Citat:
Ursprungligen postat av
LarsWerner
Han kanske är den mest falska politikern i Sverige genom tiderna. Mest troligt är han det och jag förstår inte varför media inte är på honom konstant. Han drev arbetslinjen stenhårt, döende i cancer skulle släpa sig till arbetet är aktiviteter påhittade av arbetsförmedlingen. Inget arbete, inga pengar.
Självklart gäller det inte honom själv. Glad i hågen tar han tacksamt emot 60 000 kr/mån från staten i "pension". När han väl lyckas hitta ett arbete upphör detta bidrag. Som den bidragsfuskare han är, fortsätter han tacksamt ta emot bidraget då han inte har ett arbete. Det är hans bolag som tar alla inkomster från böcker, tv och annat.
Jag spyr när han fortfarande nämner arbetslinjen. Första året drog hans företag in 15 MSEK. Som stackars arbetslös tog han tacksamt emot 60 000 kr x 12 månader i bidrag. Skulle ge vad som helst för att se en intervju av Falske-Fredrik gjord av någon vars döende fru/man tvingades arbeta för att familjen skulle överleva. Intressant att höra hur han då skulle försöka förklara skillnaden mellan honom och resten av nationen, för tydligen finns det en sådan enligt hur han själv agerar.
Men PK-eliten sitter i samma båt....kommer aldrig ske...
Jag tycker att det värsta är att han tagit ifrån oss fungerande, Apotek, Post och Elhandelsleverantörer (numera ockrare), men Nuon-affären är värst, klart värst och den låtsas han och Borg som att de inte kände till, och Absolut Vodka sålde de för att finansiera skattesänkningar.
Att han sedan friade bredvid lång tid, och helt plötsligt sa morsning till sin gravida hustru (som då gjorde abort) och flyttade ut gör honom inte mer sympatisk, sedan kan han sitta där och flina hur mycket som helst, vi som vet hur det gått till är inte imponerade.
EDIT: Glömde att han skrotade försvaret också