2017-01-03, 15:42
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Man kan köpa en premium-åtta och samla på sig friXP i stronghold/team battles.
Aha, naturligtvis.
Citera
2017-01-03, 15:44
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Fundering.....hade en spelare i ett lag igår som hade under 1k matcher, men trots det körde Obj 140 - är det verkligen möjligt att skrapa ihop så mycket XP att man kan låsa upp en T10 med mindre än 1k matcher??
Förvisso hade han +6k wn8 också, men ändå....
Såkallad "rerolls", nån som lärt sig spelet skapar ett nytt konto för att ligga på topp direkt.
Citera
2017-01-03, 17:02
Medlem
Citat:
Fundering.....hade en spelare i ett lag igår som hade under 1k matcher, men trots det körde Obj 140 - är det verkligen möjligt att skrapa ihop så mycket XP att man kan låsa upp en T10 med mindre än 1k matcher??
Förvisso hade han +6k wn8 också, men ändå....
Har låst upp Stora delar av SWE på det viset. Även Leoparden och Franska heavy linjen.
Köpte ett par prem vagnar som har funkat bra. Dessa hade 15 st x5 missions. Dvs X% XP för vinst om man ligger top tio, Köpte sådana paket.
Dragt in någonstans mellan 6k och uppåt, per vinst... Utan att behöva spela överdrivet bra i vagnen.
Och då går det jävligt fort kan jag säga... Utan dessa bonusar tror jag det blir svårt.
Vet inte hur mycket som krävs för ett helt träd... Men fram till T6 är det ju bara enstaka match per vagn. Har du namnet är det väl bara att kolla hans vagnar han kört Så ser du ju hur han spelat...
Citera
2017-01-04, 04:38
Medlem
yuuzhanvongs avatar
När tror ni den svenska tier 8 Premium TD kommer?
Det senaste jag hörde var att supertesterna kör med den.
Citera
2017-01-04, 08:30
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Såkallad "rerolls", nån som lärt sig spelet skapar ett nytt konto för att ligga på topp direkt.

Jo det vet jag, men man kan ju inte föra över XP eller tanks från ett komto till ett annat så även om man kör en reroll så får man börja med noll i XP. Måste ju vara så att han har kört en premium med schyssta missions.
Citera
2017-01-05, 00:45
Medlem
franges avatar
Det här är ju löjligt. Har suttit och spelat enbart med Steyr WT nu ikväll för att dra in cash, och första timman gick det bra med mestadels vinster, varav flera riktigt bra med riktigt mycket XP och stålar... Så gjorde jag dumheten (än en gång) att aktivera några av de där 100% XP/crew XP etc man fått hundratals av i jul - och direkt slog det om. 16 förluster på rad (!), tills jag slet ut strömkabeln ut datorn.

Kan inte WG ens försöka dölja det, istället för att göra det så bögjävla övertydligt?
Citera
2017-01-05, 04:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det här är ju löjligt. Har suttit och spelat enbart med Steyr WT nu ikväll för att dra in cash, och första timman gick det bra med mestadels vinster, varav flera riktigt bra med riktigt mycket XP och stålar... Så gjorde jag dumheten (än en gång) att aktivera några av de där 100% XP/crew XP etc man fått hundratals av i jul - och direkt slog det om. 16 förluster på rad (!), tills jag slet ut strömkabeln ut datorn.

Kan inte WG ens försöka dölja det, istället för att göra det så bögjävla övertydligt?
Ouch, spelar inte så ofta längre men förra veckan fick jag 24 timmars premium och samtidigt aktiverade 3st och vill minnas att det gick rätt hyggligt, ska försöka skriva ned hur det funkar nästa gång jag använder såna.
Citera
2017-01-05, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Nåja... Lite stor foilehatt där
Så kan det ju se ut helt utan bonusar och annat skit. Händer mig ofta... Man kan köra med vinst hur länge som helst. Sen bara går det nedför lika länge.
Tex med UDES 03 hade jag en fantastisk början i två dagar. Nu är jag inne på tredjedagen av bara förluster, så gott som. Har dragit ner vagnen till 33% och min totala till 49,1. Sen kommer det att vända och gå upp igen. Är alltid så för mig.
Senast redigerad av PekkaPojkka 2017-01-05 kl. 06:25.
Citera
2017-01-06, 08:50
Medlem
UDES...
Jag får fan inte till det alltså. ALLT pennar, då menar jag allt...
På statistiken kan man se "0,02" på pansar effektvitet. Är det verkligen så jävla illa?
Jag vet ju att den är tunn och att det inte blev något med nya värden för vinkling osv... Men det fanns väl ett system från början. Och vad jag vill minnas så "bör" den kunna studsa upp till 121 eller 122 mm. Eller har jag fått det fel för mig? För det gör den ju uppenbarligen inte. Jag har inte spela jätte många matcher i den. Typ 50 talet, men jag tror jag ligger på 3-4 träffar som inte skadat mig, De är så få så jag mins alla. Annars har ALLT skadat mig... Hur fan kan man penna denna från front? Man ser ju inte ett skit av vagnen om den ligger rätt, och det lilla man ser är ju 160 grader på sin höjd. Om man inte står som ett CP.
Citera
2017-01-06, 11:40
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkaPojkka
UDES...
Jag får fan inte till det alltså. ALLT pennar, då menar jag allt...
På statistiken kan man se "0,02" på pansar effektvitet. Är det verkligen så jävla illa?
Jag vet ju att den är tunn och att det inte blev något med nya värden för vinkling osv... Men det fanns väl ett system från början. Och vad jag vill minnas så "bör" den kunna studsa upp till 121 eller 122 mm. Eller har jag fått det fel för mig? För det gör den ju uppenbarligen inte. Jag har inte spela jätte många matcher i den. Typ 50 talet, men jag tror jag ligger på 3-4 träffar som inte skadat mig, De är så få så jag mins alla. Annars har ALLT skadat mig... Hur fan kan man penna denna från front? Man ser ju inte ett skit av vagnen om den ligger rätt, och det lilla man ser är ju 160 grader på sin höjd. Om man inte står som ett CP.

Jag fick min UDES iförrgår och den har bara 20 mm pansar som bäst. med nuvarande overmatching så pennar allt som är >60mm caliber (allt som du kommer möta har större) automatiskt vid träff. Med det i åtanke har jag kört in ett camonät och fullt camocrew. håll dig så långt borta från allt som möjligt och speciellt autoloaders. Det tog mig över 60 matcher att få en känsla över vad som är ok. Du får räkna med att din tank förstörs när du blir spottad så det gäller att minska risken för det till varje pris. Det kan vara lite tråkigt att ibland bara kunna se på medans laget tar stryk men tanken är absolut inte till för offensiva manövrar och jag skulle bara rekomendera det endgame. Det är en bakhålls tank med vad jag tror är en av spelets bästa camo inklusive light tanks, gäller att använda det.

Den är en kombination av en tank destroyer och light tank. Ganska kul att utforska nya moves och ställen som man bara kan utnyttja i de nya svenska tanksen
Senast redigerad av Grandesporros 2017-01-06 kl. 11:44.
Citera
2017-01-06, 12:26
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Jag fick min UDES iförrgår och den har bara 20 mm pansar som bäst. med nuvarande overmatching så pennar allt som är >60mm caliber (allt som du kommer möta har större) automatiskt vid träff. Med det i åtanke har jag kört in ett camonät och fullt camocrew. håll dig så långt borta från allt som möjligt och speciellt autoloaders. Det tog mig över 60 matcher att få en känsla över vad som är ok. Du får räkna med att din tank förstörs när du blir spottad så det gäller att minska risken för det till varje pris. Det kan vara lite tråkigt att ibland bara kunna se på medans laget tar stryk men tanken är absolut inte till för offensiva manövrar och jag skulle bara rekomendera det endgame. Det är en bakhålls tank med vad jag tror är en av spelets bästa camo inklusive light tanks, gäller att använda det.

Den är en kombination av en tank destroyer och light tank. Ganska kul att utforska nya moves och ställen som man bara kan utnyttja i de nya svenska tanksen

Lägg dessutom till det enormt enerverande att om du har tiltat vagnen för att höja kanonen så går det inte att tilta tillbaka den eftersom kanonen inte är fast i höjdled. På de efterföljande vagnarna innebär all rörelse i höjdled att hela chassit tiltar men på udes är det bara nedåt som chassit följer med, höjer man sedan så är det bara kanonen som höjs - chassit stannar kvar och är plötsligt en jättebra måltavla för alla som vill skjuta prick.
Den vagnen kräver sin övning och en speciell spelstil.
Citera
2017-01-06, 12:31
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Lägg dessutom till det enormt enerverande att om du har tiltat vagnen för att höja kanonen så går det inte att tilta tillbaka den eftersom kanonen inte är fast i höjdled. På de efterföljande vagnarna innebär all rörelse i höjdled att hela chassit tiltar men på udes är det bara nedåt som chassit följer med, höjer man sedan så är det bara kanonen som höjs - chassit stannar kvar och är plötsligt en jättebra måltavla för alla som vill skjuta prick.
Den vagnen kräver sin övning och en speciell spelstil.
Jag trodde precis som du, men nu får jag allt rätta dig. om du trycker upp siktet så långt det går kommer hull ner, det är bara att bössan måste nå sin topp först. just på UDES hade det varit kanon med manuell kontroll speciellt för elavation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in