Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Jag håller också för mest troligt att det är en ganska impulsiv handling. Fifty/fifty om det är någon helt obekant som överfallit henne eller någon ytligt bekant (Korsör är inte så stort men det verkar rymma många utbölingar också mht till hur många hotell som fanns i den relativt lilla staden). Dock tror jag GM haft bil "från början" när han får syn på henne, eller att bilen ändå inte vart långt bort om han överfaller dödar eller slår henne medvetslös och gömmer henne för att hämta "sen" ("sen" är nog rätt snart).
Precis jag skulle nästan vilja utesluta lastbilschaufför eftersom vi utgår ifrån att överfallet gick så pass fort och motorvägen har ingen avfart jättenära till stationen eller servicevej?
Sedan kan ju GM åkt sträckan bara för att bli av med kroppen, vilseleda eller undvika att dem letar på rätt ställe. Kan vara planerat eller handla om panik eller impulsivitet. Men är risken större att GM klantar till det om det handlar om panik?
Observera det wofi sa om firmabilarna från servicevej, men detta bör ju polis redan känna till.