2017-01-02, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
När norrmännen nästat sig in i samtliga instanser och kryphålat färdigt så att anabola-tess får minsta möjliga straff, eller inget straff alls och dessutom retroaktivt vinner alla lopp hon missat pga egentlig överlägsenhet.
Haha...tragiskt..tråkigt och tyvärr en hel del sanning i det..
Citera
2017-01-02, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Vad förväntade du dig. Förbundet är genomkorrupt.

Sporten har aldrig varit mer död än vad den är nu.
Tyvärr kommer den att bli dödare..jag har tröttnat att kolla. Kollar lite sporadiskt. Klarar inte av att se dom norska i tät efter en astma och en anabola dom..förlorat all trovärdighet.
Speciellt när det inte tas på allvar..
Citera
2017-01-02, 20:31
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Tyvärr kommer den att bli dödare..jag har tröttnat att kolla. Kollar lite sporadiskt. Klarar inte av att se dom norska i tät efter en astma och en anabola dom..förlorat all trovärdighet.

Precis. Det som stör mest är reaktionerna. Man försöker förminska detta istället för att ta det på allvar. Samma mönster som med den tidigare avslöjade bloddopingen. Man sopar under mattan och låtsas som ingenting. Trovärdighet = noll.
Citera
2017-01-04, 09:45
Medlem
Discgears avatar
Finn Hågen Krogh har lämnnat Tour de Ski.

Från VG: – Det gikk for sakte, rett og slett. Jeg har vært småtett i brystet de siste dagene. Vi har gjort alt vi kan for at jeg skal være hundre prosent, men det var ikke noe å gjøre med det. Når man ikke er i topp form er det ikke sjanse å henge med her, sier Krogh til VG, kort tid etter at han ga seg i årets Tour de Ski.

Numera får man en hel del bilder i skallen i hur de norska lagläkarna arbetar när Finn Håken Krogh är " småtett i brystet" och de har "gjort alt de kan for at han skal være hundre prosent".
Citera
2017-01-04, 15:00
Medlem
xdrs avatar
Citat:

Jag instämmer, från att tidigare tittat slaviskt har jag gått till att bara titta om jag råkar slå igång tvn vid rätt tidpunkt. För min del har det varit de norska bravaderna och hanteringen av dessa som varit värst.
Citera
2017-01-04, 18:08
Medlem
JoshTees avatar
Jacob Hård lackar över att någon rysk tränare är på plats men att Sundby är på plats har han aldrig några problem med. Där hyllas det mer och knappast nåt snack om hans doping. Jag är så trött på Hård och Blommans dubbelmoral att jag inte pallar att kolla på svts skidsändningar längre.

http://www.expressen.se/sport/langdskidor/rysk-skandaltranare-pa-plats-i-tour-de-ski/
Citera
2017-01-04, 18:45
Medlem
På Tour de Ski är det ju ovanligt få norrmän i täten just nu - eller tycker ni inte det? Beror det på tuffare dopingkontroller/försiktigare astmamedicinering eller något annat?
Citera
2017-01-04, 20:38
Medlem
Citat:

Ja samma här. Brukade följa skidåkningen ganska mycket för några år sedan. Ledsnade egentligen förra säsongen då det var uppenbart bruk på Sundby.

Nu är det svart på vitt också, så man har inte direkt blivit mer intresserad av att följa skiten. Dags att rensa ut packet från förbunden.
Citera
2017-01-06, 01:14
Medlem
Jofs avatar
Äsch tror inte norrbaggarna går på knark. Dom går på nationalism och skiduppfostran från vaggan.
Hur många tjejer och killar i Stockholm drar ut på skidor idag när det är skidföre? Tre stycken, ev.
I Oslo sticker alla utom gravt CP-skadade ut i Nordmarka.

Det är tunga orsaker till framgången.
Det mest pensionärer i spåren i Sverige.
Citera
2017-01-06, 02:41
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Äsch tror inte norrbaggarna går på knark. Dom går på nationalism och skiduppfostran från vaggan.
Hur många tjejer och killar i Stockholm drar ut på skidor idag när det är skidföre? Tre stycken, ev.
I Oslo sticker alla utom gravt CP-skadade ut i Nordmarka.

Det är tunga orsaker till framgången.
Det mest pensionärer i spåren i Sverige.
Det kan nog ligga en del i det. Men då måste de nog först sluta knarka, innan vi godtar den förklaringen.

Alla svenskar (och andra) är inte lika försoffade som Stockholmare och andra storstadsbor. Gott Nytt År!
Citera
2017-01-07, 09:24
Medlem
Så lång tid tog det att få fram tre stycken så dåliga ursäkter för herr Bendiksen...

I den tidligere landslagslegen vært åpen om sine tanker rundt årsaken. Ifølge VGs opplysninger, har Bendiksen trukket frem tre hovedårsaker til tabben:

1. Personlige problemer knyttet til sykdom i nær familie: Dette førte til at Bendiksen måtte forlate Livigno med kurs for Norge allerede 5. september.

2. Skade på en annen landslagsutøver: Hans Christer Holund slo skulderen ut av ledd etter et fall i Stelvio, og ble sendt på sykehus. Dette krevde oppfølging av Bendiksen.

3. En planlagt pressekonferanse: Mandag 5. september, dagen etter at Johaug startet behandlingen av sin såre leppe, holdt den tidligere landslagslegen et foredrag for pressen om rutinene i det norske apparatet for bruk av astmamedisin, samt Sundby-sake

http://www.vg.no/sport/johaug-tatt-i-doping/slik-har-lege-bendiksen-forklart-seg-om-hvorfor-han-sviktet-johaug/a/23891730/
Citera
2017-01-07, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
På Tour de Ski är det ju ovanligt få norrmän i täten just nu - eller tycker ni inte det? Beror det på tuffare dopingkontroller/försiktigare astmamedicinering eller något annat?

De brittiska kommentatorerna på Eurosport spekulerade i att den minskade norska dominansen i TDS beror på försiktigare astmamedicinering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in