Citera
2017-01-07, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muttis69

Det verkar inte vara någon konstruktiv hjärna som kläckt iden,
snarare någon som totalt saknar konsekvens tänkande.
Citera
2017-01-07, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Att han går en bit efter blivit avsläppt kanske gör han känner sig "säker". Jag funderar ändå på om han var på väg att göra inbrott i stugan intill, men alltså blev påkommen.
Att exempelvis manligt BO gör ett såkallat envarsingripande. Fast varför verkar i så fall KL inte primärt intresserad av att få dit polis iförsta hand? Om man tagit honom på bar gärning är det väl bara att säga just det istället för att börja berätta om en man som tappat minnet?
VN ringer och ger KL luren. Kan det vara så att VN faktiskt avser att kalla dit polis, och/eller anser att KL ska göra det eftersom KL är den som gripit och ev. håller kvar SP på platsen (KL kanske börjat förhöra SP medan VN anse att detta är polisens sak)?

Jag tror inte att KL upplevde honom som hotfull på något
som helst vis, sedan small det bara till KL togs med total överraskning.
Min gissning.
Citera
2017-01-07, 21:56
Medlem
Vet någon vilken dag det var SP skulle ha åkt till Skottland? Var det innan julafton?
Citera
2017-01-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tror inte att KL upplevde honom som hotfull på något
som helst vis, sedan small det bara till KL togs med total överraskning.
Min gissning.

Nej, jag tror inte helle de upplevde honom som hotfull, det låter inte så på bandet. Det lpter som smtalston däremot attKL verkar lite överraskad av att VN räcker honom luren. Men jag kan tro VN inte skulle vara bekväm om exempelvis KL börjat "förhöra" SP om han gjort ett envarsingripande (om SP togs på bar gärning med inbrott).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-07 kl. 22:00.
Citera
2017-01-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paprika2
Vet någon vilken dag det var SP skulle ha åkt till Skottland? Var det innan julafton?

Har för mig att det var tänkt att fira in det nya året där med vänner. Tagits upp tidigare också 😊
Citera
2017-01-07, 22:29
Medlem
5549s avatar
Citat:
Nej, jag tror inte helle de upplevde honom som hotfull, det låter inte så på bandet. Det lpter som smtalston däremot attKL verkar lite överraskad av att VN räcker honom luren. Men jag kan tro VN inte skulle vara bekväm om exempelvis KL börjat "förhöra" SP om han gjort ett envarsingripande (om SP togs på bar gärning med inbrott).
Du säger att "det låter", men visst menar du att det är så du tolkar åklagarens beskrivning av bandet? Du har väl inte hört det själv eller har jag missat något?
Citera
2017-01-07, 22:42
Medlem
Citat:
Som sagt, hur vet vi hur det låter?
Citera
2017-01-07, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Du säger att "det låter", men visst menar du att det är så du tolkar åklagarens beskrivning av bandet? Du har väl inte hört det själv eller har jag missat något?

Jag håller på letar en länk om samtalet, det har funnits mer beskrivet av vad som sägs på bandet i detalj. Nu verkar uppgifterna i media vara att samtalet "kan" ha spelats in av SOS, och inte lika detaljerade. Rimligtvis har det väl gjorts om åklagaren kan ordagrant citera och även skulle företa en analys av detsamme. Det KL säger är "Det är (vi har?), eh, en man här som säger att han tappat minnet." Någon tvekan eller osäkerhet tolkar jag "eh", antingen att han blir överraskad att VN räcker honom luren eller att han inte riktigt vet vad han ska säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in