2017-01-07, 03:51
Medlem
Har en känsla av att Filip splittar allt rakt av oavsett lagstiftning. Är nog på gränsen till vårdslös med pengar. snålhet/girighet finns nog inte ens i hans vokabulär om man följt med podden alla program etc.
Senast redigerad av LDRLDR 2017-01-07 kl. 03:56.
Citera
2017-01-07, 09:58
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Har en känsla av att Filip splittar allt rakt av oavsett lagstiftning. Är nog på gränsen till vårdslös med pengar. snålhet/girighet finns nog inte ens i hans vokabulär om man följt med podden alla program etc.

Det vore ju storsint, då han säkert vill behålla sin del av Nexico torde det innebära att han får ge kanske 80% av tillgångarna till henne lite beroende på hur bolaget värderas av båda advokaterna. Fredrik kommer mao vara ganska barskrapad men med sitt produktionsbolag intakt. Såtillvida hon inte skall vara delägare där också. Love Hurts..
Citera
2017-01-07, 13:42
Medlem
ABCD1s avatar
Ursäkta min okunskap men hur kan två svenskar få bosätta sig i USA utan green card?

Är det ok att man helt enkelt flyttar över och jobbar med sina egna företag hemifrån sin bostad fast nu ifrån USA eller hur kan de få bo där längre än 6 mån?
Citera
2017-01-07, 13:51
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABCD1
Ursäkta min okunskap men hur kan två svenskar få bosätta sig i USA utan green card?

Är det ok att man helt enkelt flyttar över och jobbar med sina egna företag hemifrån sin bostad fast nu ifrån USA eller hur kan de få bo där längre än 6 mån?
Han har väl via sitt produktionsbolag haft uppdrag i usa, och på så sätt fått uppehålla sig där.
Citera
2017-01-07, 15:12
Medlem
ABCD1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Han har väl via sitt produktionsbolag haft uppdrag i usa, och på så sätt fått uppehålla sig där.

Haft uppdrag ja... Hur länge kan han hävda den "meriten" och vad gäller då snart fd frun. Då får väl hon åka hem?
Citera
2017-01-07, 15:44
Medlem
5549s avatar
Citat:
Haft uppdrag ja... Hur länge kan han hävda den "meriten" och vad gäller då snart fd frun. Då får väl hon åka hem?
Jag vet inte hur länge man kan bo i usa pga detta, men troligtvis har han fortsatta "uppdrag" i landet. Vad gäller frun har jag ingen aning. Hon kanske anses vara en så pass stor tillgång att hon får stanna oavsett.

Förresten har dom väl fött barn i landet? Eller åkte dom hem till Sverige för det?
Citera
2017-01-07, 16:15
Medlem
Ronilles avatar
Citat:

Jennie arbetar ju så hon har med all säkerhet sitt eget visa. Båda barnen
är födda i USA
Citera
2017-01-07, 16:26
Medlem
swimp78s avatar
Har Filip Hammar verkligen någon som helst professionell verksamhet i USA ?
Citera
2017-01-07, 16:35
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Har Filip Hammar verkligen någon som helst professionell verksamhet i USA ?
Jag vill minnas att när han flyttade dit så hette det att Filip och Fredrik hade projekt som dom försökte lansera i usa, och att Filip skulle jobba med detta. Det är väl bland annat därför dom kör sin podd på engelska numera.
Senast redigerad av 5549 2017-01-07 kl. 16:42.
Citera
2017-01-12, 15:54
Medlem
NygammalValss avatar
Jag gillar Filip och Fredrik MEN gud vilka komplex dessa två har. Podden är olidlig pga överdrivet brett amerikanskt uttal a la svensk packad utbytesstudent som vill cool. Genant.

Och häromveckan refererade de till sig själva som "två Stockholmskillar". Varför kan man fråga sig? Alla vet ju att de inte är från sthlm.
Citera
2017-01-14, 10:45
Medlem
AmericanHistoryXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Jag gillar Filip och Fredrik MEN gud vilka komplex dessa två har. Podden är olidlig pga överdrivet brett amerikanskt uttal a la svensk packad utbytesstudent som vill cool. Genant.

Läste om dem på Reddit där flera amerikaner gav komplimanger på hur bra deras uttal är.
Citera
2017-01-14, 13:14
Medlem
AmericanHistoryXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Wow, really?

T.ex.
"It freaks me out how little of an accent the slick guy has. I'm friends with a German who has been speaking English since he was five, and even he has an accent. This guy feels like he just strolled out of a California café and, I can't lie, it's kind of freaking me out."

Och annan snabb googling hittade jag den här som var för lång att copy-paste
https://www.reddit.com/r/videos/comm...space/ci1hslx/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in