2017-01-07, 11:41
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsWerner
Han kanske är den mest falska politikern i Sverige genom tiderna. Mest troligt är han det och jag förstår inte varför media inte är på honom konstant. Han drev arbetslinjen stenhårt, döende i cancer skulle släpa sig till arbetet är aktiviteter påhittade av arbetsförmedlingen. Inget arbete, inga pengar.

Självklart gäller det inte honom själv. Glad i hågen tar han tacksamt emot 60 000 kr/mån från staten i "pension". När han väl lyckas hitta ett arbete upphör detta bidrag. Som den bidragsfuskare han är, fortsätter han tacksamt ta emot bidraget då han inte har ett arbete. Det är hans bolag som tar alla inkomster från böcker, tv och annat.

Jag spyr när han fortfarande nämner arbetslinjen. Första året drog hans företag in 15 MSEK. Som stackars arbetslös tog han tacksamt emot 60 000 kr x 12 månader i bidrag. Skulle ge vad som helst för att se en intervju av Falske-Fredrik gjord av någon vars döende fru/man tvingades arbeta för att familjen skulle överleva. Intressant att höra hur han då skulle försöka förklara skillnaden mellan honom och resten av nationen, för tydligen finns det en sådan enligt hur han själv agerar.

Men PK-eliten sitter i samma båt....kommer aldrig ske...

Jag tycker att det värsta är att han tagit ifrån oss fungerande, Apotek, Post och Elhandelsleverantörer (numera ockrare), men Nuon-affären är värst, klart värst och den låtsas han och Borg som att de inte kände till, och Absolut Vodka sålde de för att finansiera skattesänkningar.

Att han sedan friade bredvid lång tid, och helt plötsligt sa morsning till sin gravida hustru (som då gjorde abort) och flyttade ut gör honom inte mer sympatisk, sedan kan han sitta där och flina hur mycket som helst, vi som vet hur det gått till är inte imponerade.

EDIT: Glömde att han skrotade försvaret också
Senast redigerad av Referenshumla 2017-01-07 kl. 11:42. Anledning: tillägg
Citera
2017-01-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
Jag tycker att det värsta är att han tagit ifrån oss fungerande, Apotek, Post och Elhandelsleverantörer (numera ockrare), men Nuon-affären är värst, klart värst och den låtsas han och Borg som att de inte kände till, och Absolut Vodka sålde de för att finansiera skattesänkningar.

Att han sedan friade bredvid lång tid, och helt plötsligt sa morsning till sin gravida hustru (som då gjorde abort) och flyttade ut gör honom inte mer sympatisk, sedan kan han sitta där och flina hur mycket som helst, vi som vet hur det gått till är inte imponerade.

EDIT: Glömde att han skrotade försvaret också

Var Filippa gravid då verkligen?
Citera
2017-01-07, 19:02
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Fredrik Reinfeldt lär väl ändå inte komma upp i samma dignitet som hatet gentemot Olof Palme om det nu finns någon här som fortfarande kommer ihåg honom.
Palme hade aldrig ett sådant livvaktsskydd som Reinfeldt är tvingad att ha. Palme kunde faktiskt överleva runt 20 år som ledande politiker med obetydligt skydd. Tiderna har ändrats, men en sak är tydlig: utan livvakter skulle Reinfeldt inte leva många månader till. Många människor hatade (välförtjänt) Palme, det är sant, men det äckel Reinfeldt framkallar, kväljningarna, vetskapen om att hans förstörelse av vårt land aldrig kan göras ogjord är något starkare, överväldigande.
Citera
2017-01-07, 19:04
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karestan
Var Filippa gravid då verkligen?

Tror inte det men det stod nåt om det på nedan länk (som dock verkar blanda ihop verklighet med konspirationsteorier)

http://www.nyhetsverket.se/nyhet/243...dt-skiljer-sig

Den som påstår att Filippa var gravid får gärna komma med källa.
Senast redigerad av another-devil 2017-01-07 kl. 19:08.
Citera
2017-01-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Det vill jag också få reda på. Hans yngste son, Erik, tycks åtminstone inte dela sin faders vurmande för det "intressanta och spännande mångkulturella samhället".

http://i.imgur.com/80ict.jpg
Dotter har inte en enda afgan på sin Facebook, borde rent statistiskt vara 50-50 med Östermalmarna.
Citera
2017-01-08, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsWerner
Han kanske är den mest falska politikern i Sverige genom tiderna. Mest troligt är han det och jag förstår inte varför media inte är på honom konstant. Han drev arbetslinjen stenhårt, döende i cancer skulle släpa sig till arbetet är aktiviteter påhittade av arbetsförmedlingen. Inget arbete, inga pengar.

Självklart gäller det inte honom själv. Glad i hågen tar han tacksamt emot 60 000 kr/mån från staten i "pension". När han väl lyckas hitta ett arbete upphör detta bidrag. Som den bidragsfuskare han är, fortsätter han tacksamt ta emot bidraget då han inte har ett arbete. Det är hans bolag som tar alla inkomster från böcker, tv och annat.

Jag spyr när han fortfarande nämner arbetslinjen. Första året drog hans företag in 15 MSEK. Som stackars arbetslös tog han tacksamt emot 60 000 kr x 12 månader i bidrag. Skulle ge vad som helst för att se en intervju av Falske-Fredrik gjord av någon vars döende fru/man tvingades arbeta för att familjen skulle överleva. Intressant att höra hur han då skulle försöka förklara skillnaden mellan honom och resten av nationen, för tydligen finns det en sådan enligt hur han själv agerar.

Men PK-eliten sitter i samma båt....kommer aldrig ske...

60 000 nja noga räknat var det 156 000 i månaden.
Citera
2017-01-08, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra122
Dotter har inte en enda afgan på sin Facebook, borde rent statistiskt vara 50-50 med Östermalmarna.
Hon bor i Danderyd, mycket make-up, ser lite billig ut
Citera
2017-01-14, 14:54
Medlem
Fredrik Reinfeldt och Roberta Alenius väntar barn
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...us-vantar-barn
Citera
2017-01-14, 15:15
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Före detta statsministern Fredrik Reinfeldt och Roberta Alenius väntar barn tillsammans. Det berättar Alenius i sociala medier.

”Nu finns det ännu en anledning att längta till försommaren. Fredrik och Roberta”, avslöjar Roberta Alenius på Instagram, till bilden av en stork.

Fredrik Reinfeldt, 51, och Roberta Alenius, 38, kom varandra nära under tiden då Alenius arbetade som pressekreterare åt Reinfeldt.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/re...ntas-bli-pappa
Citera
2017-01-14, 15:18
Medlem
Spieles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Fredrik Reinfeldt och Roberta Alenius väntar barn
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...us-vantar-barn

Trodde först detta var ett skämt när jag fick upp en notis i mobilen, mannen är ju för tusan 50+
Citera
2017-01-14, 15:25
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiele
Trodde först detta var ett skämt när jag fick upp en notis i mobilen, mannen är ju för tusan 50+

spelar väl ingen roll hur gammal han är?
är väl dessutom ganska vanligt i dagens sverige att man blir pappa i denna ålder, t om förstagångs-förälder
Citera
2017-01-14, 15:29
Medlem
Spieles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
spelar väl ingen roll hur gammal han är?
är väl dessutom ganska vanligt i dagens sverige att man blir pappa i denna ålder, t om förstagångs-förälder

Personligen hade jag inte valt att skaffa barn i den åldern med tanke på de ökade riskerna för psykiska sjukdomar och dylikt hos barnet, men det är väl en smaksak antar jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in