2017-01-05, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ingen större lust att byta formation men tack för tipset.

Åh vad less jag är på detta spel just nu. Dominerar varje match med 65-35 i bollinnehav, skapar mest chanser - men förlorar ändå alldeles för ofta. Ruskigt frustrerande.

om man ser ditt BPL lag hade jag bytt ut Barry och Slimani direkt..två fruktansvärt sega spelare

EDIT: Sen ser man att det är budget lag visst.. men man får klart bättre spelare än de du har i båda lagen för en strunt summa.. Beror ju helt o hållet på vilken budget du har....
Jag köper <50k spelare till mina lag.. de dyra spelarna avvaktar jag med till en eventuell krash..
Citera
2017-01-05, 15:25
Medlem
va tror ni om att investera i 84-85+ spelare för framtid SBC? sannolikheten att det kommer SBC som kräver hög rating bör väl vara ganska stor..

EDIT: Tänker i första hand på spelare under 10k
Senast redigerad av m4staSWE 2017-01-05 kl. 15:32.
Citera
2017-01-05, 15:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
va tror ni om att investera i 84-85+ spelare för framtid SBC? sannolikheten att det kommer SBC som kräver hög rating bör väl vara ganska stor..

EDIT: Tänker i första hand på spelare under 10k

Garanterad vinst på sikt. Om inte under POTY så senare, absolut. Det enda jag ställer mig frågande till är om priserna hunnit sjunka så som de bör efter senaste SBCerna? I mitten på december kostade Banega typ 900 coins, nu är han uppe på 3.3k efter alla SBCer som krävt högratade spelare. Men har du förslag på spelare som kommit ner i nivå, skicka gärna ett PM
Citera
2017-01-05, 15:40
Medlem
Tjena! Behöver tips på vem ni föredrar som CAM i en Bundesliga 4-1-2-1-2(2) har för tillfället Luiz Gustavo som CDM och Vidal, Sanches som CM och SIF Forsberg som CAM bakom Aubameyang och Lewandowski. Är det läge att köpa in Thiago IF? Eller vem skulle ni ha som CAM?
Citera
2017-01-05, 15:40
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
om man ser ditt BPL lag hade jag bytt ut Barry och Slimani direkt..två fruktansvärt sega spelare

Barry är mest för att jag gjort hans SBC. Han är duktig på att samla upp bollar. Fastän jag satt honom på stay back while attacking händer det att han hänger med upp och han är hemsk på offensiv planhalva. När det kommer till Slimani så har han stänkt in några strutar på sistone, men jag går faktiskt runt på ett gäng olika PL strikers. Typ: Musa, Benteke, Bathuayi, Welbeck. Dock inte nöjd med någon, Musa har varit kass för mig t.ex. Beror kanske mest på min spelstil.
Citera
2017-01-05, 16:00
Medlem
Vurte3Ns avatar
Tycker ni skall fylla på nu med 83+ ratade spelare, har köpt på mig ett femtiotal för kommande sbcer.
Citera
2017-01-05, 16:11
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vurte3N
Tycker ni skall fylla på nu med 83+ ratade spelare, har köpt på mig ett femtiotal för kommande sbcer.

Återigen, vilka är prisvärda? Jag kanske är dumsnål men jag vill ha så nära discard som möjligt. Lägga 3k på en spelare vars kort kanske går upp vid framtida SBC när det finns "utrymme" för kortet att gå ner till 1k (då det legat på 1k historiskt), det känns bara dumt.
Citera
2017-01-05, 16:19
Medlem
Raset är ett faktum. Från div1 till div4 på 2 dagar... ALLA passningar sitter rakt på motståndarens fötter........ Varenda jääääävel spelar med Butland Shaw Bailly Smalling och Walker.. Så jävla tråkigt.
Citera
2017-01-05, 16:23
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetFejk
Rullar just nu med detta laget. Men hade behövt lite tips.

PS4
41212 (2)
Butland
Clichy - Smalling - Bailly - Walker
Emre Can (SBC) - Matic - Kante
Coutinho
Lukaku - Musa

Subs: If Sansone(untradable), Rashford

Har 300k att kunna spendera på nya spelare. Vem hade ni skaffat/bytat ut?

Pendlar mellan div 2-4 hela tiden.

Mvh IngetFejk

Hade bytat ut musa clichy och baily mot högre ratade spelare.
Citera
2017-01-05, 16:28
Medlem
Vurte3Ns avatar
Citat:
Återigen, vilka är prisvärda? Jag kanske är dumsnål men jag vill ha så nära discard som möjligt. Lägga 3k på en spelare vars kort kanske går upp vid framtida SBC när det finns "utrymme" för kortet att gå ner till 1k (då det legat på 1k historiskt), det känns bara dumt.

Ursäkta lästa inte din post tidigare. Jaa som du säger så vill man ju ha så nära discard som möjligt men de flesta korten kommer ju komma med för eller senare så ser inte det problemet riktigt som du gör, profit blir det oavsett.

Jag har köpt ett antal av följande; schweinstiger, carvalho (bästa enligt mig), kagawa, Sommer, Glik. dem ovannämnda är enligt mig dem bästa ligger på runt 2k förutom glik och kagawa som bara går några hundra över discard. Ni får som vet flera vettiga får gärna fylla på.
Citera
2017-01-05, 16:57
Medlem
Citat:
Barry är mest för att jag gjort hans SBC. Han är duktig på att samla upp bollar. Fastän jag satt honom på stay back while attacking händer det att han hänger med upp och han är hemsk på offensiv planhalva. När det kommer till Slimani så har han stänkt in några strutar på sistone, men jag går faktiskt runt på ett gäng olika PL strikers. Typ: Musa, Benteke, Bathuayi, Welbeck. Dock inte nöjd med någon, Musa har varit kass för mig t.ex. Beror kanske mest på min spelstil.

När det gäller La liga-laget hade jag bytt ut parejo, Benat och orrelana mot Andre Gomes, Koke och Williams (RW). Visst du får ge 12 k för dessa 3 men du får se det som en investering att komma in i WL. Väl där räcker det med 5 vinster för 7,5k coins plus ett 25k-pack och då har du ju redan fått igen pengarna
Citera
2017-01-05, 17:31
Medlem
Snabb fråga inför WL.

Clichy eller Evra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in