2017-01-06, 20:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Mycket intressant. Dold log!

Ok, om något ska vara intressant så lär ju det vara fastställt att det har använts en lös GPS, är det klarlagt att så är fallet?
Citera
2017-01-07, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ok, om något ska vara intressant så lär ju det vara fastställt att det har använts en lös GPS, är det klarlagt att så är fallet?

Definitivt inte. Nu tvivlar jag på att det finns några "dolda loggar" men om det gör det i en enklare handburen kan det även finnas i mer avancerade. Har själv en handburen där jag kan slå på och av loggningsfunktionen. Gissar att det handlade om en sådan log.
Citera
2017-01-07, 18:03
Bannlyst
Citat:

Helt ärligt. Bättre än så kan du, ta i lite så vidgas säkert vyerna.
Men visst liiiite hjälp på traven...de fasta systemen har i mångt om mycket samma mjukvara tex TomTom varför skulle man ta typ 10ggr högre pris för dessa men ta bort viktiga funktioner ?? Capicse?
Citera
2017-01-07, 20:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Helt ärligt. Bättre än så kan du, ta i lite så vidgas säkert vyerna.
Men visst liiiite hjälp på traven...de fasta systemen har i mångt om mycket samma mjukvara tex TomTom varför skulle man ta typ 10ggr högre pris för dessa men ta bort viktiga funktioner ?? Capicse?

Nu blev det lite obegripligt igen men du kommer säkert att förklara för mig så att det kommer att bli klart som kristall.

Min GPS som är en TomTom faktiskt registrerar färdväg åt mig men endast om den är påslagen och det är den ju inte om jag känner vägen till dit jag ska och det gör jag ju för det mesta.

Varför skulle JM ha sin GPS aktiv för en resa hon gjort ett flertal gånger innan den fatala resan 3/8?

Är inte det att komplicera saken helt i onödan att anta att hennes GPS varit aktiv under den kvällen det enklaste är ju att anta att de uppgifter som media levererat angående "MR" stämmer, han har mjuknat i förhören och berättar hur det egentligen ligger till med hans inblandning.

Lingvistik i all ära men på normalsvenska så innebär "mjuknat" att man samarbetar på ett helt annat sätt.
Citera
2017-01-07, 23:11
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Nu blev det lite obegripligt igen men du kommer säkert att förklara för mig så att det kommer att bli klart som kristall.

Min GPS som är en TomTom faktiskt registrerar färdväg åt mig men endast om den är påslagen och det är den ju inte om jag känner vägen till dit jag ska och det gör jag ju för det mesta.

Varför skulle JM ha sin GPS aktiv för en resa hon gjort ett flertal gånger innan den fatala resan 3/8?

Är inte det att komplicera saken helt i onödan att anta att hennes GPS varit aktiv under den kvällen det enklaste är ju att anta att de uppgifter som media levererat angående "MR" stämmer, han har mjuknat i förhören och berättar hur det egentligen ligger till med hans inblandning.

Lingvistik i all ära men på normalsvenska så innebär "mjuknat" att man samarbetar på ett helt annat sätt.

JM kanske inte behövde ha sin GPS aktiv, men MR kan ha behövt det.
Citera
2017-01-07, 23:14
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
det enklaste är ju att anta att de uppgifter som media levererat angående "MR" stämmer, han har mjuknat i förhören och berättar hur det egentligen ligger till med hans inblandning.

Att han mjuknat behöver ju inte betyda att han på något sätt blivit sanningsenlig
Citera
2017-01-08, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Att han mjuknat behöver ju inte betyda att han på något sätt blivit sanningsenlig

Nejvisst, men vad avses då med 'mjuknat'; att afghanalfaerektionen börjat avta?
Citera
2017-01-08, 09:26
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nejvisst, men vad avses då med 'mjuknat'; att afghanalfaerektionen börjat avta?
he he nä vad jag tror är att han istället för att envist vara tillknäppt fåordig bytt taktik till att försöka sig på att försiktigt förleda utredare o förhörsledare.

Sen finns det ju alltid nyanser som "börjat mjukna" istället för t.ex. "mjuknat betydligt" osv.
Citera
2017-01-08, 11:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
JM kanske inte behövde ha sin GPS aktiv, men MR kan ha behövt det.

Jag tror ju att JM var med, kan inte tro att hon skulle ha skickat MR ensam att utföra dådet.

Hon var med för lokalkännedomen, t.ex var GM och AM hade sina sovrum och annat, hon hittade dit och därifrån utan problem så någon GPS behövdes inte i så fall.
Citera
2017-01-08, 12:36
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Jag tror ju att JM var med, kan inte tro att hon skulle ha skickat MR ensam att utföra dådet.

Hon var med för lokalkännedomen, t.ex var GM och AM hade sina sovrum och annat, hon hittade dit och därifrån utan problem så någon GPS behövdes inte i så fall.

Och jag tror de åkt i var sin bil, varav den ena hade (eller råkade ha) GPS på. De små barnen är eventuellt med i ena bilen för att förhoppningsvis sova eller i alla fall hållas koll på.
Citera
2017-01-08, 12:51
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Och jag tror de åkt i var sin bil, varav den ena hade (eller råkade ha) GPS på. De små barnen är eventuellt med i ena bilen för att förhoppningsvis sova eller i alla fall hållas koll på.

Ok, du tror att det är två bilar inblandade men om nu MR inte hittade så kunde han ju helt enkelt följa JM som hittade dit utan problem, varför använda GPS då?
Citera
2017-01-08, 12:55
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ok, du tror att det är två bilar inblandade men om nu MR inte hittade så kunde han ju helt enkelt följa JM som hittade dit utan problem, varför använda GPS då?

Ja jag skrev att gps kanske råkade vara på i ena bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in