2017-01-05, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Järnvägen fortsätter i tunnel under Stora Bält för att ansluta till Stora Bältbron vid Sprogø. https://sv.wikipedia.org/wiki/Stora_B%C3%A4ltbron

Fel av mig, jag antog att detta var slutstation. Det är en slags slutstation för Själland. Nästa station måste då vara på Fyn - antar jag.
Citera
2017-01-05, 19:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
I en artikel i AB den 12 november står det att tåget anlände klockan 03,53 och klockan 04,03 skickade EM en skärmdump via Facebook till sin väninna som just då satt i taxin. Väninnan svarade på det meddelandet som aldrig kom fram.

Det var alltså EM som skickade meddelande klockan 04,03 och inte väninnan. Kan väninnan ha svarat direkt klockan 04,03 eller svarade hon senare, i så fall vid vilken tid?

Det mest troliga här är väl att väninnan svarade direkt EM, men svaret kom aldrig fram.

Så om man antar att det tar tre minuter från de kliver av tåg och vänner sitter i taxi om de inte gör sig brådska så hinner EM i så fall 7 minuters promenerande. Hon borde hinna ca 800 meter om man räknar på gångtakt om 7km per timma (vilket gör drygt 116 meter per minut).
Citera
2017-01-05, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23899578.ab

Tack!
Citera
2017-01-05, 19:25
Medlem
Citat:
I en artikel i AB den 12 november står det att tåget anlände klockan 03,53 och klockan 04,03 skickade EM en skärmdump via Facebook till sin väninna som just då satt i taxin. Väninnan svarade på det meddelandet som aldrig kom fram.

Det var alltså EM som skickade meddelande klockan 04,03 och inte väninnan. Kan väninnan ha svarat direkt klockan 04,03 eller svarade hon senare, i så fall vid vilken tid?

Det mest troliga här är väl att väninnan svarade direkt EM, men svaret kom aldrig fram.

Mordet på Lisa Holm och detta påminner mycket om varandra åldern på flickorna dom skjils åt , ett sista sms och som det verkar ett väldigt snabbt överfall sedan körs kroppen iväg och dumpas.... visserligen många mil bort för EW men i LH fall handlade det väl och tidsbrist och alibi! Kan mördaren ha inspirerad av LH mördare ? Bara lite funderingar .... ni som sitter här och delar med er Tack för intressant läsning👍
Citera
2017-01-05, 19:26
Medlem
Hummm..s avatar
En lite äldre artikel;

http://www.bt.dk/krimi/emilie-meng-sagen-finns-hus-blev-ransaget-af-politiet-for-femte-gang-jeg-har-det-meg

Citat:
Mandag blev 67-årige Fin* Peterse*s hus i Korsør ransaget af politiet for femte gang i forbindelse med Emilie Mengs forsvinden. Finn Petersen troede egentlig, at det var slut med ransagningerne, men sådan skulle det ikke være.

*=n
Citera
2017-01-05, 19:27
Medlem
Citat:
Fel av mig, jag antog att detta var slutstation. Det är en slags slutstation för Själland. Nästa station måste då vara på Fyn - antar jag.

Spåret går till stora bält och vidare till Nyborg på Fyn.
Citera
2017-01-05, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Så om man antar att det tar tre minuter från de kliver av tåg och vänner sitter i taxi om de inte gör sig brådska så hinner EM i så fall 7 minuters promenerande. Hon borde hinna ca 800 meter om man räknar på gångtakt om 7km per timma (vilket gör drygt 116 meter per minut).

Ja, det stämmer nog (jag har inte koll på hur fort EM promenerade) men om GM stoppade/samtalade henne (frågade efter väg e.d.) någonstans utanför stationsbyggnaden (200-600meter?) så har hon inte hunnit att gå speciellt långt.
Jag gissar till grusvägen max.
Citera
2017-01-05, 19:28
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Tack!
Och från dansk media:

http://www.b.dk/nationalt/hvem-draebte-emilie-meng

Citat:
Hun steg af intercitytoget på Korsør Station klokken 03.53 om morgen 10. juli efter en bytur i Slagelse. Sammen med sine tre venner gik hun hen til parkeringspladsen foran stationsbygningen, hvor en taxa ventede på dem.
Citera
2017-01-05, 19:28
Medlem
Citat:
Spåret går till stora bält och vidare till Nyborg på Fyn.

Tack!
Citera
2017-01-05, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
En lite äldre artikel;

http://www.bt.dk/krimi/emilie-meng-sagen-finns-hus-blev-ransaget-af-politiet-for-femte-gang-jeg-har-det-meg

*=n

Ja men den där har det väl stått om. Är inte det någon kuf som blivit anmäld av grannarna och där polis hittat "teknisk utrustning" i avloppet efter något antal husrannsakningar men inga tecken alls på att någon hålls fången trots att grannar säger sig höra någon som ropar på hjälp därifrån (grannarna hörde kanske hans tv?).
Citera
2017-01-05, 19:32
Medlem
Citat:
Fast varför skulle hon dröja sig kvar på stationsområdet till såväl vännerna åkt iväg och typ stannat och vinka iväg de andra människorna som klev av i Korsör för att bli ensam kvar på platsen... så "sjovt" har jag svårt att tänka mig en tågstation är en söndagmorgon kring fyra... såvitt man inte väntar på någon.

Det kan varit väldigt få som åkte just det tåget, att någon av dem som åkte tåget blir sist är väl inte konstigt?
Sedan undrar jag, behövde inte tjejerna vänta på taxin? Vart klev de in i taxin o kan tiden det tog att ta sig till taxi/in i taxin gjort att EM blev ensam kvar i så fall?
Citera
2017-01-05, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Mordet på Lisa Holm och detta påminner mycket om varandra åldern på flickorna dom skjils åt , ett sista sms och som det verkar ett väldigt snabbt överfall sedan körs kroppen iväg och dumpas.... visserligen många mil bort för EW men i LH fall handlade det väl och tidsbrist och alibi! Kan mördaren ha inspirerad av LH mördare ? Bara lite funderingar .... ni som sitter här och delar med er Tack för intressant läsning👍

GM i detta fallet med EM kan mycket väl vara en NB (Lisa Holm fallet). Skillnaden är att GM här hade tillgång till bil OCH tid till att dumpa kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in